۱۲۰۰۰۰ نفر در رفسنجان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند

  • شناسه خبر: 34167
۱۲۰۰۰۰ نفر در رفسنجان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند

رئیس تامین اجتماعی رفسنجان گفت: ۱۲۰ هزار نفر تحت تکفل  ۴۵ هزار نفر بیمه شده اصلی از خدمات تامین اجتماعی در این شهرستان بهره مند هستند.

رئیس تامین اجتماعی رفسنجان گفت: ۱۲۰ هزار نفر تحت تکفل  ۴۵ هزار نفر بیمه شده اصلی از خدمات تامین اجتماعی در این شهرستان بهره مند هستند.

به گزارش ” روراستی” سازمان تامین اجتماعی به عنوان گسترده ترین و اصلی ترین نهاد در عرصه بیمه های اجتماعی است که نهادی عمومی و غیردولتی بوده و همواره وظیفه صیانت و حفظ نیروی انسانی به عنوان اصلی ترین محور توسعه را برعهده داشته به همین منظور حمایت از نیروی کار در برابر خطرات و رویداد های طبیعی و غیر طبیعی و تامین آینده ای مطمئن برای قشر های مختلف جامعه از وظایف سازمان تامین اجتماعی می باشد. این سازمان افراد را به اشکال مختلف بیمه ای تحت پوشش قرار داده و با احساس مسئولیت در قبال مخاطبان، همت و تلاش خود را صرف ایجاد امنیت اقتصادی و اجتماعی نیروی مولد تحت پوشش در فرآیند زندگی کاری با تعهدات کوتاه مدت (مقرری بیمه بیکاری، غرامت ایام بیکاری ، غرامت ایام بارداری و…) و پس از آن بلند مدت (بازنشستگی – فوت- از کار افتادگی) می نماید.
مسئولین سازمان از ابتدای دولت تدبیر و امید پیگیر تنظیم و ابلاغ سیاست های کلی بیمه و تامین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری بوده و این سیاست ها با موافقت معظم له در مجمع تشخیص مصلحت نظام تنظیم می گردد.
در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون نفر در ایران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قراردارند این سازمان در تلاش است تا از اقشار بازنشسته ، بیمار، از کارافتاده و بیکار حمایت کند این فعالیت ها در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است غیر دولتی بودن برای سازمان یک مزیت محسوب می شود تا بتواند به یک موتور پیشران اقتصادی تبدیل شود. به طوری که از یک طرف دولتی نیست و راحت تر می تواند تصمیم گیری کند و از طرف دیگر یک پشتوانه ۴۰میلیون نفری دارد که بودجه ای در حدود ۸۳ هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ به آن اختصاص داده شده که اگر ما بودجه عمومی دولت را در سال ۹۶ در نظر بگیریم مشخص خواهد شد که بودجه سازمان تامین اجتماعی معادل یک سوم بودجه عمومی دولت است و این می تواند یک ضمانت و پشتوانه ای برای کار با نهاد بزرگ اقتصادی داخلی و بین المللی می باشد.
سازمان تامین اجتماعی از همان روزی که مقام معظم رهبری این سال را به عنوان سال “اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال” اعلام کرد، دو محور را در دستور کار خود قرارداد ؛ نخست حمایت مفید و موثر از نیرو های شاغل و حفظ فرصت های شغلی موجود و دیگری تبدیل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا به موتور پیشران اقتصادی کشور است . می توانیم با قاطعیت ادعا کنیم طی چهار سال گذشته مدیران ارشد، این سازمان را بر اساس قانون مداری، برنامه محوری، پاک دستی و پاسخگویی اداره کرده اند.
امیدواریم در این سال در راستای سیاست های کلان دولت تدبیر و امید و ریاست محترم جمهور حجت الاسلام جناب آقای دکتر روحانی که همواره ناظر و حامی تامین اجتماعی بوده و می باشد و شخص مدیرعامل جناب آقای دکتر نور بخش که قدم های سازنده و مثمر ثمری برداشته و می دارد بتوانیم خدمات ارزنده ای را به جامعه تحت پوشش ارایه نماییم.

گزارش مختصری از عملکرد سازمان تامین اجتماعی شعبه شهید باقـری رفسنجان

مجموع بیمه شدگان شعبه شهید باقری رفسنجان قریب به ۴۵ هزار نفر بیمه شده اصلی که با احتساب افراد تحت تکفل بیش از ۱۲۰۰۰۰( یکصد و بیست هزار) نفر از جمعیت شهرستان تحت پوشش می باشد که در قالب یک شعبه مستقل و دو شعبه اقماری ( فردوسیه و شهرک صنعتی) و یک کارگزاری ، خدمات ارایه می نماییم (ضمناً شعب سرچشمه ،نوق و کشکوئیه دارای بیمه شدگان خاص خود می باشند).
در امر پاسخگویی به جامعه تحت پوشش با حداکثر توان و سعه صدر کوشا بوده و می باشیم ودر یکساله گذشته با ثبت بیش از ۱۳۰ هزار فقره نامه صادره و وارده در سیستم رایانه شعبه نشان دهنده حجم بالای مراجعین می باشد.
در شعبه رفسنجان تعداد ۷۲۷۸ نفر مستمری بگیر شامل ۴۶۵۳ نفر بازنشسته ، ۲۲۳۹ نفر بازمانده که بیمه شده اصلی به نحوی از انحاء فوت نموده ، ۲۹۷ نفر از کار افتاده که در اثر بیماری و یا حادثه توانایی کارکرد خود را از دست داده اند که در مجموع بابت پرداخت کمک های بلند مدت که همان حقوق مستمری بگیران می باشد ماهیانه حدود ۱۰۹ میلیارد ریال و یک سال گذشته، ۱۳۱۱ میلیارد ریال پرداخت گردیده است.
بابت کمک های کوتاه مدت اعم از غرامت دستمزد ایام بارداری ، هزینه کفن و دفن و اروتز و پروتز و … تعداد ۴۳۸۹ فقره سند در یکساله اخیر صادر و ۳۲ میلیارد ریال به مشمولین پرداخت گردیده است.
بابت مقرری ماهانه بیمه شدگانی که در یکسال گذشته ( تعداد ۱۵۹۵ نفر) مشمول قانون بیمه بیکاری گردیده اند مبلغ ۳۴ میلیارد ریال پرداخت گردیده است.
انجام بازرسی از کارگاه های تحت پوشش و رسیدگی به درخواست های بازرسی به تعداد ۱۰۸۵۰ فقره.
انجام به موقع بازرسی در خصوص کارگران ساختمانی(۵۱۰۰ فقره)، بررسی کفالت و گزارش حادثه(۱۳۸ فقره) مجموعاً به تعداد ۵۲۳۸ فقره.
تعداد ۱۳۵۵۰بیمه شده در قالب های مختلف اعم از حرف و مشاغل آزاد ، اختیاری ، قالیباف ، رانندگان، نویسندگان ، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ، زنان سرپرست خانوار، خادمین مساجد و … با انعقاد قرارداد مشمول تامین اجتماعی قرار گرفته اند.
تعداد ۷۹۵۳ جلد پرونده مطالباتی اعم از صنفی و پیمانکاری و رانندگان تشکیل شده که تا تیر ماه سال جاری (۹۶) تعداد ۱۳۶۰۴۴ فقره فیش جهت پرداخت حق بیمه و تعداد ۸۳۰۴۶ فقره لیست کارکرد بیمه شدگان شاغل در کارگاه ها دریافت گردیده است.
صدور و ابلاغ ۱۵۲۶۳ فقره اوراق قابل ابلاغ ، که ۴۹۶۹ فقره اوراق به صورت الکترونیک و ۱۰۲۹۴ فقره به صورت عادی صادر گردیده که در حال حاضر اقدامات لازم جهت ابلاغ الکترونیکی تمام اوراق در حال انجام می باشد.
تعداد ۶۳۶۸۳ جلد دفترچه بیمه که هرکدام به منزله یک چک سفید امضا می باشند صادر و تحویل بیمه شدگان گردیده است.
متاسفانه کارفرمایان محترم لغایت خرداد ۱۳۹۶ قریب به ۲۳۱ میلیارد ریال به تامین اجتماعی رفسنجان بدهکار می باشند که در نهایت موجب به تشکیل ۱۶۰۷۴ فقره کلاسه اجرایی گردیده که امید است قبل از شروع عملیات اجرایی کارفرمایان به سازمان مراجعه و موجبات پرداخت بدهی خود را به صورت نقدی یا تقسیط فراهم آورند. (تعداد کلاسه جدید ایجاد شده در یک ساله گذشته ۳۳۲۰ )
بهترین گواه صدق ارایه خدمات مطلوب به جامعه تحت پوشش پرداخت ۱۳۷۹ میلیارد ریالی (یکهزار و سیصد هفتاد ونه میلیارد ریال) در یکساله گذشته می باشد که علی رغم تلاش های صورت گرفته مبلغ وصولی بسیار کمتر از هزینه ها می باشد.

خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی:
انجام کلیه مکاتبات از طریق اتوماسیون اداری با شعب سراسر کشور.
دریافت لیست بیمه شدگان شاغل.
دریافت فیش پرداخت حق بیمه جهت کارفرمایان و کلیه بیمه شدگان.
امکان دریافت فیش حقوقی جهت کلیه مستمری بگیران.
بررسی سوابق پرداخت حق بیمه برای تمامی بیمه شدگان.
اعلام وضعیت و صورتحساب بدهی کارگاه ها به کارفرمایان از طریق ایمیل.
اختصاص شماره شناسایی SSN جهت شناسایی هر بیمه شده و کارفرما در سراسر کشور.
صدور دفترچه بیمه در تمامی شعب و کارگزاری ها سراسر کشور.
علیهذا توجه خاص به تکریم ارباب رجوع و تلاش جهت جلب رضایت و مد نظر قراردادن انتقادات و پیشنهادات ایشان همیشه سرلوحه انجام وظایف کارکنان شعبه شهید باقری رفسنجان بوده و می باشد به امید اینکه مجموعه تلاش های به عمل آمده مورد رضایت خداوند منان و کارفرمایان و بیمه شدگان عزیز قرار گرفته و ان شاء ا… با یاری خداوند کریم و با برنامه ریزی و بهره گیری از کلیه توان و امکانات و با تلاش مضاعف مجموعه و مساعدت و راهنمایی و حمایت مسوولین بتوانیم بهترین خدمات را به جامعه تحت پوشش ارایه و در وصول مطالبات سازمان که حقوق حقه بیمه شدگان می باشد بیش از گذشته موفق باشیم.

آیا می دانید سازمان تامین اجتماعی در شهـرستان رفسنجان ماهانه بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به جامعه تحت پوشش نقداً پرداخت می کند!

آیا می دانید شعبه شهید باقری رفسنجان دارای ۹۳۰ بیمه شده قالی باف و صنایع دستی بوده و ماهانه به ازای هر بیمه شده دولت قریب به ۲۰۰ هزار تومان حق بیمه به آنان کمک می کند!

آیا میدانید بودجه سالانه سازمان تامین اجتماعی معادل ۱۳ بودجه عمومی کشور می باشد!
آیا میدانید حق بیمه پرداختی هر بیمه شده شامل ۱۳ بابت درمان(۹۲۷) و ۲۳ بابت بازنشستگی ، فوت و از کار افتادگی (۱۸۲۷) می باشد!

آیا می دانید درشعبه رفسنجان تعداد ۹۸۰۰ بیمه شده تنها با پرداخت ۷% (کمتر از صد هزار تومان) مشمول تامین اجتماعی می باشند و از ۲۰% ( حدود ۲۰۰ هزار تومان) کمک دولت بهره مند می شوند!

سازمان تامین اجتماعی
شعبه شهید باقری رفسنجان

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، تامین، اجتماعی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :