حمایت از حیات وحش /هنوز وقت کافی برای حفظ جانوران در معرض خطر را داریم +عکس

  • شناسه خبر: 3978
حمایت از حیات وحش /هنوز وقت کافی برای حفظ جانوران در معرض خطر را داریم +عکس

روز جهانی حیات وحش: ممکن است کسی متوجه نشود که یک موجود از بین رفته، بخصوص اگر کوچک باشد، اصلاً اگر هم متوجه شود ممکن است اهمیتی برای آن نداشته باشد. مهندس اکبری ریس اداره محیط زیست رفسنجان در گفتگو با خبر نگار روراستی گفت ، اگر متوجه خطر انقراض حیوانات وحشی و اهمیت ادامه […]

روز جهانی حیات وحش: ممکن است کسی متوجه نشود که یک موجود از بین رفته، بخصوص اگر کوچک باشد، اصلاً اگر هم متوجه شود ممکن است اهمیتی برای آن نداشته باشد.

حیاط وحش

مهندس اکبری ریس اداره محیط زیست رفسنجان در گفتگو با خبر نگار روراستی گفت ، اگر متوجه خطر انقراض حیوانات وحشی و اهمیت ادامه حیات آنها شویم چه اقدامی انجام می دهیم ؟ اولین گام برای حفظ حیات وحش شناخت آنهاست اگر پیشینیان به مسئلۀ انقراض گونه های حیات وحش فکر می کردند امروز شیر ایرانی و ببر ایرانی وجود داشتند چه بسا نسل امروز ما نمی داند 100 سال پیش در ایران شیر و ببر زندگی می کرده است .

از خود بپرسیم نتیجه نابودی شیر وببر چه بوده، اگر از کشاورزان سئوال کنیم، هجوم گرازهای وحشی به باغات ومزارع  را یکی از مشکلات عمده خود می دانند و این نیست مگر در اثر انقراض شیر و ببر بعنوان شکارچیان طبیعی  این حیوانات .

به لحاظ زیست محیطی هر جانور حلقه ای از زنجیرۀ حیات است با از هم گسستن این حلقه ها تعادل اکوسیستم و شبکۀ حیات از بین می رود و تاثیر آن در زندگی انسان هر چند نا محسوس اثر گذار می شود، حالا بر اثر شکار میلیونها جانور وحشی برای گوشت و پوست و شاخ و یا تخریب و تسخیر و نا امن شدن زیست گاهای حیات وحش هر کجا زندگی می کنیم می توانیم موثر باشیم، هنوز وقت کافی برای حفظ جانوران در معرض خطر را داریم .

ببر ایرانی

درک و فهم بالایی لازم است که انسانها به صورت خود جوش منافع عامی خودشان را رها کنند و به جای آن مصلحت و منفعت عموم را در نظر بگیرند و این درجه از شعور و فرهنگ در همین نزدیکیها در افراد کوچه و بازار بین دوستان و فامیل در همین شهرستان رفسنجان زیاد است، نمونه آن گروهای طرفدار محیط زیست منصورآبا و مرصاد دره در است که با دست خالی اما پایدار و ثابت قدم وارد کارزار شدند و دست پر مهر خود را برسر حیات وحش و محیط زیست کشیده اند ازهمه این افراد صمیمانه سپاس گذارم و دستانشان را به گرمی می فشارم، به امید محیط زیست پویا و سالم . َ

شیر ایرانی

برچسب ها:
حیاط وحش رفسنجان روراستی شکار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :