ارتقای رتبه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در توسعه آموزش از ۳۴ به ۱۷

  • شناسه خبر: 36003
ارتقای رتبه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در توسعه آموزش از ۳۴ به ۱۷

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت:  در رتبه‌بندی آموزشی دانشگاه‌ها در توسعه آموزش رتبه ما از ۳۴ به ۱۷ ارتقا یافته است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت:  در رتبه‌بندی آموزشی دانشگاه‌ها در توسعه آموزش رتبه ما از ۳۴ به ۱۷ ارتقا یافته است.

به گزارش “روراستی” حمید حکیمی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت‌های معاونت آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان اظهار داشت: این دانشگاه تقریبا طی سه دهه گذشته بنا به دلایلی شاهد تحول چشمگیری در حوزه معاونت آموزشی نبود.

وی بیان داشت: دانشگاه تقریبا به روش متداول مرسوم و در چند رشته محدود کار خود را انجام می‌داد و در تحصیلات تکمیلی غیر از دو، سه رشته در مقطع ارشد، تحول خاصی صورت نگرفت.

حکیمی عنوان کرد: در دانشگاه علوم ‌پزشکی همگام با سیاست وزارت بهداشت و درمان به ویژه در بحث تحول نظام سلامت پیش رفتیم و در حوزه‌های دیگر هم تحول آغاز شد که در حوزه آموزش و بهداشت این تحولات چشمگیر بود.

وی تصریح کرد: در حوزه آموزشی محصول این تحول را به ویژه در سال ۹۵ شاهد بودیم و شورای گسترش، سیاست مبتنی بر نیاز برای توسعه دانشگاه‌ها را پیاده کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه بستر خوبی در حوزه آموزش و پژوهش این دانشگاه ایجاد شد، افزود: پژوهش محدود به افراد خاصی نیست و در ارتقای جایگاه دانشگاه نقش زیادی دارد و پژوهش‌های سلامت‌محور بر پایه نیازهای جمعیت انجام می‌گیرد.

حکیمی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت آن را نقشه راهی برای دانشگاه‌ها دانست که بتواند سیاست‌های آموزشی را هدفمند کند و حداکثر بهره‌وری را داشته باشد و در قالب ۱۱ بسته که ۱۱ هدف کلیدی و راهبردی است و هر کدام مأموریت‌هایی دارند به دانشگاه‌ها ابلاغ شد و افزود: دانشگاه‌ها مکلف شدند برنامه‌های آموزشی خود بر پایه این اهداف مدیریت کنند.

وی با توضیح برخی از این اهداف به بحث آموزش پاسخگو و عدالت‌محور و بین‌المللی‌کردن دانشگاه‌ها برای جذب پذیرش دانشجویان از کشورهای دیگر یاد کرد.

این مسؤول به تقسیم آمایشی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی به منطقه جنوب‌شرق که دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان، رفسنجان، بم، جیرفت، زاهدان، زابل و سیرجان عضو آن هستند اشاره کرد و گفت: برنامه‌های ما به شکل متمرکز در جنوب‌شرق انجام می‌شود و تبادل ‌نظر و تبادل ‌تجربه صورت می‌گیرد و به نوعی رؤسا و معاونان آموزشی و پژوهشی این دانشگاه‌ها با هم هماهنگ و منسجم برنامه‌ریزی می‌کنند.

حکیمی خاطرنشان کرد: تمرکززدایی از دیگر اهداف بسته‌های یازده‌گانه است که بر این اساس دانشگاه‌ها در تأمین نیروی انسانی خودشان تربیت ‌کننده و آموزش‌ دهنده نیروی انسانی در حوزه تخصصی و دیگر رشته‌ها باشند.

وی از مهمترین اقدامات حوزه آموزشی این دانشگاه تأسیس دانشکده بهداشت را برشمرد و ادامه داد: این مهم با رایزنی‌های مکرر و برگزاری جلساتی میسر شد، چرا که دانشگاه ما شرایط لازم برای ارتقا و گسترش چه در سطح دانشکده‌ها و چه در سطح تحصیلات تکمیلی دارد.

حکیمی یادآور شد: در حال حاضر جمع دانشکده‌های علوم ‌پزشکی رفسنجان به پنج دانشکده رسیده و در بخش ارتقای کمی و کیفی تحصیلات تکمیلی برای نخستین بار شاهد پذیرش دستیار تخصصی در دانشگاه هستیم و در رشته‌های بیهوشی و داخلی دانشجویان در سال سوم هستند.

وی اضافه کرد: سال قبل رشته رادیولوژی به رشته‌های دانشگاه افزوده شده و هر سال ۹ نفر دستیار برای رشته‌های مذکور داریم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان ابراز کرد: پیگیری برای رشته‌های اطفال، پزشک خانواده، طب اورژانس و قلب و عروق انجام شده که امیدواریم سال تحصیلی آینده در یک یا دو رشته عنوان‌شده پذیرش داشته باشیم.

حکیمی عنوان کرد: در حال حاضر در ۱۰ رشته پذیرش دانشجوی ارشد داریم که شامل رشته‌های داخلی، جراحی، مراقبت‌های ویژه و سالمندی و … می‌شود.

وی اذعان کرد: برای اولین‌بار در جنوب ‌شرق موفق شدیم دانشجوی کارشناسی ارشد مامایی هم پذیرش داشته باشیم و رفسنجان تنها دانشگاهی است که در این رشته دانشجوی می‌پذیرد.

حکیمی اضافه کرد: در مجموع امسال ۷۰ دانشجوی ارشد در این ۱۰ رشته خواهیم داشت و مجموعا ۳۶۶ نفر دانشجوی جدیدالورود، ۷۰ دانشجوی ارشد و ۸۰ دانشجوی ناپیوسته داریم که در مجموع  شاهد ۵۰۰ دانشجوی جدیدالورود در رشته‌های مختلف در دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان خواهیم بود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با اشاره به اخذ مجوز پذیرش سه نفر دانشجوی دکترای تخصصی در رشته فیزیولوژی  تصریح کرد: برای اولین‌بار است که در مقطع دکترای تخصصی دانشجو داریم.

وی با یادآوری رشد پذیرش دانشجو از سال ۹۲ تا ۹۵ عنوان کرد: تعداد  دانشجویان ما از یک هزار و ۶۹۵ دانشجو در سال ۹۲ به حدود ۲ هزار نفر در سال جاری ارتقا یافتند و شاهد رشد کمی دانشجویان هم از نظر تعداد هم تنوع رشته هستیم.

حکیمی مجازی‌سازی آموزش پزشکی را یکی از بسته‌های طرح تحول دانست و بیان داشت: با هزینه ۲۵۰ میلیون تومان زیرساخت‌های لازم برای این امر را فراهم کردیم.

این پژوهشگر علوم‌پزشکی خاطرنشان کرد: تجهیز تمام گروه‌های آموزشی در بیمارستان‌ها و دانشکده‌ها از دیگر اقدامات در چند سال اخیر بوده است.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در سه، چهار سال اخیر شاهد تأسیس دبیرخانه هیأت علمی و هیأت ممیزی است و علاوه بر هیأت جذب که کارش جذب هیأت علمی در دانشگاه رفسنجان است، برای دانشگاه علوم‌پزشکی بم هم این مسؤولیت را دارد.

وی بیان کرد: راه‌اندازی سالن تشریح و حیوان‌خانه دیگر اقدامات در این مدت بود و شرکت دانشجویان در مسابقات علمی و هم‌اندیشی و کسب رتبه‌های برتر از افتخارات این دانشگاه است.

حکیمی اضافه کرد: در رتبه‌بندی آموزشی دانشگاه‌ها در توسعه آموزش رتبه ما از ۳۴ به ۱۷ ارتقا یافته است.

وی متذکر شد: از اقدامات خوب در بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) شاهد تأسیس مرکز مهارت‌های بالینی مجهز که فرصتی برای کارآموزان پزشکی و دستیاران است که قبل از مواجهه با بیمار روی مولاژها اقدامات درمانی کار کنند و ورزیده شوند تا برای کار بر روی بیماران آماده شوند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، ارتقا، رتبه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :