وقف باید براساس نیازهای جامعه صورت گیرد

  • شناسه خبر: 37260
وقف باید براساس نیازهای جامعه صورت گیرد

 امام جمعه رفسنجان گفت: وقف باید براساس نیازهای جامعه صورت گیرد.

 امام جمعه رفسنجان گفت: وقف باید براساس نیازهای جامعه صورت گیرد.

به گزارش”روراستی” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه همگان بر اصلاح ذات‌البین اظهار داشت: از تمام نیروهای امنیتی و انتظامی که در برگزاری پیاده‌روی اربعین امنیت را برقرار کردند، قدردانی می‌کنم.

وی با تسلیت رحلت پیامبر(ص) و شهادت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) بیان داشت: از حضور کسانی که در قرائت زیارت پیامبر(ص) از راه دور در مصلی شرکت کردند، تشکر می‌کنیم.

رمضانی‌پور با اشاره به موضوع کشاورزی در شهرستان رفسنجان به بازدیدی که از مزرعه کشت زعفران در منطقه خنامان انجام شده افزود: همه جای شهرستان قابلیت کشت زعفران دارد و قرار است، ۳۰ هکتار زمین زیرپوشش کشت زعفران برود و جاهایی که قابلیت کشت پسته ندارد، بهتر است کشت زعفران را جایگزین کنید.

امام جمعه رفسنجان بر مصرف هدفمند آب تأکید کرد و گفت: زمینه و بستر برای کشاورزی در رفسنجان که کارشناسان خبره‌ای داریم وجود دارد و دانشگاه ولی‌عصر(عج) به عنوان معین اقتصادی منطقه خنامان کمک بسیار بزرگی می‌تواند در این زمینه انجام دهد.

رمضانی‌پوردر ادامه با اشاره به سنت حسنه وقف به آیات قرآن اشاره و بیان کرد: آثار شایسته‌ای که از انسان باقی می‌ماند در پیشگاه خداوند بهتر و عاقبتش هم برای مردم خوب‌تر خواهد بود، همچنین مال و فرزند در زندگی دنیایی زینت محسوب می‌شوند، اما انسان می‌تواند فرزندان شایسته‌ای تربیت و ذخیره آخرت خود کند.

وی منظور از باقیات و صالحات همچون وقف را چنین توصیف کرد: وقف بر نیازهای جامعه آثار فرهنگی اجتماعی زیادی داشته و به ویژه در امر مقدس ازدواج اثرگذاری خوبی دارد.

خطیب جمعه رفسنجان تصریح کرد: ما وقفی در امر ازدواج در شهرستان نداریم در صورتی که موقوفات زیادی در شهرستان رفسنجان وجود دارد، از طرفی وقف برای نیازهای جامعه صورت نگرفته است.

رمضانی‌پور گفت: وقف باید اولویت‌بندی شود و مردم هم به خیریه‌ها کمک کنند تا امر مقدس ازدواج به راحتی صورت گیرد.

وی بر ضرورت وحدت اسلامی به مناسبت شهادت پیامبر(ص) و ایام ولادت در ماه ربیع تأکید داشت و اذعان کرد: باید در برابر توطئه‌های غربی عربی با دولت جاهل سعودی که علیه مسلمانان جنایت می‌آفرینند، اتحاد در بین همه مذاهب اسلامی ایجاد شود تا بساط این دولت همراه با رژیم جعلی اسرائیل برچیده شود.

رمضانی‌پور به حادثه زلزله کرمانشاه اشاره کرد و همدردی با حادثه‌دیدگان این استان را از ضرروت‌ها خواند و التیامی بر آلام مصیبت‌دیدگان دانست.

امام جمعه رفسنجان اظهار کرد: ستادی در شهرستان رفسنجان متشکل از تمام مؤسسات خیریه، نهاد نماز جمعه، هلال‌احمر و … تشکیل شده و در جمع‌آوری کمک‌‌های مردمی مشارکت می‌کنند و شایسته است مردم پول نقد به حساب‌های اعلام‌شده واریز کنند.

وی از تشییع شهید مدافع حرم جواد محمدی همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) یاد و بر حضور مردم در این مراسم تأکید کرد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، وقف، باید
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :