تابستان و جولان دوباره کودکان افاغنه در مرکز شهر رفسنجان+عکس

  • شناسه خبر: 33417
تابستان و جولان دوباره کودکان افاغنه در مرکز شهر رفسنجان+عکس

جولان کودکان اتباع افغانستانی در خیابان‌های مرکز شهر رفسنجان خطرآفرین شده است.

جولان کودکان اتباع افغانستانی در خیابان‌های مرکز شهر رفسنجان خطرآفرین شده است.

به گزارش ” روراستی” هر روز که از خانه به سمت محل کار می‌رویم شاهد تعداد زیادی کودک اتباع افغانستانی هستیم که بدون توجه به اطراف خود به وسط خیابان آمده و خطرآفرین می‌شوند، البته تعداد این کودکان کم هم نیست و گویا دسته‌جمعی خیال عبور از خیابان دارند و این عبور ناامنی زیادی برای خودروها و وسایل‌نقلیه ایجاد می‌کند.

این روزها معضل دیگری به نام موتورسیکلت هم افزوده شده و شاهد عبور و مرور کودکان اتباع در خیابان‌ها با موتورسیکلت هستیم که خطرات را بیش از پیش کرده و این در حالی‌ست که حتی آنها موتورسواری هم بلد نیستند و باتوجه به سن کمی که دارند البته می‌توان گفت، گواهینامه هم ندارند.

استفاده از لوازم ایمنی از جمله کلاه هرگز در موتورسواران رفسنجانی به‌ویژه اتباع دیده نمی‌شود که می‌طلبد نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به این مهم سخت‌گیری بیشتری داشته باشند، اما گذشته از سخت‌گیری در این زمینه اجازه موتورسواری به کودکان اتباع ندهند و با خطرسازی که حرکات و رفتار آنها در خیابان‌های مرکز شهر ایجاد می‌کند، خانواده‌ها را گرفتار نکنند.

کمی آن‌طرف‌تر شاهد شنای کودکان اتباع در آبشارهایی که در میادین شهر قرار گرفته هستیم هرجای دیگری که آب باشد نیز همین تصاویر را شاهد هستیم، این کار نه‌تنها بر آلودگی آب‌ها می‌افزاید بلکه چهره نازیبایی هم در مرکز شهر ایجاد می‌کند که رسیدگی به این موضوع هم باید در دستور کار مسؤولان مربوطه قرار گیرد.

نکته حائز اهمیت دیگری که وجود دارد فروش لوازمی است که آنها سر چهارراه‌ها در میان خودروها انجام می‌دهند که این کار هم بدون توجه به حرکت خودرو است که اگر کمی دقت نباشد خطرآفرین است، این کودکان به هر نحوی می‌خواهند لوازم خود را به فروش برسانند و توجهی به سرعت و حرکت خودروها ندارند.

شاگردی کودکان اتباع بیگانه در مغازه‌هایی مانند عطاری‌ها، بقالی‌ها و …نیز جای درنگ دارد، آیا این کودکان کارت بهداشت دارند و یا در این مغازه به‌ویژه بقالی که با موادغذایی مردم سروکار دارد هیچ‌ نوع آلودگی مواد غذایی را تهدید نمی‌کند.

هر روز شاهد رشد جمعیت اتباع در شهرستان رفسنجان هستیم و تقریبا تمام محله‌ها اعم از بالای شهر، پایین‌شهر، ارباب‌نشین و رعیت‌نشین حضور اتباع به چشم می‌خورد و در هر کوی و برزنی حداقل یک خانواده اتباع افغانستانی زندگی می‌کنند که البته با فرهنگ متفاوتی که دارند محیط زندگی را تحت‌الشعاع قرار داده و این موضوع نیز به نوبه خود نیاز به رسیدگی دارد.

اگر قرار است در این شهرستان اردوگاه وجود داشته باشد باید این تعداد که در سطح شهر پراکنده هستند نیز به محل اردوگاه هدایت شوند و وضعیت اجتماعی همان‌گونه که بر اساس فرهنگ و سطح اجتماعی مردم این شهرستان باید باشد، پیش برود.

سال‌هاست نسبت به این مسائل مردم رفسنجان گله‌مند هستند اما باتوجه به مسائلی که مسؤولان مطرح می‌کنند حداقل ساماندهی این میهمانان ناخوانده می‌تواند کمک بزرگی به روح و جسم شهر و راحتی مردم داشته باشد.

امیدواریم رسیدگی به این مشکلات و مسائل بسیار مهم به سال‌های بعد موکول نشود و امنیت، بهداشت و سلامت همان‌گونه که باید باشد در شهر حاکم شود.

انتهای پیام/ بمی نژاد

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، کودکان، جولان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :