شرط پیروزی برابر کوره‌راه‌های آمریکایی در مسیر انقلاب مقاومت است/موارد مسابقه در نظام الهی علم، اخلاق و رشد است نه رانت‌خواری و اختلاس

  • شناسه خبر: 37256
شرط پیروزی برابر کوره‌راه‌های آمریکایی در مسیر انقلاب مقاومت است/موارد مسابقه در نظام الهی علم، اخلاق و رشد است نه رانت‌خواری و اختلاس

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: در راه مستقیم جمهوری اسلامی برخی کوره‌راه‌ها موفق بودند، خیلی‌ها را با قدرت خیلی‌ها را با پول بردند اگر می‌خواهیم در برابر این کوره‌راه‌ها که همه‌اش آمریکایی است پیروز شویم، شرط اول آن مقاومت است.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: در راه مستقیم جمهوری اسلامی برخی کوره‌راه‌ها موفق بودند، خیلی‌ها را با قدرت خیلی‌ها را با پول بردند اگر می‌خواهیم در برابر این کوره‌راه‌ها که همه‌اش آمریکایی است پیروز شویم، شرط اول آن مقاومت است.

به گزارش”روراستی” عصر امروز با حضور جمعی از مسؤولان کشورِی، استانی و محلی و مردم انقلابی رفسنجان اولین سالگرد حجت‌الاسلام حاج‌شیخ‌عباس پورمحمدی رفیق دیرینه رهبر معظم انقلاب و یار امام راحل در مسجد امام‌خمینی(ره) این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه استاد حوزه و دانشگاه و رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این مراسم با گرامیداشت یاد این روحانی مبارز و انقلابی اظهار داشت: با توجه به شناختی که از این روحانی مبارز و انقلابی دارم صحبت معمولی در وصف این روحانی جلیل‌القدر نمی‌گنجد.

وی با اشاره به اینکه نخستین‌بار که به رفسنجان آمدم نامه‌ای مقام معظم رهبری به من دادند که به مرحوم پورمحمدی برسانم و از آن سال به بعد ارتباط من با این عالم بزرگوار برقرار شد، ادامه داد: از آن سال به بعد یا هر سال من به رفسنجان می‌آمدم یا آن والامقام به مشهد تشریف‌فرما می‌شد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان اینکه انسان اشرف مخلوقات است، افزود: خداوند برای انسان سرمایه‌گذاری کرده و او را با استعدادی بی‌مرز و بی‌نهایت آفریده است.

فرزانه تصریح کرد: انسان می‌تواند هم در بدی‌ها و هم در خوبی‌ها رشد کند و می‌تواند به اعلی‌العلیین صعود کند و برای اینکه انسان به مقصد برسد باید صراط مستقیم را بشناسد و انتخاب کند , صراط مستقیم در شأن انسان است و برای انسان قدرت شناخت و حرکت‌کردن در این صراط داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به اینکه صراط مستقیم همان راهی است که امام(ره) و رهبری روی آن تأکید کرده‌اند، بیان کرد: امام(ره) و مقام معظم رهبری ۱۲ ویژگی شامل تدین و پایبندی به اهل‌بیت(ع) برای رسیدن به صراط مستقیم را ترسیم کردند.

فرزانه در بخشی از توضیحات چگونگی رسیدن به صراط مستقیم گفت: در آینده به احتمال قوی با حرکتی مواجه خواهیم بود که از طرف فرد یا افرادی شناخته‌شده که چندکار خواهند کرد، یکی شعارهای این انقلاب عظیم را خواهند گرفت و می‌خواهند با بیان معایب و ضعف‌هایی از حوزه‌های علمیه حوزه را از انقلاب جدا کنند و می‌گویند برای انقلاب به حوزه‌ها نیاز نداریم و در این رابطه عیوبی را در وصف حوزه‌ها بیان می‌کنند.

وی اذعان کرد: عدالت‌خواهی و رفع تبعیض از جامعه، تلاش برای ریشه‌کن شدن فقر و فساد، اجتناب از تجمل‌گرایی و تن‌پروری، توجه به جایگاه و نقش مردم، تلاش برای استقلال و خودکفایی همه‌جانبه کشور از دیگر ویژگی‌هایی است که امام(ره) و رهبری برای رسیدن به صراط مستقیم ترسیم کردند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی دفاع از مردم مظلوم در برابر ستمگران، طرفداری از محرومان و مستضعفان، استکبارستیزی که در رأس آنها آمریکاست را ویژگی‌های دیگر حرکت در صراط مستقیم برشمرد و اذعان کرد: آزادی فلسطین و تلاش برای نابودی و محو صهیونیسم و اتحاد و همبستگی در کنار موارد ذکرشده یعنی رسیدن به صراط مستقیم و انقلابی کسی است که به این اصول پایبند است.

فرزانه ابراز داشت: هر یک از این ویژگی‌ها که کم شود بخشی از اسلام کم شده و به اسلام ناب بی‌توجهی شده است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب این راه رسیدن به کمال را در پی دارد که شهید حججی و دیگر شهدای ما از این راه درآمدند، بیان کرد: ما می‌توانستیم تا الان فقر را ریشه‌کن کنیم و دشمن را ناامید کنیم اما یا نخواستیم یا نتوانستیم و ندانستیم.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار کرد: نظام الهی فضایی درست کرده که میدان مسابقه است و هرچیز که انسان به آن نیاز دارد فراهم است موارد مسابقه در علم، اخلاق و رشد همه‌جانبه است نه در دزدی‌کردن و رانت خواری و اختلاس که اگر این موارد مسابقه نظام الهی را پیموده بودیم عقب نبودیم.

وی بیان داشت: در شرایطی که ما داریم  و صراط مستقیم را شناختیم اگر بخواهیم به کمال بایسته برسیم و بر دشمن پیروز شویم باید مقاومت کنیم چراکه غیر از ایستادگی در برابر دشمن چیز دیگری جواب نمی‌دهد.

فرزانه بیان کرد: اما در راه مستقیم جمهوری اسلامی برخی کوره‌راه‌ها موفق بودند، خیلی‌ها را با قدرت خیلی‌ها را با پول بردند اگر می‌خواهیم در برابر این کوره‌راه‌ها که همه‌اش آمریکایی است پیروز شویم، شرط اول آن مقاومت است.

وی ادامه داد: ایمان به اینکه اگر در راه خدا حرکت کردیم خداوند ما را کمک می‌کند و ایمان به شرافت و عزت‌نفس انسان که با ظلم کنار نمی‌آید، شروط دیگر برای رسیدن به کمال است.

فرزانه با تشریح اینکه ایمان به شکست قطعی باطل، آخرت‌گرایی و شجاعت از دیگر شرط‌های رسیدن به کمال است، خاطرنشان کرد: شجاعت یعنی نهراسیدن از جنگ در راه خدا و نترسیدن از قدرت‌های باطل و صاحبان زر و زور و وحشت‌نکردن از دست‌دادن ثروت و قدرت و محبوبیت‌های اجتماعی که امری مهم برای رسیدن به کمال است.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، کوره راه، آمریکا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :