با حضور فرمانده هوانیروز کرمان یادواره اولین شهید هوانیروز جمهوری اسلامی در رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 39417
با حضور فرمانده هوانیروز کرمان یادواره اولین شهید هوانیروز جمهوری اسلامی در رفسنجان برگزار شد

یادواره شهید وجدانی از رفسنجان اولین شهید هوانیروز جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

یادواره شهید وجدانی از رفسنجان اولین شهید هوانیروز جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
به گزارش”روراستی” امیر فهیمی خامنه فرمانده هوانیروز استان کرمان صبح امروز در اولین یادواره دانش‌آموزی خلبان شهید سرلشکر محمدرضا وجدانی اولین شهید هوانیروز جمهوری اسلامی ایران در سالن شهدای دانش‌آموز اداره آموزش و پرورش رفسنجان اظهار داشت: از دو سال پیش دو جشنواره و یادواره ۴۴ شهید را برگزار کردیم که اولین شهید شهید وجدانی است و اسم پایگاه را به نام این شهید درخواست کردیم که یک سری مراحل اداری دارد و پس از انجام، پایگاه به این نام درج خواهد شد.
وی بیان داشت: اگر هوانیروز به عنوان بزرگترین ناوگان خاورمیانه مطرح می‌شود به واسطه نقش تعیین‌کننده و تأثیرگذارش است.
فرمانده هوانیروز استان کرمان از تأثیرگذاری هوانیروز یاد کرد که یگان متحرک هوایی است و نمونه آن در فیلم سیمرغ و کتاب‌هایی که هست به نمایش درآمده و افزود: جوانان ما بسیار هوشمند هستند اگر یک هسته و بنیانی قرار است شکل بگیرد حتما باید به جایی وصل باشد.
وی توضیح داد: شهید وجدانی در سال ۳۳ در خانواده بسیار مذهبی متولد و رشد می‌کند و سالی که دیپلم گرفت در رشته‌های زیادی قبول شد اما دانشکده خلبانی را ارجح دانست و به لباسش عشق می‌ورزید و افتخار بچه‌های هوانیروز این است که لباس کفن‌شان است.
فهیمی خامنه ابراز داشت: زمانی که وجدانی در دانشکده خلبانی قبول شد مستشاران آمریکایی در آن‌جا تدریس می‌کردند او بهره‌برداری می‌کرد و دانش خود را زیاد می‌کرد و تا لحظه‌ای که باید وضعیت رژیم تغییر کند پیام امام راحل را می‌گرفت و با بچه‌های همافر جلساتی برپا می‌کرد تا اینکه هسته‌های هوانیروز در پادگان شکل ‌گرفت این شهید با دوستانش در صحنه‌های انقلاب شرکت می‌کرد.
وی خاطرنشان کرد: شهید وجدانی‌ها زمانی که انقلاب به ثمر رسید در قائله کردستان، گنبد، پادگان ابوذر و… نقش‌آفرین بود و نمونه آن در فیلم “چ” نشان می‌دهد که این شهید از آن انسان‌های ارزشی بود که در رفسنجان تربیت شد و امروز مورد تجلیل قرار می‌گیرد و در تمامی محافل مطرح می‌شود.
فرمانده هوانیروز استان کرمان اظهار کرد: زمانی که انقلاب به وجود آمد باید درخت انقلاب آبیاری می‌شد این شهدا موجب شدند ریشه‌های انقلاب محکمتر شود و الان همرزمانش راه شهدا را در پایگاه‌های مختلف ادامه می‌دهند.
وی اضافه کرد: جوانان باید قدر شهدا را بدانند و ما باید شهادت را تبیین کنیم شهدا برای آرمان خود تلاش کردند تا آیندگان آرمان و هدف داشته باشند و امنیت و ثبات برای کشورما رقم زدند.
فهیمی خامنه خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی ۳۱ شهریور ۵۹ یگان هوانیروز به عنوان منسجم‌ترین یگان در دومین روز جنگ در جبهه‌های جنوب‌غرب و غرب کشور با بیش از ۱۲ تیم آتش جلوی ۱۲ لشکر تا بن دندان مسلح عراق ایستاد و یک لحظه می‌بینند پرنده‌های ابابیل آهنین بر سپاه ابرهه یورش بردند و شهید شیرودی و شهید کشوری همان روز در گیلان‌غرب حدود ۸۰ تانک دشمن را منهدم کردند.
وی با اشاره به اینکه صدام اوایل جنگ ادعای صحبت در تهران داشت، بیان کرد: ولی یگان متحرک هوایی که کسی فکرش را نمی‌کرد که بتواند دشمن را زمین‌گیر کند، پاسخ ادعای صدام را دادند.
فهیمی خامنه عنوان کرد: سال اول جنگ هجمه بسیار زیادی صدام با لشکرهای خود داشت اما هوانیروز در ۸۹ علمیات آفندی و۳۵ عملیات پدافندی ثبت‌شده برای تمام نیروهای مسلح از جمله سپاه، بسیج و ارتش عملیات انجام داد و توانست تأثیرگذار شود و در سال دوم جنگ عملیات طریق‌القدس، بیت‌المقدس و ثامن‌الائمه دشمن را به عقب بردند و در بعضی جاها در کشور عراق هم وارد شد.
وی تشریح کرد: الان هم همرزمان این شهید علاوه بر اینکه قرارگاه جنوب‌شرق را دارند تأمین سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب استان خراسان جنوبی را دارند و به آن افتخار می‌کنند.
فرمانده هوانیروز کرمان از هماهنگی و همکاری با ناجا برای مقابله با قاچاقیچان موادمخدر در عملیات‌های مختلف یاد کرد.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،شهید،وجدانی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :