رفسنجان لنگرگاه متکدیان سمج پاکستانی

  • شناسه خبر: 33462
رفسنجان لنگرگاه متکدیان سمج پاکستانی

متکدیان خارجی در رفسنجان کنگر خورده و لنگر انداخته‌اند.

متکدیان خارجی در رفسنجان کنگر خورده و لنگر انداخته‌اند.

به گزارش”  روراستی” مدت‌هاست که موضوع متکدیان و آسیب‌هایی که از جانب آنها به شهر رفسنجان وارد می‌شود در محافل و جلسات مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این بین تنها ارگانی که بخشی از مصوبات جلسات را عملیاتی می‌کند، نیروی انتظامی است و شاید شهرداری نیز به کمک نیروی انتظامی بیاید.

طرحی اجرا می‌شود و مدتی این متکدیان به‌ ویژه « زنان کودک به بغل» همان جمله آشنایی که بارها توسط خبرنگار ما نگاشته و پیگیری شده، گم می‌شوند، اما پس از مدتی دوباره گویا به این شهرستان به واسطه مردمان خوب و البته مدیران کم‌کارآمدش در این رابطه، این متکدیان هجوم آورده و هرچه به فصل برداشت پسته نزدیک‌تر می‌شویم، این حضور را پررنگ‌تر می‌بینیم.

در بین این زنان پاکستانی چهره‌هایی هستند که آنقدر آنها را در چهارراه‌ها، بازار، جایگاه‌های سوخت و … دیدیم که برایمان تکراری شده و کودکانی همراه‌شان دارند که روزی در آغوش‌شان در همین شهر نوزادی بودند و اکنون سه، چهار و یا بیشتر سن و سال دارند.

دختران نوجوانی که تکدی‌گری آنها جای درنگ دارد و آسیب‌های جدی‌تری پی آنها می‌گردد نیز می‌بینیم، اما آنها که باید فکری کنند بی‌تفاوت رد می‌شوند و به گفت‌وگوهای بی‌عمل در جلسات بسنده می‌کنند.

مقابل درب بیمارستان‌ها در گرمای هوا، زنی با نوزادی در آغوش مردم را التماس می‌کند که هر سنگدلی که باشد به اینگونه افراد جواب رد نمی‌دهد و مقداری به او کمک می‌کند.

البته در بین این زنان پاکستانی و دیگر متکدیان داخلی و خارجی و بومی افرادی هستند که اگر بگویند گرسنه‌ایم و فرد خیّر بخواهد به او نان بدهد، نان را قبول نمی‌کنند و فقط پول می‌خواهند و اشیائی که بتوانند آن را بفروشند.

سال گذشته گروهی از این متکدیان که به صورت باندی فعالیت می‌کردند توسط نیروی انتظامی دستگیر و از کشور طرد شدند، اما پس از گذشت چند روز باز هم سر و کله آنها پیدا شد.

این معضل فکر اساسی و برنامه درستی می‌طلبد که برای همیشه ریشه این متکدیان از شهرستان رفسنجان برچیده شود و تنها در قالب یک طرح چند روزه دنبال دستگیری و طرد آنها نبود.

برنامه‌هایی از سوی ارگان‌ها مطرح می‌شود که هرگز به مرحله عملیاتی‌شدن نمی‌رسند و این جای بسی تأسف دارد که نشستن و برخاستن در این جلسات تنها به اتلاف وقت و گذراندن آن روز پایان می‌پذیرد.

نصرالله عباسی فرمانده نیروی انتظامی رفسنجان در این رابطه اظهار داشت: متولی بحث متکدیان شهرداری و بهزیستی است و نیروی انتظامی به عنوان پشتیبان عمل می‌کند.

وی ادامه داد: سال گذشته متکدیان پاکستانی‌ در تمام شهر پراکنده بودند که طی برنامه‌ای آنها را جمع‌آوری و طرد کردیم و برای امسال به ‌ویژه در تابستان برنامه داریم و پای کار هستیم.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان تصریح کرد: نیروی انتظامی متولی امنیت شهرستان است و در این رابطه به خوبی عمل می‌کند و نسبت به متکدیان خارجی به ‌طور جدی وارد عمل شده و نسبت به طرد آنها اقدام اساسی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با متکدیان ایرانی نیروی انتظامی همکاری می‌کند، البته مسائل زیربنایی در حوزه متکدیان امری مهم است تا بتوانیم این معضل را به طور کامل از بین ببریم.

عباسی تأکید کرد: باید با فرهنگ‌سازی و تدوین برنامه بلندمدت کار زیربنایی صورت گیرد و چهره شهر از مظاهر علنی فساد و بی‌بندوباری و همچنین وجود گدایان پاک شود.

انتهای پیام/ بمی نژاد

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، متکدیان، خارجی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :