اشتغالزایی موسسه خیریه خیرین گمنام رفسنجان برای ۱۲۰ نفر

  • شناسه خبر: 38957
اشتغالزایی موسسه خیریه خیرین گمنام رفسنجان برای ۱۲۰ نفر

مدیرعامل موسسه خیریه خیرین گمنام رفسنجان گفت: خدا را شاکریم که امروز ما موفق به اشتغالزایی مستقیم برای ۱۲۰ نفر و غیر مستقیم برای تعداد زیاد دیگری از افراد شده ایم.

مدیرعامل موسسه خیریه خیرین گمنام رفسنجان گفت: خدا را شاکریم که امروز ما موفق به اشتغالزایی مستقیم برای ۱۲۰ نفر و غیر مستقیم برای تعداد زیاد دیگری از افراد شده ایم.
علی دره کردی در گفتگو با خبرنگار “روراستی” با اشاره به چهاردهمین سالروز تاسیس این موسسه خیریه اظهار داشت: این اتفاق مبارک از بهمن ماه سال ۸۳ شروع شد و در سال ۸۶ موسسه با نام موسسه خیریه خیرین گمنام رفسنجان متبرک به نام حضرت فاطمه (س) و شماره ۸۴ به طور رسمی به ثبت رسید و در تمام این مدت، بر رفع نیازهای ضروری خانواده ها شامل تهیه جهیزیه، هزینه های درمانی، سبد غذا و کالا و … مبادرت می کرد.
وی افزود: ظرفیت عظیم نیروی انسانی مجتمع مس و نیازها و ملزومات آنان به ویژه در زمینه البسه پرسنل، جرقه ای شد تا بخش اشتغالزایی را به این سمت و سو، سوق دهیم، بویژه این که می دیدیم مارک تولیدی پوشاک شرکت مس، مارک تولیدی های تهران و همدان و مشهد و … بود.
وی بیان داشت: با همکاری مدیرعامل وقت شرکت سرمایه گذاری مس و اهداء چندین دستگاه چرخ خیاطی بلااستفاده، به صورت امانی، مقدمات این کار فراهم و در سال ۸۶ کار خیاطی و دوخت لباس آشپزان شرکت مس، توسط دو نفر خیاط شروع شد. ۵، ۶ سال بعد تعداد خیاطان شاغل در موسسه به ۱۵ نفر رسید و در همان موقع یعنی سال ۹۱ موسسه، رتبه اول اشتغالزایی را در بین موسسات خیریه کسب کرد.
دره کردی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶۰۰ متر فضای کارگاهی در محلی که خانواده خیر نیکوکار مرحوم حاج اکبر نظری در اختیار ما قرار داده بودند، ایجاد شده و بسیار خرسندیم که اکنون پس از ده سال از آغاز کار کارگاه خیاطی، ۸۵ نفر در این محل به عنوان کارگاه مرکزی موسسه مشغول به کار هستند که از این تعداد حدود ۷۰ درصد سرپرست خانوار می باشند و در حال حاضر به سطح متوسطی از زندگی رسیده اند.
مدیرعامل موسسه خیریه خیرین گمنام رفسنجان خاطرنشان کرد: اکنون پس از ده سال کار با تلاش و پشتکار هیأت امناء و هیأت مدیره و همراهی و همدلی و اعتماد مدیران شرکت مس، بیش از ۹۰ درصد لباس کار و ۱۰۰ درصد لباس گرم مس منطقه کرمان توسط این کارگاه تهیه و تحویل می شود.
دره کردی عنوان کرد: امسال ما به رکورد چشمگیری در این زمینه دست یافتیم و موفق شدیم در دی ماه بیش از ۷ هزار تکه لباس در این موسسه تولید کنیم و مجموعاً در سال جاری بیش از ۵۲۰۰۰ لباس دوخته شده است. علاوه بر البسه شرکت مس، دوخت البسه ۶۵ شرکت صنعتی کوچک و بزرگ را نیز بر عهده داریم. ضمن این که دوخت لباس هاس سازمان عتبات عالیات را نیز برای خودمان افتخار می دانیم.
وی به خرید خط تولید لباس کار صنعتی اشاره و بیان کرد: در مرداد امسال، با خرید خط تولید لباس کار صنعتی و تمام اتوماتیک با هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد ریال، و تجهیز آن کارگاه خیاطی خیریه خیرین گمنام به عنوان اولین و بزرگترین کارگاه تولید لباس کار صنعتی جنوبشرق کشور کار خود را ادامه داد.
دره کردی تصریح کرد: در حال حاضر کارگاه خیاطی خیریه خیرین گمنام قادر است ماهیانه بیش از ۷۰۰۰ لباس را تولید کند. ضمن اینکه نزدیک به ۵۰ درصد تجهیزات خریداری شده، اهدایی خیرین و همکارانمان در مجتمع مس است و ریالی از کمک های دولتی اخذ نشده است.
وی بیان داشت: خط تولید جدید، ما را قادر به پذیرفتن سفارشات مختلف بویژه در زمینه گلدوزی در طرح ها و ابعاد مختلف از کلیه شرکت ها، موسسات، مدارس و اشخاص می نماید. در حالی که این کار پیش از این در شهرستان رفسنجان قابل انجام نبود.
مدیرعامل موسسه خیریه خیرین گمنام رفسنجان ابراز داشت: علاوه بر کارگاه مرکزی، ما سه کارگاه خیاطی در کشکوییه، صفائیه نوق و مرکز بهداشت شماره یک شهری را راه اندازی کرده ایم که اگر چه مستقل از ما فعالیت می کنند، اما مجموعاً در این ۴ کارگاه، نزدیک به ۱۲۰ نفر مشغول به کار هستند.
دره کردی ادامه داد: علاوه بر کارگاه خیاطی، آموزش های رایگان برخی مشاغل خانگی از جمله کار روی سفال و چرم دوزی و آموزش بیش از ۲۲۰ نفر در زمینه دوخت کیف در محل خانه اهدایی به موسسه در بلوار امام حسن مجتبی (ع) اقدام کردیم.
مدیرعامل موسسه خیریه خیرین گمنام رفسنجان تأکید کرد: مفتخر هستیم که عنوان کنیم این موسسه پرچمدار اشتغالزایی و کارآفرینی در استان کرمان بوده و موفق شده ۴ سال متوالی رتبه اول موسسات خیریه استان را در این زمینه کسب و به وزارت کشور معرفی شود.
وی با اشاره به تحت پوشش بردن ۷۲۰ فرزند یتیم تحت عنوان «فرزند معنوی» توسط موسسه نیز خبر داد و یادآور شد: ماهانه نزدیک به ۱۱ میلیون تومان به حساب آتیه این فرزندان واریز می شود تا در آینده سرمایه ای برای آنها باشد.
دره کردی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰۰ نفر از همکاران مس، بخشی از حقوق خود را صرف کمک به این خیریه می کنند، تصریح کرد: خدا را شاکریم که امروز ما موفق به اشتغالزایی مستقیم برای ۱۲۰ نفر و غیر مستقیم برای تعداد زیاد دیگری از افراد شده ایم.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،خیریه،خیرین گمنام،اشتغال زایی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :