۷۰ درصد زندانیان رفسنجان مرتبط با مواد مخدر هستند/ بخش خصوصی برای حمایت از خانواده‌های زندانیان ورود کند

  • شناسه خبر: 36684
۷۰ درصد زندانیان رفسنجان مرتبط با مواد مخدر هستند/ بخش خصوصی برای حمایت از خانواده‌های زندانیان ورود کند

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: ۷۰ درصد زندانیان شهرستان رفسنجان مربوط به جرائم مواد مخدر هستند.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: ۷۰ درصد زندانیان شهرستان رفسنجان مربوط به جرائم مواد مخدر هستند.

به گزارش روراستی” حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی پیش از ظهر امروز در جلسه هیأت‌مدیره انجمن حمایت از زندانیان با اشاره به نوع نگاه مردم به شخصی که حتی مدت کوتاهی در زندان بوده است، اظهار داشت: بعضاً به این فرد و خانواده او اعتمادی نیست به همین دلیل نوع نگاه مردم باید در این قضیه تغییر کند.

وی بیان داشت: ما ۲۱ مؤسسه خیریه در این شهرستان داریم و خانواده‌هایی هستند که زیر پوشش این مؤسسه‌ها قرار دارند، اما هنگامی می‌فهمند، فردی که برای دریافت کمک معرفی می‌کنیم، خانواده زندانی است، این مراکز خود را کنار می‌کشند و نگاه مطلوبی در این زمینه ندارند که باید چنین نگرشی در سطح جامعه اصلاح شود.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: در خانواده‌هایی که سرپرست‌ آن‌ها در زندان به سر می‌برد، آسیب‌های جدی وجود دارد و این خانواده‌ها آسیب‌پذیر و شکننده هستند از طرفی فردی که آزاد می‌شود، باز هم در چرخه جرم و بزه قرار می‌گیرد و تا زمانی که مسأله اقتصاد و معیشت برای این خانواده‌ها برطرف نشود، این روند ادامه دارد.

پورمحمدی با بیان اینکه ۷۰ درصد زندانیان شهرستان رفسنجان مربوط به جرائم مواد مخدر هستند، عنوان کرد: سالانه هزینه‌های زیادی صرف مبارزه با مواد مخدر می‌شود، بنابراین بخش خصوصی باید در بخش انجمن حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر زندانیان ورود کرده و با همت و تلاش مضاعف در این زمینه مساعدت و کمک کند.

وی ابراز داشت: شرکت‌های بزرگی در این شهرستان وجود دارد که اگر هر کدام اندک کمکی انجام دهند، حجم بزرگی از سرمایه ایجاد می‌شود و در درازمدت نیز باید اشتغالزایی و به‌کارگیری خانواده‌ زندانیان را مد نظر قرار داد تا با خودکفایی و خوداتکایی در راستای مقابله با مشکلات خود مصمم و با عزت نفس گام بر دارند و روند زندگی خود را تغییر دهند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی،
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :