دادگاه عمومی کشکوئیه افتتاح شد+عکس

  • شناسه خبر: 41124
دادگاه عمومی کشکوئیه افتتاح شد+عکس

باحضور رئیس کل دادگستری استان کرمان دادگاه عمومی بخش کشکوئیه افتتاح شد.

با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان دادگاه عمومی کشکوئیه افتتاح شد.

به گزارش”روراستی” با حضور رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسؤولان قضائی، نظامی، انتظامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان رفسنجان دادگاه عمومی بخش کشکوئیه رفسنجان افتتاح شد.

حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان در حاشیه مراسم افتتاح دادگاه عمومی بخش کشکوئیه با اشاره به اینکه کشکوئیه یکی از بخش‌های مهم در شهرستان رفسنجان است، اظهار داشت: مردم این شهر ولایی و شهیدپرور هستند و در استان کرمان بیشترین روحانی در این بخش وجود دارد.

وی بیان داشت: تعداد زیادی شهید از این منطقه تقدیم نظام و انقلاب شده و سابقه انقلابی‌گری این مردم بالاست و تعداد زیادی از مردم این بخش قبل از انقلاب دستگیر شدند و روحانیانی که از سال ۴۲ به رفسنجان دعوت می‌شدند به این بخش می‌آمدند و ائمه جمعه زیادی در کشور از این منطقه امامت جمعه مناطق مختلف را بر عهده دارند.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان تصریح کرد: راه‌اندازی دادگاه در این منطقه جنبه‌های مختلفی دارد که دسترسی به عدالت و برداشتن مسیر ۴۰ کیلومتری از جلوی راه مردم تا رفسنجان جنبه مثبت آن است و نزدیک‌بودن دادگاه در این منطقه موجب می‌شود مردم احساس امنیت کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند« قوه قضائیه نبض دستگاه اداری و وضعیت حقوقی کشور است» که اگر بتوانیم قوه قضائیه سالم، مستحکم، باصلابت و اینکه با سرعت به پرونده‌ها رسیدگی کند و دنبال احقاق حق باشد، داشته باشیم کمک می‌کند که جامعه آرامی داشته باشیم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: کم‌کاری دیگر نهادها و ارگان‌ها مشکلات را به دستگاه قضائی سرازیر می‌کند و ما در قوه قضائیه با معلول طرف هستیم در شأن جمهوری اسلامی این همه ورودی به دستگاه قضا نیست، ۱۵ میلیون پرونده به این دستگاه روانه شود که اگر برای هر پرونده ۲ نفر مسؤول باشند ۳۰ میلیون نفر درگیر پرونده‌ها می‌شوند.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان در ادامه اظهار کرد: امیدواریم با راه‌اندازی دادگاه عمومی کشکوئیه به پرونده‌ها اضافه نشود و همچنین امیدواریم مردم احساس امنیت بیشتری کنند و از این مجوعه راضی باشند و برای ریاحی به عنوان اولین سرپرست دادگاه بخش کشکوئیه منصوب شده آرزوی موفقیت می‌کنیم.

 

برچسب ها:
دادگاه عمومی رفسنجان کشکوئیه