حکم وزیر ارشاد به کرمان نرسید

  • شناسه خبر: 3897
حکم وزیر ارشاد به کرمان نرسید

چند روز پیش و طی حکمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان توسط وزیر ارشاد منصوب شد ، اما این حکم به کرمان نرسید و با مخالفت برخی نمایندگان مجلس، مراسم تودیع و معارفه نیز لغو شد. به گزارش “روراستی”، جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت تدبیر و امید در پی انتصابهای خود […]

چند روز پیش و طی حکمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان توسط وزیر ارشاد منصوب شد ، اما این حکم به کرمان نرسید و با مخالفت برخی نمایندگان مجلس، مراسم تودیع و معارفه نیز لغو شد.

جنتی 3

به گزارش “روراستی”، جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت تدبیر و امید در پی انتصابهای خود ؛ هفته ی پیش مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان را نیز طی حکمی معرفی کرد.

خبر این انتصاب با توجه به مشکلات عدیده ی به وجود آمده ما بین مطبوعات کرمان و مدیر کل قبلی به سرعت منتشر یافت ، و زمزمه های فراوانی در این مورد بوجود آمد و تکیه پرانی های رسانه ای به یکدیگر و مدیر کل قبل و خط و نشان کشیدن ها برای مدیر کل جدید رونق شدیدی یافت.

این ماجرا ها تا انجا ادامه پیدا کرد که محمدمهدی زاهدی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان از این انتصاب اعلام نارضایتی کرد و در نشست علنی سه‌شنبه ششم اسفند ماه جاری مجلس در تذکر شفاهی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی علام کرد : محکوم دادگاه ویژه به عنوان مدیرکل ارشاد انتخاب شده است.

زاهدی با تأکید بر اینکه جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در انتصابات استانی خود توجه لازم را داشته باشد، افزود: هم‌اکنون افرادی که دارای سابقه محکومیت در دادگاه به ویژه دادگاه‌های خاص هستند، به عنوان مدیرکل ارشاد استان انتخاب شدند که قطعا این اقدام وهن مقام و جایگاه و وهن این وزارتخانه است.

این واکنش ها به دیگر نمایندگان استان کرمان نیز رسید و نماینده ی مردم  شهربابک و مردم جیرفت و عنبرآباد نیز در گفتگو های جداگانه با رسانه های استان از این انتصاب ابراز نارضایتی کردند.

حسین فتاحی نماینده مردم شهربابک در این باره گفت : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان باید مورد تایید امام جمعه کرمان و مجمع نمایندگان قرار گیرد و خطی و جناحی هم نباشد.

همچنین نماینده ی مردم جیرفت و عنبرآباد در واکنش به این انتصاب گفت : اگر دولت کسی را به عنوان مدیر انتخاب کرد که واجد شرایط لازم نبود، وظیفه قانونی نمایندگان مردم در مجلس است که در این زمینه اظهارنظر کنند.

ابزار قانونی در اختیار نمایندگان مجلس برای اظهار نظر خود در مورد تغییرات مدیران وجود دارد و طبق قانون برخورد لازم را انجام می‌دهند

البته شنیده ها حاکی است که برخی از نمایندگان استان کرمان نامه ی معرفی و تایید مدیر کل جدید را امضاء کرده اند که چیز جدیدی نیست و مردم دیارکریمان به تضاد های فکری و عملی میان نمایندگان خود عادت دارند.

این سخنان باعث شد که مراسم تودیع و معارفه ی مدیران کل که قرار بود با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز ۵ شنبه در کرمان برگزار شود ، لغو و کماکان بلاتکلیف باقی بماند.

شایان ذکر است ، در چهارشنبه شب دوستان و طرفداران مدیر کل جدید مجلس جشن مفصلی  به شکرانه ی این انتصاب ترتیب داده بودند.

منبع:دانا

برچسب ها:
ارشاد رفسنجان روراستی کرمان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :