مشکل اصلی کشور مسائل اقتصادی و بیکاری جوانان است

  • شناسه خبر: 34114
مشکل اصلی کشور مسائل اقتصادی و بیکاری جوانان است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:مشکل اصلی کشور ما مسائل اقتصادی و بیکاری جوانان است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:مشکل اصلی کشور ما مسائل اقتصادی و بیکاری جوانان است.

به گزارش ” روراستی” محمدرضا پورابراهیمی امروز در یادواره ۵۳ شهید منطقه خنامان در روستای چاروک با تسلیت شهادت امام صادق ( ع) و گرامیداشت یاد شهدای این منطقه اظهار داشت: آنچه امروز موجب بقای انقلاب اسلامی و اقتدار روزافزون حرکت انقلاب شده است تفکر جدیدی است که امام خمینی (ره) آن را طراحی کردند.

وی بیان داشت: حکومت اسلامی امروز در حدود چهاردهه به عنوان یک قدرت منطقه ای و جهانی ایفای نقش می کند و دلیل استمرار حرکت انقلاب اسلامی علی رغم خواست دشمن ریشه در مبانی اعتقادی و فکری تفکر انقلاب اسلامی دارد که برگرفته از سیره ائمه اطهار (ع) است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از رحلت پیامبر(ص) حوادثی به وجود آمد و امام علی (ع) پس از چهارسال زمام امور امت اسلامی را در دست گرفتند که پس از خلافت علی (ع) و سپس شهادت آن حضرت حوادث تلخی در تاریخ اسلام رخ داد که واقعه عاشورا یکی از این حوادث تلخ بود.

وی با اشاره به اینکه تفکر شیعی توسط امام خمینی (ره) نهادینه شد، افزود: دوران دفاع مقدس نیز شرایط سختی برای کشور ما حاکم بود اما رزمندگان ما توانستند هشت سال جنگ را با پیروزی پشت سر بگذارند.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس اگرچه سخت ترین شرایط را برای مردم ما رقم زد و جوانان زیادی از ما گرفته شدند اما نعمات وجود هشت سال دفاع مقدس را امروز می توانیم ببینیم.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس ما کمترین امکانات را داشتیم و با ۳۵ کشور جنگ داشتیم، برخی سست فکری شان از همان اوایل انقلاب مشخص بود اما امام (ره)فرمودند « ما تا آخر ایستاده ایم » و لبیک تمام جوانان کشور ازجمله از منطقه خنامان و روستای چاروک موجب شد که در هشت سال حتی یک وجب از خاک ما دست اجنبی نیفتد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جریان های طراحی شده توسط سرویس های جاسوسی انگلیس و آمریکا بیان کرد: آنها در عرصه پرورش نیروهای تکفیری گامی برداشتند که جهان را دچار آشوب کردند و آمریکا در این زمینه نقش اصلی دارد که هدف آنها از بین بردن نظام جمهودی اسلامی و تفکر شیعی است.

وی اذعان کرد: تکفر شیعی ما موجب اقتدار شده چراکه ما از مکتب سیدالشهدا (ع) درس گرفتیم و زیر بار ذلت نمی رویم.

پورابراهیمی در ادامه با اشاره به سرداران شهید منطقه خنامان ابراز کرد: این سرداران مایه افتخار ما هستند.

وی تاکید کرد: در عرصه ایستادگی و مقاومت هرجا امر ولی فقیه را اطاعت کردیم بر مشکلات فائق شدیم و مسیر حرکت را مستمر ادامه دادیم.

وی اضافه کرد: مسیر جنگ با رهنمودهای امام (ره) هدایت شد و موفق شدیم و امروز نیز جوانان ما باید بدانند که پیروی و تبعیت از ولایت فقیه لازمه موفقیت است.

پوربراهیمی با اشاره به مشکلاتی که امروز در کشور حاکم است، گفت: در عرصه میدانی چار مشکلاتی هستیم؛ از نظر تحلیل فضای نظامی قدرت اول نظامی در منطقه هستیم و در عرصه علم و دانش قدرت اول تولید علم  و دانش در منطقه می باشیم.

وی اظهار کرد: توسعه علم و دانش به عنوان یک مقوله قدرت در کنار مقوله نظامی است و جمهوری اسلامی مسیر را با قدرت طی می کند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ما مسائل اقتصادی و بیکاری جوانان است که اگر این مشکلات حل نشود نگران اصل انقلاب هستیم.

پورابراهیمی تصجنگ اصلی ما با آمریکا را جنگ اقتصادی دانست و افزود: محور و صقل فرمایشات مقام معظم رهبری مبتنی بر تلاش و جهاد اقتصادی است  اگر نتوانیم در خانواده ای که دارای یک یا دو فرد تحصیل کرده است شغل ایجادک نیم باید منتظر تبعات فرهنگی و آسیبهای اجتماعی باشیم.

وی اذعان داشت: منکرات و معضلات ناشی از مسائل اقتصادی است بعضی معضلات در حوزه امنیت هم اثرگذار بوده است.

وی با طرح این سئوال که در عرصه اقتصادی آیا می توانیم از پس مشکلات برآییم یا خیر ، توضیح داد: دشمن تمام توان خود را بر ناکارآمدی جمهوری اسلامی در مسائل اتصادی گذاشته اما مسیر حرکت اقتصاد ایران توصیه های مقام معظم رهبری در قالب سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: اگر سیاست های معظم له در جامعه پیاده شود در این عرصه نیز می توانیم موفق شویم.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مشکل، کشور
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :