رییس مجمع نمایندگان کرمان: بشدت نیاز به آب داریم

  • شناسه خبر: 4021
رییس مجمع نمایندگان کرمان: بشدت نیاز به آب داریم

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: این استان بشدت تشنه است و نیاز به آب دارد. به گزارش روراستی به نقل از ایرنا، محمدمهدی زاهدی شامگاه چهارشنبه در نشست وزیر نیرو با مدیران صنعت آب و برق استان کرمان در محل استانداری افزود: همیشه فرازی از صحبت های نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی […]

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: این استان بشدت تشنه است و نیاز به آب دارد.

به گزارش روراستی به نقل از ایرنا، محمدمهدی زاهدی شامگاه چهارشنبه در نشست وزیر نیرو با مدیران صنعت آب و برق استان کرمان در محل استانداری افزود: همیشه فرازی از صحبت های نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی فریاد العطش است.

وی بیان کرد: صد درصد آب استان کرمان از منابع زیرزمینی تامین می شود و در کنار آب مصرف بی رویه در برخی بخش ها ظلم به زمین و آیندگان است.

وی بر ضرورت تعیین تکلیف موضوع انتقال آب به کرمان تاکید کرد و گفت: علاوه بر این سرمایه گذاری نیاز است تا سدها تمام شود و با تکمیل سدهای بافت، بم، راور و زرند برخی مشکلات حوزه آب استان برطرف خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان برای صنعت و کشاورزی نیاز است و می طلبد بخش خصوصی وارد صحنه شود.

وی شبکه آب در بسیاری از شهرهای استان کرمان را فرسوده و هدررفت آب را زیاد عنوان کرد و گفت: فرسودگی شبکه آب به ضرر استان است زیرا آب را به سختی وارد لوله می کنیم و به راحتی از کف می رود لذا بودجه خاصی برای احیا و نوسازی شبکه آب استان نیاز است.

زاهدی ادامه داد: در حوزه برق بخش خصوصی تا حدودی وارد کار شده و بویژه نیاز است فازهای نیروگاه کهنوج عملیاتی شود و استفاده از نیروگاه های خورشیدی و بادی نیز با توجه به شرایط آب و هوایی استان دو منبع پایدار برای تولید برق هستند.

وی به زمان واگذاری انشعاب برق اشاره کرد و گفت: مشترکانی داریم که سه سال در نوبت هستند و این فاصله زمانی خیلی زیاد است و شرکت های توزیع نیروی برق برای کاهش این زمان باید تقویت شوند.

وی با اشاره به این که در اطراف شهر کرمان انشعابات غیرمجاز زیاد است، افزود: در دوره ای از مدیریت استان تمهیدی اندیشیده شد که این مناطق حاشیه ای روستا در نظر گرفته و به آنها خدمات داده شود.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار کرد: وضعیتی که اکنون برای استفاده از برق در حاشیه شهر کرمان پدید آمده سالی چند برابر هزینه مصرف انرژی به برق استان ضرر می رساند و لازم است ساز و کاری طراحی شود که به این افراد برق داده شود اما دایمی نباشد.

وی به مشکلات واگذاری انشعاب برای واحدهای مسکن مهر نیز اشاره کرد و گفت: این که مسکن مهر هزینه و تورم برای کشور ایجاد کرده قابل قبول است اما بالاخره دولت هزینه کرده و ساختمان هایی ساخته شده است که درباره آب و برق آنها باید چاره کرد

برچسب ها:
آب رفسنجان روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :