آلبوم «لالایی» در رفسنجان پس از ۱۸ سال تلاش رونمایی می‌شود

  • شناسه خبر: 35700
آلبوم «لالایی» در رفسنجان پس از ۱۸ سال تلاش رونمایی می‌شود

آلبوم لالایی کاری از گروه موسیقی رفسنجان پس از ۱۸ سال تلاش بی‌وقفه رونمایی می‌شود.

آلبوم لالایی کاری از گروه موسیقی رفسنجان پس از ۱۸ سال تلاش بی‌وقفه رونمایی می‌شود.

به گزارش “روراستی” سعید مشرف‌شاه نوازنده سنتور باسابقه شهرستان رفسنجان و استان کرمان عصر امروز در نشست خبری با موضوع رونمایی از نخستین آلبوم موسیقی شهرستان با نام «لالایی» که به همت نوازندگان رفسنجانی آماده شده است، اظهار داشت: این آلبوم بر اساس یک‌سری اشعار است که پیرمردها و پیرزن‌های قدیمی زمزمه می‌کردند و به دلیل مجاورت استان‌های فارس، هرمزگان و خراسان با استان کرمان ملودی‌ها با هم شباهت دارند.

وی بیان داشت: سعی کردیم تا حد امکان موسیقی منطقه کرمان را جدا کنیم که فقط معرفی موسیقی این منطقه باشد.

مشرف‌شاه با اشاره به اینکه هنر مرز نمی‌شناسد، تصریح کرد: دنبال انجام کار عیمق بودیم تا موسیقی ناب و شاخصی ارائه کنیم و با موسیقی‌های که می‌شنیدیم متفاوت باشد، ادامه داد: از سال ۷۸ تاکنون کارها را ضبط می‌کردیم اما تا آنچه که می خواستیم فاصله داشت.

وی افزود: سال گذشته با مشورت و حمایت‌هایی که خواستیم موفق شدیم کارمان را به نتیجه برسانیم و اسفند ۹۵ مجوزها و تمام کار انجام شد و یک‌سری کارها مانده بود که طول کشید تا اینکه دوشنبه ۲۰ شهریور با حضور اساتید موسیقی ایران این کار رونمایی می‌شود.

این نوازنده سنتور باسابقه شهرستان رفسنجان و استان کرمان که اهنگساز و ملودی‌ساز این آلبوم نیز هست، با اشاره به اینکه ویژگی بارز این کار این است که تمام نوازندگان آن رفسنجانی هستند  و تم‌های آلبوم را از قدیمی‌های شهر گرفتیم و با اشعاری که می‌خواندند تم‌ها را پرورش دادیم، گفت: آهنگسازی کار توسط هنرمندان شهرمان انجام شد و بعضی قسمت‌ها نیز نوآوری شد که تلفیق ریتم‌ها است.

مشرف‌شاه با بیان اینکه روابط عمومی مس منطقه کرمان همواره هنرهای فاخر ازجمله موسیقی را حمایت می‌کند، بیان داشت، آلبوم لالایی دارای ۶ قطعه است که پنج قطعه با کلام و یک قطعه بی‌کلام است و قطعات آن شامل میرخان‌باز، گیسه‌گل، قالی، فراغ و لالایی است و تم بی‌کلام در مورد قالی نواخته شده است.

وی یادآور شد: طراحی و پشت‌نویسی و عکس آلبوم با کمک بچه‌های رفسنجان انجام شده و کاملا کاری بومی است.

مشرف‌شاه تاکید کرد: تمام نوازندگان این آلبوم هنرمندان قابلی هستند که بیش از ۳۰ سال سابقه کار دارند و خواننده این آلبوم حمید کاظمی با ۳۲ سال سابقه خوانندگی از بهترین محلی‌خوانان استان کرمان است.

وی از دیگر نوازندگان این آلبوم آقایان شریفی‌، رمضانی، عبادللهی،یزدی‌پور،بهداد و ایشانی را نام برد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، موسیقی، آلبوم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :