کارنامه فعالیت های زمستان مجتمع مس سرچشمه+عکس

  • شناسه خبر: 39642
کارنامه فعالیت های زمستان مجتمع مس سرچشمه+عکس

کارنامه فعالیت های زمستان مجتمع مس سرچشمه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به تفکیک ماه ها تشریح شده است.

کارنامه فعالیت های زمستان مجتمع مس سرچشمه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به تفکیک ماه ها تشریح شده است.

تولید و توسعه

بهمن
افتتاح طرحهای مس توسط وزیر
احمد مرادعلیزاده در مراسم افتتاح طرح‌های مس سرچشمه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و ارتباط از طریق ویدیو کنفرانس با رئیس‌جمهور در سالن فجر مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: با همت و تلاش همه همکاران ما در صنعت مس ایران در کرمان و آذربایجان از سال ۹۲ تاکنون توانستیم ۳۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری که امشب افتتاح خواهد شد انجام دهیم.
وی افزود: علاوه بر آن در سالهای ۹۳ و ۹۴ دو پروژه در استانهای کرمان و آذربایجان ۳۰۰ هزار تن کنسانتره به تولید مس افزوده است و در حال حاضر یک میلیون و ۱۰۰ هزار کنسانتره را در حال تولید هست .
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: کل سرمایه گذاری که شرکت ملی صنایع مس ایران در حال انجام دارد تا پایان سال ۹۹ به حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می رسد که ۱۴ هزار میلیارد تومان از این رقم در منطقه کرمان و ۲ هزار میلیارد تومان در منطقه آذربایجان است.
مرادعلیزاده تصریح کرد: با همت همکاران طی سنوات آتی تا پایان سال ۹۹ ظرفیت کنونی ۲۹۰ هزار تن مس محتوا را به ۴۰۰ هزار تن خواهیم رساند که این موضوع با فعال کردن سه معدن دره زار، دره آلو و چاه فیروزه محقق می‌شود و این معادن را از محل فاینانسی که بانک دانمارکی ارائه داده و مجوزی که از دولت می گیریم تامین مالی می کنیم.


 ثبت رکورد تولید ماهیانه در معدن مجتمع مس سرچشمه
مدیر معدن مجتمع مس سرچشمه از ثبت رکورد جدید در معدن این مجتمع در بهمن ماه ۹۶ خبر داد.
دیانتی با بیان این خبر گفت : رکورد تولید ماهیانه در حد ٨ میلیون تن در بهمن ۹۶ بدست آمدکه این رکورد حاصل تلاش مجدانه تمامی کارکنان معدن مس سرچشمه بوده است.
بنا به این گزارش این مهم در حالی محقق گردیده که تولید نسبت به رکورد قبلی در مهرماه سال جاری(۷۶۲۳۰۰۰ تن)، رشد۶ درصدی و با ۲ میلیون تن افزایش نسبت به برنامه پیش بینی تولید در بهمن ماه (۶۰۳۵۰۰۰ تن )، رشد ۳۳/۴ درصدی را در پی داشته است.

فرهنگ و اجتماع؛

دی
 مراسم آینه دار دوران( نکوداشت استاد باستانی پاریزی)
مراسم آینه‌دار دوران (نکو داشت استاد باستانی پاریزی) با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، جمعی از مسولین کشوری و علاقمندان و شاگردان این استاد در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.
احمد مزادعلیزاده در این مراسم با قرائت بخشی از کتاب حماسه کویر زنده یاد استاد باستانی پاریزی، اظهار کرد: بخش عمده ای از ذخایر مس در دل سرزمین های کویری است و از این جهت تاریخ مس با تاریخ کویر هبستگی دیرینه دارد.
وی افزود: روستای پاریز زادگاه استاد پرآوازه تاریخ نگاران ایران همسایه یکی از پرآوازه ترین معادن ایران و جهان یعنی مس سرچشمه است، پاریز و سرچشمه در گوهر وجودی خود با آب این گوهر گرانیهای سرزمینهای کویری پیوند ناگسستنی دارند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: آنها که این صنعت یگانه و بزرگ(مس) را در دل یکی از کویری ترین مناطق ایران بنا دادند کاری کمتر از حماسه انجام ندادند و آنها هم عضوی از آیینه داران دورانند.
بهمن
مدیر مجتمع مس سرچشمه:
بهترین فعالیت فرهنگی، فعالیت بر محوریت قرآن و عترت است
مدیر مجتمع مس سرچشمه با بیان اینکه بنا را بر فعالیتهای قرآنی گذاشته ایم، تأکید کرد: بهترین فعالیت فرهنگی فعالیت بر محوریت قرآن و عترت است و از کارهای جزئی می توان شروع کرد.
حسین احمدی در جلسه هماهنگی قرآن و عترت با حضور فعالان قرانی شهرستان رفسنجان در محل مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: با توجه به پتانسیلی که شرکت مس در فعالیتهای فرهنگی دارد و اقداماتی که در این حوزه در شهرستان رفسنجان انجام می دهد ، با صحبتهایی که انجام دادیم و بازخوردهایی که داشتیم ،باید بیش از پیش در این حوزه کار کنیم
وی افزود: با توجه به اینکه رقم خوبی برای فعالیتهای فرهنگی هزینه می شود و در شهرک مس سرچشمه نیز چند حافظ کل قرآن داریم باید از ظرفیت قرآنی در شهرستان استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه بنا را بر فعالیتهای قرآنی گذاشته ایم، تأکید کرد: بهترین فعالیت فرهنگی فعالیت بر محوریت قرآن و عترت است و از کارهای جزئی می توان شروع کرد.


هشتمین نشست خاطره
هشتمین دوره نشست خاطره انقلاب (مروری بر نیم قرن خاطره مدیران و شهرداران شهر مس سرچشمه ) در سالن کنفرانس شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه برگزار شد.
در این نشست شهرداران سابق شهر مس سرچشمه خاطرات و نحوه شکل گیری شهر مس را بیان کردند.
مهدی محبی کرمانی به عنوان یکی از شهرداران پیشین سرچشمه اظهار داشت: جنگ تحمیلی در بدترین شرایط انقلاب اتفاق افتاد در حالی که هنور ساختارهای انقلاب ایجاد نشده بود، بنابراین نیروهای مردمی بخشی از جنگ را اداره کردند و عمدتا به حمایتهای مردمی متکی بودند، لازم به ذکر است که بیشترین حمایتها را مجتمع مس سرچشمه از جنگ کرد زیرا فعالترین صنعت در آن زمان بود.


اسفند
 افتتاح نمایشگاه خوشنویسی اساتید کشور درنگارخانه نگار رفسنجان
نمایشگاه خوشنویسی نقطه با حضور شهردار رفسنجان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان، مدیر و رییس روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه و جمعی از هنرمندان رفسنجان در گالری نگار رفسنجان افتتاح شد.
در این نمایشگاه که با حمایت روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه برگزار شد، ۴۱ اثر از اساتید خوشنویسی کشور و رفسنجان آقایان محمود رهبران، احمد احمدی، یادگار خیام، مجید طالبی و علی ایزدخواه در معرض دید عموم قرار گرفت.
 برگزیدگان جشنواره عکس «رفسنجان زیبا» شناخته شدند
جشنواره عکس «رفسنجان زیبا» با حضور شهردار رفسنجان، اعضای شورای شهر، مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه و جمعی از مسئولین شهرستان در محل هتل هیلان رفسنجان افتتاح شد.
این جشنواره به همت شهرداری و شورای شهر و همکاری انجمن سینمای جوان رفسنجان و حمایت روابط‌عمومی مس سرچشمه برگزار شده است.
هدف از برگزاری این جشنواره که ۴۸ اثر از عکاسان رفسنجانی در آن شرکت دارند، معرفی جاذبه‌های گردشگری و قابلیت‌های رفسنجان از منظر و دید هنرمندان است.
همایش خشونت
همایش ملی ” پیشگیری از خشونت، چالش‌ها و راهکارها” با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه، محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین امان‌الله علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان و اساتید برجسته کشوری و استانی در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.
محورهای این همایش برنامه‌ریزی هدفمند و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی با دیدگاهی جامع در حوزه‌ها و محورهای مختلف جرم‌شناسی، روانشناسی، سیاست‌گذاری جناحی، حقوقی و قضائی و آموزه‌های اسلامی و فقهی نسبت به مقوله پیشگیری از خشونت است.
این همایش با هدف آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و جدیدترین متدهای پژوهشی در حوزه‌های حقوق و علوم قضائی، فقه و مبانی اسلامی، جامعه‌شناسی و روانشناسی مرتبط با موضوع همایش، اطلاع‌رسانی عمومی، ایجاد حساسیت و ارتقای دانش و آگاهی آحاد جامعه با مسائل ناشی از خشونت، ایجاد ارتباط و انگیزه بین پژوهشگران جوان دانشگاهی با مدیران و مسئولان سازمان‌های مختلف، به‌ویژه معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های سراسر کشور و غیره برگزار شد. گفتنی است این همایش با حمایت مس سرچشمه برگزارشد.
 بررسی دو کتاب از دو مولف رفسنجانی در سی و یکمین نشست «یک مؤلف؛ یک کتاب» سرچشمه
دو کتاب از دو مؤلف رفسنجانی در سی و یکمین نشست یک مؤلف یک کتاب سرچشمه با حضور دو شاعر و منتقد ادبی، سعید بیابانکی و حمید رضا شکارسری، مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست، مجموعه شعر طنز مسلم حسن‌شاهی با عنوان «شاخ نامه» و مجموعه شعر «بگذریم» سروده محمد قلی نسب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سعید بیابانکی از شاعران مطرح پس از انقلاب در قالب کلاسیک فارسی است و در حوزه طنز اشعاری دارد. کتاب‌های چاپ شده این شاعر «ردپایی بر برف»، «نیمی از خورشید»، «نه ترنجی، نه اناری»، «نامه‌های کوفی»، «سنگچین»، «یلدا»، «هی شعر تر انگیزد» (مجموعه شعر طنز)، «سکته ملیح»، «چقدر پنجره» (گزیده غزل)، «جامه دران» و «لبخندهای مستند» (نثرهای کوتاه طنز) هستند.
حمیدرضا شکارسری نیز شاعر و منتقد ادبی است. وی شاعر برگزیده و برنده اولین جایزه ادبی قدس، شاعر برگزیده جشنواره شعر فجر در بخش شعر امروز انقلاب سال ۱۳۸۷ و داور ده‌ها جشنواره و کنگره شعری سراسری و استانی کشور بوده است. از شکارسری بیش از ۱۵ عنوان کتاب شعر از جمله «از جمعه ای که گذشت»، «از تمام روشنایی‌ها» و «چراغانی بی دلیل» منتشر شده است.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، کارنامه، زمستان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :