با دلالان بازار پسته برخورد شود

  • شناسه خبر: 36773
با دلالان بازار پسته برخورد شود

امام جمعه رفسنجان گفت: حتماً باید با این دلالان زالوصفت پسته برخورد شود، زیرا خرید و فروش از مباحث امنیتی است.

امام جمعه رفسنجان گفت: حتماً باید با این دلالان زالوصفت پسته برخورد شود، زیرا خرید و فروش از مباحث امنیتی است.

به گزارش “روراستی“حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور صبح امروز در جلسه مشترک ستاد پسته و شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اظهار داشت: ارزشمندترین و بهترین صنعت در استان و کشور پسته است و تعداد زیادی از نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد از تولید تا عرضه به بازار در این صنعت دخیل هستند.

وی با اشاره به اینکه اداره‌های زیادی از جمله آب، برق، محیط‌ زیست، منابع‌طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی، گمرک و … در این محصول دخیل هستند، ادامه داد: حتی بسیج هم در بحث امنیت پسته دخیل است و مردم اگر پسته داشته باشند، درآمد و معیشت دارند و اگر معیشت داشته باشند، دین‌ آن‌ها هم حفظ می‌شود.

امام جمعه رفسنجان با تأکید بر اینکه تمام دستگاه‌هایی که به نوعی درگیر پسته هستند به خوبی کار کنند، ادامه داد: صداقت در امر صادرات بسیار مهم است و باید استاندارد بودن امری ضروری و جدی تلقی شود و هر صادرکننده‌ای از هر کجا از استانداردها معاف نباشد.

رمضانی‌پور بر حذف دلالان پسته تأکید و تصریح کرد: حتماً باید با این دلالان زالوصفت برخورد شود، زیرا خرید و فروش از مباحث امنیتی است و اینکه شخصی ناشناس محصول کشاورز را با دادن یک برگ چک بخرد و به تاراج ببرد و سپس نتوان، او را پیدا کرد و در آخر به زندان بیفتد، این دردی از کشاورز دوا نمی‌کند.

وی با اشاره به قیمت پسته و مدیریت آن ابراز داشت: مردم دست نگه دارند و محصول پسته خود را زود نفروشند، هر کسی تاجر نیست و باید این مهم در بازار پسته آسیب‌شناسی شود، محصول ما به هر شکل نباید عرضه شود، بلکه باید به عنوان کالای مرغوب و برند رفسنجان به دنیا معرفی شود.

امام جمعه رفسنجان به باغ‌های مرغوب ولو غیر مجاز اشاره و خاطرنشان کرد: اگر درخت پسته خوب باشد، باید فکری کنیم و از هر ظرفیتی که می‌توانیم، استفاده کرده، باغ‌های مرغوب را حفظ کنیم، البته نمی‌گوییم به کسی که غیرقانونی عمل می‌کند، کمک کنیم، اما این موضوع را می‌توان به‌گونه‌ای برطرف کرد.

رمضانی‌پور با اشاره به اینکه همچنین باید باغ‌های غیر مرغوب حذف شوند و آب را بیهوده مصرف نکنند، عنوان کرد: کمک بورس در ثبات قیمت و صادرات بسیار دارای اهمیت است و همچنین کود و سموم را جدی بگیریم، هر نهاده‌ای به محصول داده نشود که در این زمینه هم نیاز است،دقت شود.

وی یادآور شد: تحصیلکرده‌های رشته کشاورزی ظرفیت بالایی هستند که می‌توانیم از آن‌ها بهره‌مند شویم و عمل به راهنمایی کارشناسان کشاورزی کمک زیادی به کشاورز می‌کند، ۸۵ هزار هکتار سطح زیر کشت پسته داریم که اگر دانش کشاورزی را در آن پیاده کنیم، محصول خوبی تولید می‌شود.

امام جمعه رفسنجان اذعان داشت: اگر صنعت را به جای کشاورزی به رفسنجان بیاوریم، امکان ندارد، اینگونه موفقیت داشته باشیم، بنابراین با مدیریت خوب می‌توانیم، کشاورزی را حفظ کنیم و در این راستا با جدیت گام بر داریم.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، دلالان، بازار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محسن

    باید با کلاهبرداران برخورد بشه و اونم جز با آگاهی مردم و ساده لوح نبودن و از طرفی تدبیر درست مسئولان امر مخصوصا شرکت تعاونی تولید کنندگان پسته که مردم به دام این افراد نیافتند خیلی موثر تر است تا برخورد با کلیه دلالان ، هرچند دلالی شغل کاذبی است اما به هر حال مشغول شدن عده ای زیادی به دلالی و خرید و فروش پسته باعث شده آمار بیکاری کم بشه و حجم مسئولیت این بیکاران روی دوش دولت نیافته،وقتی طرف بیکار است و راه درآمدی برایش ایجاد و تسهیل نشده میزنه تو کار خرید و فروش پسته...