مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی در رفسنجان + عکس

  • شناسه خبر: 40931
مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی در رفسنجان + عکس

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با حضور پرشور مردم و مسؤولان در رفسنجان برگزار شد.

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با حضور پرشور مردم و مسؤولان در رفسنجان برگزار شد.

به  گزارش “روراستی” حجت‌الاسلام علی‌اکبر صمدی‌یزدی در مراسم بیست و نهمین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بینان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد در حسینیه ثارالله رفسنجان اظهار داشت: خداوند فرمود، «آن‌چه در آسمان و زمین و دریاست برای استفاده بشریت است و زندگی انسان با زندگی حیوانات متمایز است چون حیوانات ترقی و تعالی و تکامل و تدبیر در زندگی ندارند».

وی بیان داشت: انسان در تمام ابعاد زندگی‌اش دارای ترقی بوده یک روز بشر از غار کوه و از سنگ‌هایی که دور هم می‌چید به عنوان مسکن استفاده می‌کرد اما امروز برج‌های آسمان‌خراش، ساختمان‌های بلند و فنون مهندسی متفاوت نشان از تغییر بشر دارد همچنین در زمینه پوشش هم انسان تغییرات زیادی کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: زندگی انسان بعد مادی، معنوی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و…دارد بشر در این زندگی نیاز به مرشد و راهنما دارد تا بتواند از نعمت‌های مادی درست استفاده کند و در بعد معنوی راه را گم نکند و به بیراهه نرود ابزارهای مختلف برای هدایت بشر آفریده شده است.

صمدی‌یزدی اولین ابزاری که خدا در اختیار انسان گذاشته را عقل عنوان کرد که بزرگترین نعمت است و گفت: امام علی(ع) در مورد عقل می‌فرماید« عقل چیزی است که اگر در اختیار انسان باشد و درست از آن استفاده کند انسان عبد صالح خدا می‌شود و به وسیله بندگی خدا بهشت را برای خود تحصیل می‌کند».

وی ادامه داد: جایی که انسان گرفتار سرباززدن از اوامر الهی می‌شود، جایی است که انسان از عقل خود استفاده نمی‌کند.

این استاد حوزه بیان کرد: وجود انبیای بزرگ الهی به عنوان سفیران ارشاد و راهنمایی بشر ابزار دیگری است که خدا آفریده است.

طمع و ریاست‌طلبی عامل فتنه سال ۸۸ بود

وی با اشاره به اینکه کسانی که در فتنه ۸۸ آن فتنه بزرگ را به وجود آوردند و دشمن را امیدوار کردند، پایه‌های نظام را متزلزل کرده و دل خانواده شهدا را به درد آوردند انسان‌های بی‌عقل و عقب‌افتاده و مجنون نبودند، کسانی بودند که عقل و فهم داشتند و در سال‌های مختلف در رده‌های مسؤولیت بالای مملکت بودند اما برق طمع، ریاست و شهرت بر آن‌ها غلبه کرد و عقل‌شان از کار افتاد بنابراین انسان تنها عقل برایش کفایت نمی‌کند.

صمدی‌یزدی در ادامه با اشاره به اینکه پیامبران بزرگ الهی از میان مردم می‌روند و هر پیامبری باید برای خود جانشین انتخاب کند، تصریح کرد: حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر در آخرین حج پیامبر انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه گرامی‌ترین بندگان بعد از انبیا(ع) علمای بزرگ هستند چون آن‌ها حافظ مرزهای دینی مردم هستند، بیان داشت: امام خمینی(ره) تحولی در دنیا ایجاد کرد نسل جوان به ویژه نسلی که دوران امام راحل و انقلاب را درک نکردند تاریخ قبل از انقلاب را بخوانند که ملت و مکتب ما چه وضعیتی داشت.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش علما در دوران غیبت به سیدحسن نصرالله و شیخ زکزاکی‌ها اشاره کرد و امام خمینی که کاری بی سابقه در طول تاریخ اسلام انجام دادند را مثال زد و گفت: هرچه اتفاق افتاد باید معجزه تلقی کرد.

صمدی‌یزدی در بخش دیگری از مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) عنوان کرد: امام(ه) دولت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را ریشه‌کن کرد اما دشمنان روزهای پایانی عمر مبارک امام خمینی (ره) فکر می‌کردند امام(ره) از دنیا بروند اختلافات داخلی پیش می‌آید اما با انتخاب به جای خلف صالح ایشان امید دشمنان به ناامیدی مبدل شد رسانه‌های بیگانه رسما اعلام می‌کردند که انقلاب اسلامی از بین می‌رود و بی‌ثباتی در ایران به وجود می‌آید.

انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای دل‌های مردم را آرام کرد

وی تصریح کرد: خبرگان با عنایات خدای متعال هنوز پیکر امام (ره) دفن شده بود سکان کشتی انقلاب را به دست آیت‌الله خامنه‌ای دادند و کشتی با ثبات عجیبی به حرکت خود ادامه داد.

استاد حوزه اظهار کرد: دل ‌ها با انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای آرام می‌شود آیت‌الله مهدوی‌کنی در این رابطه گفت« این الهامی از الهامات الهی بود و رحمتی از رحمت خداوند بود که در کوران این مصیبت جانکاه با تعیین آیت‌الله خامنه‌ای که از یاران صدیق خوش‌نام و خوش‌سابقه بوده به عنوان رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

صمدی‌یزدی تصریح کرد: یکی از علل دوام این رهبری مقام علمی ایشان است آیت‌الله فاضل ایشان را فقیه و مجتهدی عنوان کرد که مقام بلندی از درک سیاسی داشتند و سفرهایی که به کشورهای خارج داشتند به عنوان یک سیاستمدار در صحنه جهانی درخشیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بیان داشت: دشمنان که در تمام شرایط با ما دشمنی کردند الان هم برخی دوباره به آن‌ها دل بستند دل به خدا و مردم ببندید امروز هم که شکست خوردند آدم را یاد مظلومیت امیرالمومنین که حکمیت را پذیرفت، می‌اندازد  در حالی که شما بعضی مسائل را توجه نکردید الان که شکست خوردید، می‌گویید با مقام معظم رهبری مشورت کردیم.

برچسب ها:
ارتحال رفسنجان روراستی سالگرد
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :