افتتاح بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان پروژه تا پایان شهریورماه در رفسنجان

  • شناسه خبر: 35383
افتتاح بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان پروژه تا پایان شهریورماه در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان پروژه دیگر تا پایان شهریور ماه در رفسنجان افتتاح می‌شود.

فرماندار رفسنجان گفت: بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان پروژه دیگر تا پایان شهریور ماه در رفسنجان افتتاح می‌شود.

به گزارش “روراستی” حمید ملانوری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت برنامه‌هایی در سطح شهرستان‌ها و کشور انجام و پروژه‌های عمرانی افتتاح می‌شود، امسال ایام هفته دولت با آغاز به کار دولت دوازدهم و شوراهای اسلامی دوره پنجم مقارن شد.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های پس از انقلاب به برکت نظام تا به امروز شاهد اتفاق‌های خوبی در کشور بودیم و خدمات دولت و بخش خصوصی دیده می‌شود، بیان داشت: در این شهرستان در حوزه زیرساخت‌ها به برکت سرمایه‌های مردمی کارهای بزرگی انجام شده و از توسعه شبکه‌های آب، برق، گاز، مخابرات و … بهره‌مند شدیم و در ارتقا سطح سلامت در وضعیت نسبتاً خوبی به سر می‌بریم.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه بسیاری از واحدهای آموزشی این شهرستان در مقطعی از زمان که محصول پسته خوب بود به همت خیران ایجاد شده و اکنون برخی از این مدارس فرسوده است که نیاز به بازسازی دارند، خاطرنشان کرد: رشد علمی در دانشگاه‌ها و ظرفیت‌های ورزشی، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی موجب شد که رفسنجان به یک منطقه توسعه یافته تبدیل شود.

ملانوری با اشاره به اینکه برای تولید محصول سرمایه‌های خود از جمله آب و زمین هزینه کردیم، افزود: امروز در حوزه آب دچار بحران هستیم که باید با تغییر الگوی کشت و حفظ منابع آبی بخش کشاورزی که در کشور نمونه است، آن را نگه داریم، همچنین با توجه به موفقیت‌های شهرستان در بخش اقتصادی طی چهار سال گذشته می‌توان، گفت با همدلی و تلاش مدیران، رفسنجان به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشتاز در تمام حوزه‌ها در سطح کشور مطرح است.

این مقام دولتی با بیان اینکه در حوزه مسائل امنیتی ۲۵ درصد رشد شاخص امنیتی و ۳۰ درصد کاهش جرایم را در سال ۹۵ داشتیم، عنوان کرد: در کشف سرقت‌ها و جرایم به‌روز هستیم که قابل تقدیر است و در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال دو کار بزرگ برای ایجاد واحدهای خرد و سرمایه‌گذاری‌های متوسط و بزرگ دیده شده که عمده طرح‌ها بومی است.

وی اضافه کرد: در حوزه مسائل فرهنگی اجتماعی شاهد کاهش ۳۰ درصدی طلاق و رشد ۱۲ درصدی ازدواج به همت فعالان این حوزه هستیم و طی ۴۰ روز توانستیم، طرح جمع‌آوری متکدیان و معتادان را اجرا کنیم که بیش از ۳۲۰ نفر متکدی را جمع‌آوری و ساماندهی کردیم، البته بیش از ۹۰ درصد آن‌ها غیر بومی هستند.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه طرح احیاگران آبادی در روستاها در حال اجرا است تا مهاجرت از روستاها را کاهش و موجب احیا و آبادی آن‌ها شویم، یادآور شد: احیاگران آبادی یکی از بهترین طرح‌ها برای اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد  مقاومتی است، همچنین ۱۶۶ طرح در حال حاضر متقاضی داریم که در روستاها انجام شود.

ملانوری با اشاره به اینکه در این ایام هفته دولت تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی و بیش از ۶۵ میلیارد تومان افتتاح شد، عنوان کرد: تا پایان شهریور ماه بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود که با این تلاش‌ها منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به قطب سرمایه‌گذاری خارجی تبدیل شده است.

وی با اشاره به ظرفیت ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی تصریح کرد: مزرعه‌های بزرگ نیروهای خورشیدی در شهرستان ایجاد می‌کنیم تا درآمد و اشتغالزایی خوبی داشته باشیم، حیات این شهرستان فقط به پسته نیست، بلکه ظرفیت‌های زیادی داریم که باید از خام‌فروشی و خروج سرمایه‌ها از این شهرستان جلوگیری کنیم.

 

 

 

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، پابان، افتتاح
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :