انتخابات نظام‌پزشکی در رفسنجان آغاز شد+عکس

  • شناسه خبر: 34133
انتخابات نظام‌پزشکی در رفسنجان آغاز شد+عکس

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: انتخابات نظام‌پزشکی رفسنجان همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری‌ است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: انتخابات نظام‌ پزشکی رفسنجان همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری‌ است.

به گزارش ” روراستی” علی اسماعیلی‌ندیمی امروز در حاشیه برگزاری انتخابات نظام‌پزشکی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: انتخابات نظام‌پزشکی در سراسر کشور به طور همزمان در گروه‌های پزشکی‌، دندان‌پزشکی، داروسازی، مامایی، کارشناسان پروانه‌دار، متخصصان علوم‌آزمایشگاهی و پاتولوژی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان تصریح کرد: در شهرهایی مانند رفسنجان که جمعیت پزشکان زیر ۶۰۰ نفر است هیأت‌مدیره نظام‌پزشکی متشکل از ۱۱ نفر خواهد بود که ۶ نفر پزشک، دندان‌پزشک و یک نفر داروساز، متخصص علوم‌آزمایشگاهی و کارشناس مامایی انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به وظایف نظام‌پزشکی افزود: نظارت در مورد تعیین تعرفه‌های بخش خصوصی و نظارت بر عملکرد مراکز خصوصی در زمینه رعایت تعرفه‌ها، رسیدگی انتظامی به شکایات از جامعه پزشکی که دارای تشکیلاتی شامل دادستانی، دادیار، هیأت تجدید نظر است و همچنین یک هیأت تجدید نظر در مرکز استان و یک هیأت عالی در تهران نیز این سلسله‌ مراتب را طی می‌کند.

اسماعیلی‌ندیمی خاطرنشان کرد: نظام‌پزشکی آموزش‌های مدونی که در هر جایی که احساس کند جامعه پزشکی به آن نیاز دارد را ارائه می‌دهد و یکی از ارکان آموزش مداوم است و نیز دخالت و  نقش مشورتی در بسیاری کمیسیون‌ها از جمله شورای عالی بیمه و… دارد.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت نظام‌پزشکی در دو بخش رسیدگی انتظامی و تخلفات پزشکی، دفاع از حقوق پزشکان و شهروندان است، بیان کرد: در بعضی شهرها پزشکان با شهرداری‌ها سر تابلو مطب  وعوارض شهرداری مشکل دارند که نظام‌پزشکی در امور رفاهی پزشکان نیز می‌تواند مداخله کند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان عنوان کرد: مجموع کسانی که می‌توانند در انتخابات شهرستان رفسنجان شرکت کنند، ۴۹۵ نفر هستند و پیش‌بینی می‌شود امسال ضریب مشارکت اعضای جامعه پزشکی افزایش پیدا کند.

اسماعیلی‌ندیمی با بیان اینکه این انتخابات تا ساعت ۶ عصر امروز ادامه دارد و صندوق‌ها باز شده و شمارش آرا آغاز و تا فردا نتیجه اعلام می‌شود، گفت: شکایاتی که از جامعه پزشکی می‌شود توسط نظام‌پزشکی رسیدگی می‌شود، گاهی شکایتی وارد نیست و موضوعیت ندارد و در مرحله دادستانی و دادیاری ختم می‌شود.

وی با بیان اینکه اما گاهی شکایت وارد است که به هیأت بدوی ارسال می‌شود که در رفسنجان یک هیأت بدوی داریم که جزء پزشکان باسابقه  درخشان شهرستان هستند، اظهار کرد: اگر تخلف محرز شود پرونده برای تعیین دیه و مصادیق به دادگستری ارجاع داده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه گاهی مردم شکایات را به دادگستری می‌فرستند که دادگستری هم آن را به ما ارجاع می‌دهد، متذکر شد: تاکنون کمترین مشکلی در جامعه پزشکی رفسنجان شاهد بودیم.

 

 

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، انتخابات، نظام پزشکی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :