حذف قانون های ناکارآمد ۹۰ ساله در مجلس

  • شناسه خبر: 40139
حذف قانون های ناکارآمد ۹۰ ساله در مجلس

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس قوانینی که از سال ۱۳۰۰ وضع شده و هیچ کارآمدی ندارند و هرسال در کتاب قانون تجدید چاپ می‌شود را حذف می‌کند در بحث مالیات ۳۶۰ قانون زائد یا موازی را بر داشتیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس قوانینی که از سال ۱۳۰۰ وضع شده و هیچ کارآمدی ندارند و هرسال در کتاب قانون تجدید چاپ می‌شود را حذف می‌کند در بحث مالیات ۳۶۰ قانون زائد یا موازی را بر داشتیم.

به گزارش “روراستی” احمد انارکی‌محمدی عصر امروز در همایش شهرداران و رؤسای شورای اسلامی شهرهای سراسر استان در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان اظهار داشت: آن‌چه که شوراها در شهرستان تلاش می‌کنند، حلقه واسطی بین مردم و مسؤولان هستند و شوراها می‌توانند بهترین دستگاه اجرایی، نظارتی و حمایتی برای شهرها و روستاها باشند و با ایده‌ها و کارهای خود تأثیر فراوانی در تمام حوزه‌ها دارند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی خطاب به شوراها بیان داشت: مردم شوراها را انتخاب کردند و همه شوراها را به عنوان فرد امین می‌دانند و به آن‌ها رای دادند و انتظارات مردم از شما زیاد است، انتظار می‌رود کارهایی که در شهر قرار است با کمک مشاوران صورت گیرد و طرح‌های خوبی که ارائه می‌دهید شهرداران بتوانند اجرا کنند.

وی تصریح کرد: در بحث قانون شوراها شاید بسیار نقص داریم که باید این نقص‌ها در بخش مدیریت واحد شهری برطرف شود که در بحران و حوادث با اختیاراتی که باید داشته باشند بتوانند مدیریت کنند که متاسفانه شوراها شورای شهرداران هستند و شهرداران هم فقط بحث شهرسازی و معماری و خدمات شهری را دارند که امیدواریم با اجرای صحیح قانون مدیریت یکپارچه شهری را مانند بسیاری از جاهای دنیا به شهرداران بدهند و دوگانگی‌ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه شوراها کسانی هستند که می‌توانند به نمایندگان مجلس پیشنهاد دهند و این پیشنهاد هم می‌تواند در صحن کمیسون‌های تخصصی و سپس صحن علنی مجلس قانون شود، خاطرنشان کرد: ابزار قانونی که برای مردم استفاده می‌کنید را از مجلس بخواهید، نمایندگان همراه شما هستند و ارتباط خود را هرچه بیشتر با نمایندگان برقرار کنید.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: شوراها در بحث قوانین موازی و زائد مجلس قوانینی که هیچ کارآمدی ندارند و هرسال در کتاب قانون تجدید چاپ می‌شود را حذف می‌کند در بحث مالیات ۳۶۰ قانون زائد یا موازی را بر داشتیم.

وی تأکید کرد: یکی از بهترین کارهایی که شوراها باید مدنظر قرار دهند هماهنگی با دستگاه‌های نظارتی از جمله دیوان محاسابات و بازرسی کل کشور است که می‌توانید همه فعالیت‌های خود را با هماهنگی دستگاه نظارتی انجام دهید چرا که فردا دیگر پاسخگویی موضوعی نخواهید بود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مجلس، قانون
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رفسنجان بی کس

    با سلام و عرض خسته نباشید به جناب آقای محمدی انارکی کن الحق و الانصاف میتونم به جرات بگم شیخ حسین دوم و حتی فعالتر آوردن تیم اقتصادی ایران به رفسنجان یک اتفاق بینظیر بود قبولوندن مس سرچشمه رفسنجان کاربسی دشوار بود که با پیگیریهای این مرد فعال انجام شد انشااله دیگر مسئولین بجای حسادت و یه تکونی به خودشون بدن که از این فلاکت در بیاییم