راه‌اندازی آزمایشگاه منطقه‌ای پسته کشور در رفسنجان

  • شناسه خبر: 36686
راه‌اندازی آزمایشگاه منطقه‌ای پسته کشور در رفسنجان

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: راه‌اندازی آزمایشگاه منطقه‌ای پسته برای کل کشور در شهرستان رفسنجان در حال پیگیری است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: راه‌اندازی آزمایشگاه منطقه‌ای پسته برای کل کشور در شهرستان رفسنجان در حال پیگیری است.

به گزارش “روراستی” علی بیگ‌زاده پیش از ظهر امروز در همایش استاندارد در این شهرستان اظهار داشت: هرچه براساس اصول منظم و مرتب انجام شود به عنوان استاندارد از آن یاد می‌کنیم، این مقوله در گوشه‌گوشه زندگی کاری و شخصی ما نقش دارد و در فرهنگ ایرانی جایگاه خاص خود را دارد و هم به نفع تولیدکننده و هم مصرف‌کننده است.

وی بیان داشت: کالای باکیفیت موجب خرید بیشتر و افزایش تولید می‌شود و صرفه‌جویی در مصرف مواد و نیروی انسانی را به‌ دنبال دارد، استاندارد بهبود در کیفیت فرآورده و گسترش بازرگانی داخلی و خارجی برای تولیدکننده را در پی دارد با وجود کالای استاندارد مصرف‌کننده هم با اطمینان‌ خاطر کالای مصرفی خود را تهیه می‌کند.

بیگ‌زاده خاطرنشان کرد: پرداخت هزینه کمتر هم نکته مثبتی است که در برابر کالای باکیفیت پرداخت می‌شود، حتی اگر قیمت بیشتری پرداخت شود برای کالای استاندارد و باکیفیت ارزشمند است، استانداردها شهرها را هوشمند می‌کنند، ما در دوران پرسرعت تاریخ در حال زندگی هستیم و تغییر در تمام عرصه‌های زندگی بشر به‌سرعت انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان کرمان ادامه داد: اگر استانداردها رعایت نشود، حمل و نقل و بسیاری از سیستم‌ها قفل شده و اوضاع جهان به هم می‌ریزد، حتی در دیپلماسی و روابط بین‌المللی دچار مشکل می‌شویم، استاندارد با اقتصاد مقاومتی که از طرف مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است، رابطه مستقیم دارد که باید به آن توجه ویژه صورت گیرد.

وی افزود: برای اینکه تولید منجر به اشتغال شود، باید حتماً تولیدی باشد که خوداتکایی کشور را به دنبال داشته باشد و افزایش درآمد ملی کشور و صادرات و کاهش واردات را به دنبال داشته باشد که یکی از راه‌های نفوذ ما در دنیا تولید کالاهای باکیفیت است، استاندارد بستر کیفیت و زبان مشترک بین‌المللی است و ما را در دنیا معرفی می‌کند.

بیگ‌زاده عنوان کرد: ۷۲ کشور دنیا استاندارد ایران را قبول دارند و ما در کشور در طی این چهار سال ۱۱ هزار استاندارد تدوین کردیم در کرمان سال گذشته دو استاندارد بین‌المللی تدوین شد و سال ۹۵ نیز توانستیم، جایگاه آن را به بیش از ۲۰ پله نسبت به سال ۹۴ ارتقا دهیم و جزو استانداردهای برتر کشور هستیم، همچنین ۵۶ استاندارد ملی در استان کرمان تدوین شده است.

وی ابراز داشت: وظیفه ما در این زمینه ۴۰ مورد بود، همچنین کمیته فنی در استاندارد استان تشکیل شده است در حوزه عمرانی، پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های بم و سیرجان نیمه‌تمام افتتاح شدند و در رفسنجان که قدیمی‌ترین اداره کشور است، بهسازی شد و زمینی برای اداره استاندارد آن در نظر گرفته شده و راه‌اندازی آزمایشگاه منطقه‌ای پسته برای کل کشور در شهرستان در حال پیگیری است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان اذعان داشت: ۴۶۵ نفر مدیر کنترل کیفی بر کیفیت محصولات در کارخانه‌ها نظارت می‌کنند و ۶۰۰ باسکول در استان داریم که سالی یکبار کالیبره می‌شوند، ۷۴ جایگاه سی‌ان‌جی در استان کرمان وجود دارد، سال ۹۴ تعداد ۱۰ جایگاه استانداردسازی شده که سال گذشته به ۴۶ جایگاه رسیده است و این جایگاه‌ها در رفسنجان از ۱۲ جایگاه، هشت مورد آیتم اولیه را گرفتند و چهار مورد در دست اقدام است که باید هر سال مورد آزمون تأییدی قرار بگیرند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، آزمایشگاه، پسته
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :