دستگیری انتشار دهنده فایل صوتی در فضای مجازی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 37049
دستگیری انتشار دهنده فایل صوتی در فضای مجازی در رفسنجان

 فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت : شخصی که در فضای مجازی اقدام به انتشار فایل صوتی بر علیه یکی از شهروندان می نمود، دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت : شخصی که در فضای مجازی اقدام به انتشار فایل صوتی بر علیه یکی از شهروندان می نمود، دستگیر شد.

به گزارش “روراستی” به نقل از معاونت اجتماعی پلیس رفسنجان، سرهنگ نصرالله عباسی درخصوص جزئیات این خبر اظهار داشت : در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع انتشار فایل صوتی و هتک حیثیت در فضای مجازی به پلیس فتا این فرماندهی اقدامات اولیه توسط کارشناسان این پلیس در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکی و مستندات و ادله های جمع آوری گردیده مشخص گردید دو نفر در فضای مجازی با برقراری ارتباط بت شاکی در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار فایل صوتی هتک حیثیت شاکی کرده اند.
سرهنگ عباسی افزود : با پیگیری های به عمل آمده و استفاده از شگردهای خاص پلیس هویت متهمان پرونده مشخص و پس از شناسایی با هماهنگی مقام قضایی این افراد دستگیر که پس از مواجهه شدن با مستندات جمع آوری گردیده صراحتا به بزه ارتکابی خواعتراف کردند .
این مقام انتظامی اشاره ای به مواد قانونی جرم فضای مجازی کرد و گفت:مجرمین فضای مجازی در نظر داشته باشند برابر ماده ۱۶ قانون جرایم رایانه ای هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای و یا مخابراتی ، فیلم یا صوت و یا تصویری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر و یا با علم به تغییر و تحریف منتشر کند . به نحوی که موجب هتک حیثیت فردی شود ، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال و یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد .
فرمانده انتظامی شهرستان در پایان از شهروندان خواست : در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی مراتب را سریعا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا تماس با شماره ۳۴۲۵۲۳۴۴ گزارش نمایند .

@rorasti

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، دستگیری، انتشار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :