رؤیای رفسنجان برای شهری بدون گدا/ طرح جمع‌آوری متکدیان ابتر ماند

  • شناسه خبر: 39774
رؤیای رفسنجان برای شهری بدون گدا/ طرح جمع‌آوری متکدیان ابتر ماند

با کم‌کاری مسؤولان و عذر برخی نهادها طرح جمع‌آوری متکدیان در رفسنجان ابتر ماند، امادلایل مسؤولان هرچه باشد باید برای مردم قانع‌کننده باشد.

با کم‌کاری مسؤولان و عذر برخی نهادها طرح جمع‌آوری متکدیان در رفسنجان ابتر ماند، امادلایل مسؤولان هرچه باشد باید برای مردم قانع‌کننده باشد.

به گزارش”روراستی” طرح جمع‌آوری متکدیان در این شهر حدود دو سال است که کلید خورده و اوایل اجرای این طرح با حضور ملانوری فرماندار سابق کار به خوبی پیش می‌رفت.

زنان معتاد بعضا کارتن خواب، کودکان کار و خیابانی، گدایان خانه‌دار و بی خانمان، زیرپل خواب‌ها و کارتن خواب‌ها، زنان فروشنده لوازم بهداشتی در جایگاه‌های سوخت و…در این طرح جمع‌آوری می‌شدند و ساماندهی…

اما مدت زیادی نگذشت که طرح  با اهمال‌کاری برخی ارگان‌ها رو به کمرنگی رفت و در این بین نیروی انتظامی تنها ماند، اما نیروی انتظامی به همراه یکی دو ارگان کار را ادامه داد ولی همچنان در جایگاه‌های سوخت شاهد حضور زنانی که یاد شد، هستیم و کودکان کار و خیابانی، گدایان و …در سطح شهر دیده می‌شوند.

اگر چه طرح خوبی است و به خوبی کلید خورد اما زیرساخت چندانی برای آن فراهم نشده و مسؤولان خسته از ادامه راه کار را رها کردند و نیروی انتظامی را با متکدیان و افراد نامبرده به خدا سپردند.

خیریه‌ها پای کارند، مسؤولان دلسوزی نداریم

هرچند که هرجا از نیروی انتظامی کمکی خواسته شده بیشتر از آن چه مسؤولیتش است پای کار است و هرجا اطلاعی به این نیرو داده شده افراد مذکور را جمع‌آوری کردند ولی وقتی زیرساختی فراهم نیست چه می‌شود کرد و این مهم می‌طلبد ابتدا زیرساخت کاری فراهم شود و برای هزینه‌های آن فکری شود که البته در این طرح خیریه‌ها پای کار هستند اما باید مسؤولان مسؤولیت‌پذیرتر باشند و زمانی که قرار است شهر بدون گدا داشته باشیم تنها این شعار نباشد و منتظر نباشند کسی از بیرون از شهر برای شهرمان دل بسوزاند.

نصرالله عباسی فرمانده انتظامی رفسنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اعلام کرد: تا آخر مجرمان را راحت نخواهیم گذاشت و با متکدیان و این‌گونه افراد ولگرد مقابله می‌کنیم و  چهره شهر را که با وجود این افراد زشت شده است را پاک خواهیم کرد.

باز هم باید تأکید کرد که علی‌رغم تلاش خستگی‌ناپذیر نیروی انتظامی اما به تنهایی نمی‌شود و این طرح دلسوزان بیشتری نیاز دارد.

قتل جوان ۲۲ ساله توسط یک کارتن‌خواب

در بین متکدیان مجرمان زیادی هم هست که وجودشان برای جامعه آسیب جدی به شمار  می‌رود که یکی از بدترین نمونه‌های آن که بامداد دوشنبه به وقوع پیوست قتل یک جوان ۲۲ ساله توسط یکی از کارتن خواب‌ها بود که با چاقو به جان این جوان ناکام افتاده و او را از ناحیه گردن زخمی و به قتل می‌رساند.

دلیل کم‌کاری برخی مسؤولان در راستای اجرای این طرح چیست و چه پاسخی دارند که بگویند به این دلیل دیگر از ادامه اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان برای داشتن رفسنجان شهری بدون گدا معذوریم.

اما دلایل مسؤولان هرچه باشد باید برای مردم قانع‌کننده باشد چراکه آن‌ها خود را آماده کردند تا شهری بدون گدا داشته باشند و به شهرشان افتخار کنند اما متاسفانه مردم شاهد هستند که در اجرای این طرح کوتاهی شده چون مجدد باید گدایان و خلاف‌کاران خرد و جزء در سطح شهر دیده شوند.

داشتن شهری عاری از جرم و جنایت حق مردم است و وجود چنین معضلاتی زیبنده شهر قم ثانی نیست پس مسؤولان ارگان‌ها به جای انداختن مسؤولیت گردن ارگان دیگر و شانه خالی‌کردن و عذر و بهانه‌های تکراری کار خود را انجام دهند و منسجم و یکصدا برای شهر کار کنند و در کنار فراهم کردن زیرساخت برای ادامه طرح باید ریشه یابی کرد و معضلات و آسیب‌ها که معمولا علت اکثر آن‌ها مسائل اقتصادی است را پیدا  کنند و برای برطرف کردن آن راهکار پیدا کرد.

معمولا مسؤولان ارشد شهر در این دوره از جمله فرماندار با خبرنگاران رابطه گرمی ندارد، پاسخ تلفن خود را هم نمی‌دهد و کنفرانس خبری را با حضور مدیر مسؤولان نشریات محلی برگزار می‌کند که باتوجه به اینکه جای خبرنگاران در کنفرانس خبری خالی است، جای بسی تعجب دارد.

انتهای پیام/بمی نژاد

برچسب ها:
رفسنجانف روراستی، رویا،گدا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :