وضعیت آسفالت در رفسنجان خجالت آور است

  • شناسه خبر: 39209
وضعیت آسفالت در رفسنجان خجالت آور است

شهردار رفسنجان گفت: وضعیت آسفالت در شهر رفسنجان خجالت آور است.

شهردار رفسنجان گفت : وضعیت آسفالت در شهر رفسنجان خجالت آور است.

به گزارش “روراستی” اولین نشست خبری شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان پس از گذشت بیش از ۱۰۰ روز از حضور عظیمی زاده در محل دفتر شورای اسلامی شهر رفسنجان برگزار شد.
محمدرضا عظیمی‌زاده شهردار رفسنجان این شهر را دارای بافت تاریخی و کویری معرفی کرد که گسترده بوده و اظهار داشت: این وسعت شهر برای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت است در حالی که شهر رفسنجان ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر ارتباط شهرداری و نظام‌مهندسی توضیح داد: برای ساخت‌وسازها یک سری ضوابط وجود دارد که مالکان ملزم به رعایت آن به ویژه در بحث نما هستند.
شهردار رفسنجان ادامه داد: بسیاری از مردم رفسنجان اعتقادی به نمای خوب بیرون ساختمان ندارند که باید این رویه اصلاح شود و سیما و منظر شهری را باید ارتقا دهیم.
وی با اشاره به اینکه طراحی المان‌های شهری بخشی از ایجاد سیما و منظر خوب شهری است، افزود: برای دو میدان ۲۲ بهمن و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مسابقه طراحی المان برگزار شد همچنین برای سایر نیازمندی‌های شهر از جمله رنگ‌آمیزی پایه چراغ‌ها برنامه داریم. مثل پایه چراغ‌های سیمانی که در رفسنجان وجود دارد در کمتر جایی دیدیم.
عظیمی‌زاده تأکید کرد: روی ساخت وسازها باید نظارت وجود داشته باشد و مردم این نظارت را لمس کنند و تأثیر آن را در کیفیت ساخت و سازها ببینند.
وی با اشاره به وضعیت درآمد شهرداری ابراز داشت: شهرداری ی نهاد خدمت‌رسان است و طبیعی است که یک سری بدهی‌، مطالبه و درآمد داشته باشد گاهی بدهی پنهان وجود دارد که جایی ثبت نشده و شهرداری باید بپردازد بنابراین باید ساختاری ایجاد کنیم که افراد متخصص بتوانند کار را انجام دهند گاها دیده شده افرادی استخدام شدند که هیچ گونه تخصصی با حیطه کاری خود ندارند.
شهردار رفسنجان در ادامه به سئوالی مبنی بر حضور پیمانکاران یزدی برای پروژه آب‌نمای بوستان معلم چنین پاسخ داد: این پیمانکار فقط تأمین‌کننده تجهیزات است و کار عمرانی توسط سازمان عمران شهرداری انجام می‌شود.

**وضعیت آسفالت رفسنجان خجالت آور است
وی در ادامه وضعیت آسفالت خیابان‌های رفسنجان را خیلی داغون عنوان کرد و گفت: اگر میهمان نوروزی داشته باشیم با این وضعیت آسفالت جای خجالت دارد.
عظیمی‌زاده خاطرنشان کرد: از امروز تا یک هفته پروژه‌هایی که برای شهر نیاز است و ضرروت دارد چنانچه توسط رسانه‌ها پیشنهاد شود به طور رسمی می‌پذیریم و در اولویت کار شهرداری قرار می‌گیرند.
وی در ادامه بیان کرد: مناسب‌سازی معابر مختص یک نقطه از شهر نیست مناسب‌سازی برای معلولان و سالمندان باید صورت گیرد که در پروژه‌هایی با عنوان انسان‌محوری دیده شده و از اولویت‌های سال ۹۷ خواهد بود اما در رفسنجان برای آدم‌های سالم هم مسیر مناسبی نداریم که تردد کنند و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.
این مسؤول اضافه کرد: مباحث ترافیکی خیلی مهم است در رفسنجان پیوستگی مسیرهای عابر پیاده نداریم و مشکلاتی ایجاد شده که به همین دلیل پیاده‌رو سازی را آغاز کردیم در خیابان شهدا کار در حال انجام است و خیابان بهشتی در نوبت بعدی است که با مصالح بهتری در این زمینه کار می‌شود.
وی تأکید کرد: خیابان‌هایی که جدید ساخته می‌شود مباحثی مانند ایجاد رمپ و حذف جداول برای عبور معلولان و نابینایان دیده شده است.
عظیمی‌زاده دو محله رحمت‌آباد ورستم‌آباد را محله‌های هدف برای بازآفرینی شهری نام برد و بیان داشت: در محله رحمت‌آباد کار در حال انجام است و با توجه به اینکه پیمانکار ضعیف بود تذکراتی داده شد ضمن اینکه قرارداد پیمانکاران با اداره کل راه و شهرسازی است و بخشی از نظارت کار به عهده شهرداری است ضمن اینکه قرار شد جدول‌گذاری توسط شهرداری انجام شود..
وی در پاسخ به دیگر سئوالی در مورد وضعیت نابسامان اطراف مجموعه پیامبر اعظم(ص) روبروی بازار بزرگ شهر رفسنجان که این روزها تردد در آن سنگین‌تر شده و البته مشکلات آن هم بیشتر شده است، توضیح داد: طی بازدیدی که انجام دادیم وضعیت خوبی مشاهده نکردیم و تملک‌هایی در این بخش باقی مانده اما با شرایطی که دارد در این موقعیت ساماندهی می‌شود تا مردم راحت‌تر باشند و وضعیت از آن‌چه که هست بهتر شود.
شهردار رفسنجان از ایجاد ساختار فرهنگی در شهرداری خبر داد و اظهار کرد: اگر مجوز بگیریم سازمان فرهنگی، ورزشی، هنری و اجتماعی در شهرداری شکل می‌گیرد که با توجه به سابقه فرهنگی و اجتماعی این شهر باید حوزه فرهنگ در شهر بیشتر دیده شود و در این راستا بخش خصوصی قوی هم به کار می‌گیریم.

وی در بخش دیگری از نشست خبری اظهار داشت: رویکرد شهرداری برنامه‌محور است پروژه‌های اقتصادمحوری در شهر تعریف می‌کنیم و در بحث ایجاد شهر امن باید ساختارهای شهر امن باید ایجاد کنیم که مدیریت بحران، آتش نشانی و…در این زمینه باید دیده شود.
وی بیان داشت: در مورد زیرساخت‌های فرهنگی و موضوعاتی راجع به جذب سرمایه‌گذار پیش‌بینی‌هایی خواهد شد و گردشگری به طور ویژه در سال آینده دیده شده است باید برای شهر منابع خوبی داشته باشیم و جاذبه‌ای ایجاد کنیم که مردم مهاجرت نکنند و گردشگر داخلی و خارجی به این شهر ورود کند.
شهردار رفسنجان تصریح کرد: تسهیلاتی هم برای امر سرمایه‌گذاری دیده شده که در بخش سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری رونمایی می‌شود.

**زیرگذر خلیج فارس دارای ایراداتی است که در حال برطرف کردن است
وی با اشاره به پروژه زیرگذر خلیج‌فارس افزود: ایراداتی در این پروژه بود که صبر کردیم بررسی شود بعد ادامه دهیم اما در زمینه زیرساخت‌ها در این پروژه کار در حال انجام است.
عظیمی‌زاده خاطرنشان کرد: خیابان مصلی، گلزار شهدا،نهالستان در دست اجراست که همزمان کار اجرایی آن انجام شده است همچنین در بلوار شهید مطهری آسفالت خراب قبلی تراشیده می‌شود و زیرسازی و آسفالت می‌شود.
وی بیان کرد: در اکثر ساعات روز شهر در ترافیک روان و مناسبی است و ایجاد پل برای روان‌تر شدن ترافیک لازم است اما الان پل در اولویت نیست و آسفالت اولویت اصلی است و اجرا و ساختن خیابان‌های جدید از دیگر اولویت‌هاست.
شهردار رفسنجان حفظ بافت تاریخی را امری مهم دانست و افزود: بخش عمده‌ای از مرکز شهر به بافت فرسوده تبدیل شده که علت آن کم داشتن خدمات و مباحث اجتماعی است.
وی با اشاره به اینکه باید در بافت تاریخی جاذبه ایجاد کنیم که مردم برگردند، افزود: به بافت تاریخی باید به عنوان مجموعه باارزش نگاه کرد و سرمایه‌گذاری در آن صورت گیرد.
وی بیان کرد: چند محور گردشگری در بافت تاریخی شهر داریم که اول باید در آن سرمایه‌گذاری شود و تا زمانی که زمین گران نشود مردم ساخت و ساز نمی‌کنند و برنمی‌گردند.
عظیمی‌زاده تأکید کرد: بخشی از خدمات برای بازآفرینی شهری را دولت و بخشی شهرداری‌ها باید انجام دهند تا مردم هم مشارکت کنند.
شهردار رفسنجان در ادامه در پاسخ به سؤالات خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری روراستی و قرائت چند مورد از مطالبات مردمی اظهار کرد: ما دنبال کار نمایشی نیستیم و یک سری از کارها نیازهای شهر رفسنجان است که شناخته شده و یک سری مربوط به رسیدگی به مطالبات مردم است که بر اساس اولویت‌بندی کار انجام می‌دهیم.
وی بیان کرد: دو پارک طی سه ماه گذشته آماده شده و دو پارک درون‌محله‌ای هم به زودی افتتاح می‌شود که مطالبات مردمی بوده است.
عظیمی‌زاده ابراز داشت: برای تعرفه عوارض یک طرف جیب مردم و یک طرف خدمات درست است و بر اساس آن تعرفه عنوان می‌شود در تعرفه ۹۷ اعضای شورا این دو موضوع را لحاظ کردند.
وی با اشاره به اینکه تخفیفات اساسی در سال ۹۶ ازجمله نیم‌بها شدن عوارض داشتیم، افزود: از اول سال ۹۷ مشکل تعرفه‌های عوارض برطرف می‌شود.
شهردار رفسنجان در ادامه عنوان کرد: تحویل و تحول گزارش مالی شهرداری فرم دارد و بدون ضابطه نیست که توسط شهردار فعلی، قبلی، شورا و…پر می‌شود و خزانه شهرداری را باید تحویل می گرفتم که دو هفته به طول انجامید.
وی عنوان کرد: بیش از ۳۶ میلیارد تومان در آن صورتجلسه بدهی شهرداری بود اما قانون هیچ جا نگفته آن را در مردم نشر بده و جو درست کن.
عظیمی‌زاده به سؤال دیگری در مورد معضل بزرگ سگ‌های ولگرد در رفسنجان اشاره و توضیح داد: قراردادی با یک شرکت مشهدی منعقد شد که این سگ ها را زنده‌گیری کند و پس از انجام معاینات سگ‌های بیمار را معدوم و مابقی را عقیم‌سازی کند.

 

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،نشست خبری،شهردار،عظیمی زاده
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :