درصد حیوان گزیدگی در رفسنجان بیشتر از میانگین کشوری است/مراجعه ۷۰ نفر در ۱۸ روز اول سال ۹۷ برای دریافت واکسن هاری

  • شناسه خبر: 39729
درصد حیوان گزیدگی در رفسنجان بیشتر از میانگین کشوری است/مراجعه ۷۰ نفر در ۱۸ روز اول سال ۹۷ برای دریافت واکسن هاری

مدیرگروه بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: درصد میزان حیوان گزیدگی در رفسنجان بیشتر از میانگین کشوری است.

مدیرگروه بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: درصد میزان حیوان گزیدگی در رفسنجان بیشتر از میانگین کشوری است.

به گزارش”روراستی” نژادقادری مدیرگروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان افزود: یک هزار و ۲۵۸ نفر در سال ۹۶ دچار حیوان‌گزیدگی شدند و واکسن دریافت کردند و امسال از اول سال تا ۱۸ فروردین حدود ۷۰ نفر برای دریافت واکسن مراجعه کرند که اکثر حیوان‌گزدیدگی‌ها سگ‌های ولگرد و خانگی بوده است.

مدیرگروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان ادامه داد: میانگین حیوان‌گزیدگی در رفسنجان یک و نیم تا دو برابر بیشتر از کشور است و ضمن اینکه ۷۵ درصد مواردی که برای آزمایش به آزمایشگاه پاستور تهران فرستادیم مثبت و هاری بوده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اولا مردم حیوان خانگی نگه ندارند و اگر افراد در منزل سگ نگه می‌دارند حتما واکسن آن را بزنند، توضیح داد: چنانچه دچار حیوان‌گزیدگی شدند بلافاصله محل را در منزل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با آب پرفشار شست‌وشو دهند و به مرکز بهداشت مراجعه کنند همکاران ما به طور شبانه روزی عمل واکسنیناسیون هاری را انجام می‌دهند.

نژادقادری متذکر شد: حتی اگر فردی توسط گربه گزیده شده باشد و یا خراشیدگی توسط حیوانات پستاندار ایجاد شد حتما به مرکز بهداشت مقابل موزه ریاست‌جمهوری مراجعه و واکسن دریافت کنند.

 

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،درصد،کشور
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حمید

    سگ بازها بیایند بچه هاشون را از وسط خیابون جمع کنند .انجمن سگ بازان شهر

    Rozella

    سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه my web-site - دانلود آهنگ

    احمدی

    باعرض سلام.. مسئولین لطف کنند و سگهای ولگرد را یا به جای دیگری منتقل کنند و یا انها را معدوم کنند.. تا به مردم حمله نکنند.. روز جمعه یکی از همین سگها به یک پیرزن ۷۰ ساله حمله کرده و اورا راهی بیمارستان نموده است... تا سگها در کوچه و خیابان ول هستد کسی امنیت جانی ندارد.. من حتی برای خرید نان هم میترسم از خانه خارج شوم.. زیرامنزل ما در انتهای بلوار شهید نوری قرار دارد و روبروی منزل ما ورزسگاهی است که نبمه کاره رها شده و سگهای زیادی در انجا هستند و زاد و ولد هم میکنند.. لطفا رسیدگی شود ممنون