پسته رفسنجان همچنان سرپا خواهد ماند/اگر کشاورزان علمی کار کنند بر مسائل پیش روی فائق می آیند

  • شناسه خبر: 36717
پسته رفسنجان همچنان سرپا خواهد ماند/اگر کشاورزان علمی کار کنند بر مسائل پیش روی فائق می آیند

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان با بیان اینکه پسته رفسنجان همچنان سرپا خواهد ماند، گفت: کشاورزان ما علمی کار می کنند و بر مسائل پیش روی فائق می آیند.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان با بیان اینکه پسته رفسنجان همچنان سرپا خواهد ماند، گفت: کشاورزان ما علمی کار می کنند و بر مسائل پیش روی فائق می آیند.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار روراستی با بیان اینکه بسیاری از مباحث که از سوی برخی افراد مطرح می شود کارشناسی شده نیست، افزود: بعضی پیام ها که در رسانه ها مطرح می شود موجب ناامیدی مردم و کشاورزان می شود در حالیکه همواره باید امید را در مردم زنده کنیم.

وی بیان داشت: امسال با وجود این خسارت پوکی اما باز هم از سال ۹۳ تولید محصول بیشتر شد و تقریبا به اندازه سال ۸۶ تولیدمان رسید.

حسین رضایی با اشاره به اینکه مردم در حال بروز شدن هستند و به مسائل علمی روی آوردند، تصریح کرد:  اگر به همین شیوه برنامه علمی را در کار خود بگذارند و ترویج مسائل علمی در کشاورزی صورت گیرد، تولیدمان را در شهرستان سرپا نگه می داریم.

وی با یادآوری اینکه نوسان تولید زیاد است بطوری که یک سال تولید بالا و یکسال پایین است، ادامه داد: اما اینکه گفته شده تا ۱۰ سال آینده هیچ پسته ای نداریم و فاتحه پسته استان خوانده شده بحث درستی نیست و نباید به چنین مباحث غیرعلمی و غیرمنطقی توجه کرد.

رضایی در زمینه آب هم توصیح داد: باتوجه به اینکه دولت برای هر هکتار هفت میلیون تومان بلاعوض می دهد کشاورزان به سمت سیستم های نوین روی آوردند و شاهد بودیم جایی که سیستم قطره ای استفاده شده و وضعیت آبیاری خوب بوده پوکی همه زیر ۱۰ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: امسال در منطقه نوق تولید سه برابر پارسال بوده و در کشکوئیه و کبوترخان دو برابر همچنین در حومه رفسنجان ۱٫۸ برابر سال گذشته تولیدمان بیشتر شده که نشان می دهد اگر یک مقدار کشاورزان به مسائل علمی و سیستم آبیاری نوین روی بیاورند می توانند کمبودها را جبران و بر مسائلی همچون گرما که از مسائل جهانی است، فائق آیند.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، پسته، سرپا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حسینی

    اقای رضایی شما میخواین با دادن این امار کم کاری جهاد کشاورزی رو ماست مالی بکنید وگرنه خودتونم میدونید این امار غیر واقعی و دروغ هست این امار فقط به درد جهاد میخوره برای دادن بیلان کاری به مقامات ارشد

    روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان

    جناب آقای حسینی با سلام اتفاقا مهندس رضائی از بهترین مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان می باشدفعالیت های ترویجی ایشان الگوی سایر شهرستانها است مثلا کانونهای یادگیری ، باغات ترویجی و... صداقت وصراحت لهجه ایشان نیز مثال زدنی است در ضمن رعایت ادب هم بد نیست