افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان تأثیری در قدرت خرید آنان ندارد

  • شناسه خبر: 35957
افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان تأثیری در قدرت خرید آنان ندارد

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمان گفت: افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان دغدغه، شکاف و کاهش قدرت خرید آنان را برطرف نمی‌کند.

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمان گفت: افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان دغدغه، شکاف و کاهش قدرت خرید آنان را برطرف نمی‌کند.

به گزارش “روراستی” محمدابراهیم خادمی صبح امروز در همایش تجلیل از بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار داشت: بازنشستگان گنجینه‌های خرد و اندیشه هستند و ۴۹ هزار بازنشسته در استان کرمان داریم که ۶۷۰ نفر از آن‌ها بازنشسته علوم پزشکی رفسنجان هستند.

وی بیان داشت: نقش والدینی که مشغول به کار هستند با دوران بازنشستگی متفاوت است، اما نقش بسیار مهمی است، زیرا پدر و مادر ستون خانواده هستند تا قبل از سال ۸۵ غباری جامعه بازنشستگی را فرا گرفته بود و در هیچ تقویم و بخشنامه‌ای روز بازنشستگان جایی نداشت، اما سال ۸۵ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۵ ذیحجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شد و خدمات بزرگی به این جامعه ارائه شد.

خادمی با بیان اینکه موضوع‌های خاص فرهنگی که در کشور داریم، موجب شده است، فرهنگ و افکاری وارد خانواده‌ها شود، این موضوع‌ها فرهنگ اصیل ما را به مبارزه طلبیده است، کار فوق‌العاده‌ای روی فرهنگ اصیل ما نشده و سال‌های سال بزرگان فرهنگ کشور به کاربردهای کلیشه‌ای و تکراری بسنده کرده و گاهی در غفلت فرو رفته‌اند در حالی که دیگران کارهای زیادی انجام دادند تا فرهنگ اصیل ما را زیر سؤال ببرند.

این مسؤول ابراز داشت: در گذشته احترام ویژه‌ای بین اعضای خانواده بود، اما امروز رفتارها تغییر کرده و جایگاه خانواده تضعیف شده از روزی که بنیان خانواده تضعیف شد، کشور دچار آسیب‌های زیادی شده است، راه کاهش این آسیب برگشتن به فرهنگ اصیل ایرانی است و در این راستا والدین نقش مهمی دارند.

خادمی در ادامه با اشاره به اینکه مجمع عمومی کانون بازنشستگان کشور در تهران تشکیل شد که یک عضو در استان کرمان دارد و در این کانون نمایندگان بازنشستگان نقش‌آفرینی  می‌کنند با تلاش نمایندگان این کانون، دولت امسال در بودجه سال ۹۶  بر اساس اعتبارات افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان را در لایحه بودجه پیش‌بینی کرد و به مجلس فرستاد.

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمان ادامه داد: ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به این اعتبارات افزوده شد، اما آیا این مبلغ دغدغه، شکاف و کاهش قدرت خرید را برطرف کرده است، باد گفت، اذعان اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی به عنوان یک مسؤول دولتی بیش از ۶۷ درصد قدرت خرید بازنشستگان کاهش یافته است.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستیريال خرید، قدرت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :