کارخانه‌های آرد استان کرمان درجه یک هستند/کارخانه آرد توکل رفسنجان بهترین کارخانه آرد استان است

  • شناسه خبر: 38395
کارخانه‌های آرد استان کرمان درجه یک هستند/کارخانه آرد توکل رفسنجان بهترین کارخانه آرد استان است

مدیرکل غله استان کرمان گفت: کارخانه‌های آرد استان کرمان درجه یک هستند و با سیستم‌های بروز دنیا فعالیت می‌کنند.

مدیرکل غله استان کرمان گفت: کارخانه‌های آرد استان کرمان درجه یک هستند و با سیستم‌های بروز دنیا فعالیت می‌کنند.
به گزارش”روراستی” مجید نژاد بیگلری ظهر امروز در جلسه درجه‌بندی نانوایی‌های شهرستان رفسنجان اظهار داشت: طرح جامع نان سالم با عنوان از منزل تا سفره است و کل چرخه را در پنج گام تهیه کردیم که گام اول در مورد بهینه‌سازی کاشت، داشت و برداشت است.
وی بیان داشت: استانداردسازی ناوگان حمل و نقل، تجهیز مراکز ذخیره‌سازی و سیلوها، بروزکردن متد کارخانه‌های آرد و ارتقای سطح کمی و کیفی نانوایی‌ها گام‌های دوم تا پنجم طرح هستند.
مدیرکل غله استان کرمان تصریح کرد: کل توزیع استان قبل از اجرای طرح ۶۸ هزار تن بود که هر سال افزایش می‌یابد و سال ۹۳ به ۱۴۵ هزارتن، سال ۹۴، ۱۵۴ هزارتن، سال ۹۵، ۲۰۴ هزارتن و سال ۹۶ به ۲۱۸ هزار و ۵۰۰ تن رسیدیم.
وی بیان کرد: در گذشته شاید روی بحث مبارزه با آفات و علف‌های هرز با این حساسیت اقدام نمی‌شد اما در این چند سال اجرای طرح رعایت می‌شود، همچنین روی بحث آبیاری و برداشت کمباین‌ها نظارت خوبی انجام می‌شود.
مدیرکل غله استان کرمان با اشاره به اینکه در همه سیلوهای استان تابلوهای زردرنگ مبنی بر شست‌شوی ماشین‌های حمل بار نصب شده است، افزود: ماشین‌های حمل بار حتما شست‌شو شده و بار آنها بدون شست‌وشو تخلیه نمی‌شود.
وی ابراز داشت: سیلوی سیرجان اسفند ۹۵با ۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی افتتاح شد و سیلوی ارزوئیه چهار، پنج سال است که در مدار قرار گرفته و سایت روباز ارزوئیه سال گذشته افتتاح شد تا کشاورز راحت باشد و هزینه‌های ذخیره‌سازی کاهش یابد.
نژادبیگلری عنوان کرد: سیلوی ماهان و جیرفت که بیش از ۳۵ سال از آن استفاده می‌شد و تمام خطوط انتقال گندم آن‌ها فرسوده شده بود تعمیر وبازسازی شدند.
وی اظهار کرد: هفت کارخانه آردسازی در استان داریم که ۶ کارخانه در حد درجه یک هستند و سیستم‌های بروز دنیا را در آن پیاده کردند و کیفیت آرد نسبت به گذشته بهتر شده است.
مدیرکل غله استان کرمان خاطرنشان کرد: کارخانه صاحب‌الزمان (عج) کرمان که حدود ۵۰ سال قدمت دارد به شهرک صنعتی خزرا کارخانه جدید خود را انتقال دهد و ۲۲ بهمن سال آینده افتتاح می‌شود و با این اتفاق تمام کارخانه‌های استان در حد درجه یک می‌شوند و انقلابی در سیستم آردسازی استان صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه در گذشته اکثر آرد مصرفی ما از استان‌های دیگر می‌آمد، گفت: الان دیگر این اتفاق نمی‌افتد و خودمان آرد تولید می‌کنیم.
مدیرکل غله استان کرمان با اشاره به اینکه کارخانه آرد توکل رفسنجان بهترین کارخانه آرد استان است، بیان داشت: تمام سیستم این کارخانه بروز است.
وی در ادامه با اشاره به درجه‌بندی نانوایی‌ها و رنگ درب و تابلوها، لباس و کفش افزود: ۲۷ آیتم کمی و کیفی در طرح درجه‌بندی نانوایی‌ها در نظر گرفته شده و به سه درجه طلایی، نقره‌ای و برنزی نانوایی‌ها درجه‌بندی می‌شوند که بر اساس آن درجه نانوایی‌ها مشخص می‌شود.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،آرد،توکل،کارخانه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :