کمبود پایگاه اورژانس جاده‌ای در جاده نوق دومین جاده پرخطر کرمان

  • شناسه خبر: 40034
کمبود پایگاه اورژانس جاده‌ای در جاده نوق دومین جاده پرخطر کرمان

جاده رفسنجان – نوق دومین جاده پرخطر استان کرمان است که علی‌رغم این مخاطرات و تلفات جانی در سال، کمبود پایگاه اورژانس جاده‌ای دارد.

جاده رفسنجان – نوق دومین جاده پرخطر استان کرمان است که علی‌رغم این مخاطرات و تلفات جانی در سال، کمبود پایگاه اورژانس جاده‌ای دارد.

به گزارش”روراستی” جاده رفسنجان نوق یکی از پر رفت و آمدترین جاده‌های شهرستان رفسنجان است که همیشه آمار تصادفات و تلفات جانی در آن تیتر یک اخبار حوادث شهرستان بوده است.

توفان‌هایی که در مسیر می‌شود همچنین عبور حیواناتی همچون شتر از این مسیر خطراتی را برای رهگذران جاده به وجود آورده و هر چه می‌گذریم آمار این تلفات افزایش پیدا می‌کند.

وجود روستاهای زیاد در مسیر و پیمودن این جاده طولانی و پرخطر برای انجام کارهای اداری به ویژه اداراتی که در بخش نمایندگی ندارند هم بر قوت این مشکل افزوده اما آن‌چه این سال‌ها شنیدیم نداشتن بودجه برای ۲ بانده شدن این جاده بوده و زمان‌بر بودن ۲ بانده شدن در صورت تخصیص بودجه است.

اما تا زمان میسر شدن این امر آیا همچنان باید شاهد افزایش آمار تلفات باشیم البته فراهم کردن زیرساخت‌هایی از قبیل ایجاد پایگاه اورژانس جاده‌ای نباید چندان دشوار و ناممکن باشد از طرفی خیران زیادی هم هستند که این سال‌ها اگر چه قدرت و توان کارهای خیر بزرگی داشتند اما باز هم با وجود خشکسالی‌ها حاضرند در همان حد توان خود پاسخ پیگیری‌های یک مسؤول برای برطرف کردن یک مشکل را بی‌جواب نگذارند.

علی محمدی‌بهجت در حاشیه بهره‌برداری از مرکز جامع سلامت صفائیه رفسنجان درد و دل‌هایی داشت که می‌خواست ابتدای مراسم افتتاحیه مطرح کند ولی به دلیل تعدد سخنران و طولانی‌شدن مراسم چند دقیقه پایانی مراسم باب سخن را گشود و نشان داد دغدغه‌های زیادی در فکر او برای مشکلات این بخش وجود دارد و مجال بیان آن را نداشته است.

وی دو نعمت سلامت و امنیت را ذکر کرد که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی هر دو نعمت در کشور جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

بخشدار فردوس بیان داشت: برای داشتن ملت توانمند و سالم نیازمند انسان‌های سالم هستیم هر اقدامی که در امر سلامت شود سرمایه‌گذاری برای تربیت نسلی سالم و توانمند و پیشرفت و ارتقای کشور است.

محمدی‌بهجت خاطرنشان کرد: دو حوزه سخت‌افزاری شامل ساختمان، تجهیزات و امکانات پزشکی و تربیت نیروی انسانی اعم از پزشک، پرستار و بهوروز  داریم که تقاضا داریم ریاست دانشگاه این دو حوزه را توأم با هم ببینند.

وی تأکید کرد: پایگاه اورژانس جاده‌ای نیاز مبرم این بخش است، پایگاه اورژانس جاده‌ای مهدی‌آباد فاصله‌ای حدود ۳۵، ۴۰ کیلومتری را پوشش دهد که مشکلات زیادی ایجاد می‌کند کمااینکه اگر در دو فاصله شاهد حادثه‌ای باشیم یک پایگاه چگونه از پس پوشش دو نقطه بر می‌آید.

امکانات و تجهیزات بیمارستان جهان‌آباد زیبنده این ساختمان نیست

بخشدار فردوس همچنین از احداث بیمارستان جهان‌آباد که توسط آستان قدس رضوی بسیار خوب بنا شده است یاد کرد و خواستار ارتقای وضعیت امکانات این بیمارستان شد.

وی متذکر شد: بیمارستان جهان‌آباد از لحاظ تجهیزات و امکانات نیاز به ارتقا دارد چراکه تجهیزات فعلی دسته چندم هستند و زیبنده این ساختمان نیست.

 

انتهای پیام/بمی نژاد

برچسب ها:
رفسنجانف روراستی، جاده، کمبود
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :