۱۶ میلیون رای رئیسی یک سرمایه است/ سخنان رئیس جمهور در ایام انتخابات ساختارشکنانه بود

  • شناسه خبر: 33156
۱۶ میلیون رای رئیسی یک سرمایه است/ سخنان رئیس جمهور در ایام انتخابات ساختارشکنانه بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ۱۶ میلیون آرای ابراهیم رئیسی در انتخابات را یک سرمایه برای آینده عنوان کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ۱۶ میلیون آرای ابراهیم رئیسی در انتخابات را یک سرمایه برای آینده عنوان کرد.

به گزارش” روراستی” غلامعلى حداد عادل عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب، طی سخنانی در مراسم ضیافت افطارى جامعه اسلامى مهندسین که عصر امروز در مجتمع آدینه برگزار شد، اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبرى فرمودند انتخابات باعث افزایش قدرت ملى و قدرت داخلى کشور خواهد شد.

وى افزود: آنچه که دشمنان از آن می‌ترسند، الگو شدن دموکراسى جمهورى اسلامى در دنیا است و اینکه مقام امریکایی در مقابل سوال خبرنگار در مورد وضعیت حقوق بشرى عربستان نزدیک به ٢٠ ثانیه ساکت می شود نشانه حقانیت جمهورى اسلامى است.

حداد عادل با اشاره به تشکیل جبهه مردمى نیروهاى انقلاب اظهار داشت: پدیده این انتخابات به وجود آمدن جبهه مردمى انقلاب اسلامى است و این یک تولد تازه بود. ما یک تجربه ائتلاف در سال ٩۴ داشتیم و در انتخابات مجلس موفق شدیم که همه جریانات را دور هم جمع کنیم و نتیجه آن وحدت این بود که مجلس دهم باب میل برخى نشد و درست است که در تهران وارد مجلس نشدیم اما نتیجه وحدت مناسب بود.

وى در ادامه تصریح کرد: بعد از آن، براى انتخابات ریاست جمهورى همفکرى کردیم و به این نتیجه رسیدیم که هیچ حزب اصولگرایی نمی تواند به تنهایی در انتخابات موفق شود و اگر هر گروهى براى خود کار می‌کرد تابلوى شکست را خودمان قبل از انتخابات به دست می‌گرفتیم و باید یک سازوکارى ایجاد می‌کردیم که در انتخابات در عین تکثر، دچار تفرقه نشویم. عقل جمعى به اینجا رسید که با یک وحدت در سراسر کشور وحدت سراسرى را ایجاد کنیم.

حدادعادل با بیان اینکه ١۶ میلیون راى رییسى براى ما سرمایه است، گفت: ممکن است اقدامات جبهه مردمى دچار اشکال بود اما در مجموع کاندیداها از فرصت یکسان استفاده کردند و جمع کاندیداها بعد از ۳  مرحله به ۵ نفر رسید که یک نفر انصراف و ۲ نفر دیگر نیز تایید نشدند و در پایان قالیباف و رییسى ماندند که مطابق نظرسنجى ها آقاى رییسى در صحنه باقى ماند و نتیجه آن ١۶ میلیون راى شد که براى ما در آینده یک سرمایه است و با توجه به اینکه ما یک جریان حزبى قوى و امکانات کمتر این میزان راى را سرمایه می‌دانیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما از ابتدا نیز پیش بینى می‌کردیم که رقیب پیروز شود و در کل دنیا ١۴ رییس جمهور یک دوره اى در کل دنیا بودند. ما با وجود پیش بینى پیروزى رقیب فعالیت هاى جبهه را ادامه دادیم که وحدت خوبى شکل گرفت.

حدادعادل با انتقاد از مناظرات انتخاباتى تصریح کرد: آیا این صحبت هایی که در انتخابات شد باعث وحدت بیشتر در جامعه شد؟ جواب من منفى است. تلاش ما این بود که دوقطبى در کشور نباشد. بنده هیچ گاه در یاد ندارم که طرفین انتخابات در دوره هاى گذشته اینگونه نسبت به هم تهمت بزنند و عصبانى با هم برخورد کنند.

وى با بیان اینکه رییس جمهور برخورد مناسبى در مناظرات نداشت، گفت: باید به فکر علاج دل مردم بود. رییس جمهور حرف هایی زد که ساختار شکنانه بود و قرار نیست براى به دست آوردن راى حرف دشمنان را تکرار کرد و نباید گفت که طرف مقابل می‌خواهد در خیابان ها دیوار بکشد.

حداد عادل در همین راستا افزود: آیا باید گفت که مردم به کسى که حکم اعدام داده راى نمی‌دهند؟ آقاى رییسى براى هیچ کس حکم اعدام نداده اما اگر براى منافقین حکم صادر شده باید آن را منفى قلمداد کرد؟ چه لزومى دارد در مناظرات صنعت موشکى را زیر سوال ببرند. در میانه مناظرات رهبرى فرمودند که کاندیداها گسل هاى امنیت ملى را تحریک نکنند.

وى در ادامه تصریح کرد: اگر رییسى پیروز شده بود و ترامپ به عربستان آمده بود، طرف مقابل ما چه می گفت؟ مسئله ما رییسى و روحانى نیست اما این رقیب هراسى و صحبت از دیوار کشیدن چه معنى دارد؟
تعجب می‌کنم این نیش و کنایه ها بعد از انتخابات ادامه دارد. ١۶ میلیونى که به دولت راى ندادند از رقیب هراسى دولت دلگیرند.

حدادعادل با اشاره به بدعهدى امریکا در اجراى برجام تصریح کرد: چرا برجام را معجزه الهى می دانند و بعد از آن اینگونه طرف مقابل برجام را زیر سوال می‌برند؟ امریکایی ها می‌گویند ما دولت را تحریم نمی کنیم تا در انتخابات پیروز شود و بعد از پیروزى دولت اقدام به تحریم ایران می‌کنند. باید از این اقدامات خجالت بکشند دولت نیز نباید برجام را معجزه بداند.

وى در بخش دیگرى از اظهاراتش با اشاره به لیست امید اصلاح طلبان براى انتخابات شوراى شهر اظهار داشت: یک خانمى در انتخابات شوراى شهر کاندید شده که در اتاق بازرگانى نیز حضور دارد اما گفته شد که از او ٢ میلیارد خواسته بودند تا در لیست امید حاضر شود. آیا در اول انقلاب نیز اینگونه افراد در لیست ها حاضر می‌شدند؟ اکنون باید پرسید که “این تذهبون” آیا این هدف انقلاب بود.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی در پایان با اشاره به اهداف انقلاب اسلامى اظهار داشت:هدف ما تضعیف هیچ دولتى نیست و هیچ گاه این دولت را تضعیف نخواهیم کرد و در جهت اهداف انقلاب اسلامى و آرمانهاى آن قدم برمی‌داریم.

منبع: فارس

برچسب ها:
رفسنجانف روراستی، سرمایه، رئیسی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :