گزارش روراستی از موکب بی بی شهربانو در کربلا/ مسؤولان رفسنجان ما را تحویل نگرفتند

  • شناسه خبر: 37364
گزارش روراستی از موکب بی بی شهربانو در کربلا/ مسؤولان رفسنجان ما را تحویل نگرفتند

مسؤول موکب بی بی شهربانو رفسنجان از فعالیت های موکب و عدم توجه مسؤولان رفسنجانی به خواسته های آنها می گوید.

مسؤول موکب بی بی شهربانو رفسنجان از فعالیت های موکب و عدم توجه مسؤولان رفسنجانی به خواسته های آنها می گوید.

به گزارش “روراستی” در همایش پیاده روی اربعین ۹۶ در کنار زیبایی هایی که مشاهده کردیم و این زیبایی ها هر سال بیشتر از سال قبل می شود، با موکب دارانی مواجه شدیم که سال هاست به زائران آقا اباعبدالله الحسین(ع) خدمت رسانی می کنند و از دل رفسنجان برخاستند، اما کمتر کسی خبر دارد که این موکب داران بدون یک ریال کمک از جایی خودشان آن را اداره می کنند و حجم وسیعی از نذورات را به زائران امام حسین(ع) تقدیم می کنند.
محمد احمدیان مسؤول موکب بی بی شهربانو به خبرنگار ما توضیح داد: موکب بی بی شهربانو از سال ۲۰۰۲با پذیرایی با چای‌ مقابل بین‌الحرمین آغاز به کار کرده که البته آن موقع این حجم جمعیت نبود و درختانی که الان با این قامت هستند آن روز نهالی کوتاه بودند.
وی ادامه داد: ابتدا در ماه رمضان با سحری و بعضا با افطاری پذیرای زائران بودیم و سال بعد در ماه محرم با حلیم از زائران پذیرایی می کردیم و دو سال بعد روزانه ده هزار کباب بین زائران توزیع می شد.

مسؤولان حاضر نشدند به ما وقت ملاقات بدهند
احمدیان تصریح کرد: همچنین بعد از نماز مغرب و عشا تا ۹ صبح هر روز از زائران با چای که به صورت دایم انجام می شد پذیرایی می‌کردیم.
وی از چگونگی حمل و نقل مواد مورد نیاز موکب یاد کرد و اظهار داشت: تا سه سال بابت پیش هر باری که اینجا می‌آوردیم باید کرایه می دادیم و تا رسیدن به این محل هرکانتینر بار حدود ۱۰ میلیون تومان هزینه داشت اما الان هرچه کانتینر بار بیاوریم رایگان است.
احمدیان با اشاره به اینکه ما حتی یک ریال کمک جمع آوری نکردیم و خودمان هزینه ها را تأمین کردیم، افزود: با توجه به اینکه برای تأمین ۳۰ درصد از هزنیه هایمان تقاضای کمک کردیم اما حتی مسؤولان حاضر نشدند به ما وقت ملاقات بدهند.
وی افزود: اگرچه موکب بی بی شهربانو مال رفسنجان است اما نیروهایمان را از سراسر ایران گرفتیم.
احمدیان در ادامه با یادآوری فعالیت های خوب موکب خاتم الانبیا(ص) ابراز کرد: مردم رفسنجان به این موکب خیلی کمک کردند که هیچ فرقی بین این موکب و موکب خاتم الانبیا(ص) نیست ولی ما به تنهایی بدون دریافت کمک موکب را اداره کردیم.
احمدیان خاطرنشان کرد: با توجه به هدفی که داشتیم همان حجم کاری که دوست داشتیم انجام می دهیم، در حال حاضر روزانه ۵۰ هزار غذا توزیع می کنیم و ۵۰۰ کیسه آرد در این ایام پخت کردیم.
وی عنوان کرد: تعداد ۳۵۰ هزار ظرف داشتیم که تمام شده و مجدد همین مقدار را تخلیه کردیم همچنین روزانه با زولبیا و سمنو و سایر خوراکی هایی که در توان باشد پذیرای زائران هستیم.
این خادم امام حسین(ع) با بیان اینکه تاکنون مانند یک ایستگاه صلواتی بدون نام فعالیت می کردیم، اظهار کرد: از سال گذشته نام رفسنجان را بالای موکب نوشتیم.
وی به بخشی از خدماتی که در موکب بی بی شهربانو ارائه می شود اشاره و تشریح کرد: تعداد ۲۰ دستگاه ماشین لباسشویی و یک دستگاه خشک کن بزرگ که روزانه حجم بالایی از لباس زائران را شستشو و تحویل می دهد به همراه چهار تن پودر ماشین لباسشویی آوردیم تا خدمات خوبی انجام دهیم.
وی تأکید کرد: اگر مردم رفسنجان کمک کنند قطعا کار بهتری می توان انجام داد و نام رفسنجان به حدی قدرتمند نمود کند که افتخار بزرگی برای خادمی اباعبدالله الحسین(ع) برای شهرستان مان کسب کنیم.
احمدیان همچنین اضافه کرد: سه کانتینر آب معدنی که نیاز اساسی زائران است همراه خود آوردیم به علاوه در بحث اسکان ۶۰۰ نفر اسکان دادیم.

اجاره زمین برای نزدیک بودن افراد مسن به حرم
وی گفت: زمینی به مبلغ ۱۸ میلیون تومان برای افراد مسن که نزدیک حرم باشند اجاره کردیم و این بهترین هزینه ای است که انجام شده و امکانات خوبی هم دارد.
احمدیان بیان داشت: انتظار داریم مردم همکاری کنند و کمبودهای ما را از ما بخواهند تا همه مایحتاجمان را از شهر رفسنجان تهیه کنیم در حالی که اراک حواله دولتی به ما داده اند و آرد مورد نیاز را از اراک تهیه می کنیم.
وی در پایان تأکید کرد: بنای کاری ما خدمت رسانی است و فرقی نمی کند که چه شهری باشد چراکه زوار آقا برای ما مهم هستند.
 

مصاحبه و عکس از …حامد قاسمی

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، موکب، مسؤولان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :