گزارش کامل تجمع کارگران کارخانه الماس کویر و توضیح مدیرعامل

  • شناسه خبر: 41269
گزارش کامل تجمع کارگران کارخانه الماس کویر و توضیح مدیرعامل

حدود ۳۰۰ نفر از کارگران کارخانه کاشی الماس کویر در رفسنجان به دلیل پرداخت نشدن حقوقشان به مدت ۶ ماه مقابل کارخانه اعتراض کردند.

حدود ۳۰۰ نفر از کارگران کارخانه کاشی الماس کویر در رفسنجان به دلیل پرداخت نشدن حقوقشان به مدت ۶ ماه مقابل کارخانه اعتراض کردند.

به گزارش “روراستی” صبح امروز حدود۳۰۰ نفر از کارگران کارخانه کاشی الماس کویر به دلیل پرداخت نشدن حقوقشان به مدت ۶ ماه مقابل کارخانه اعتراض کردند.

کارگران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفتند: ۶ ماه حقوق نگرفتیم با فروش روزانه ۲۲ هزار متر نه حقوق و نه اضافه کار دریافت کردیم و ۳۰ روز ماه رمضان را به سختی گذراندیم و این درحالی است که خودروی مدیران روز به روز مدل بالاتر می‌شود.

یکی از کارگران بیان کرد: در خانه من حتی یک دانه تخم مرغ نمی‌توانم، تهیه کنم، مدیر کارخانه می‌گوید، ندارم، پس این کاشی‌ها که به‌فروش می‌رسد پولش کجا می‌رود، حداقل ۴۰۰ نیرو به صورت مستقیم کار می‌کنیم در کارخانه، تغذیه نداریم، کفش کار می‌گویند نیست، دستکش و ماسک هم خودمان باید تهیه کنیم.

کارگران معترض با انتقاد از عدم پاسخگویی مدیران کارخانه افزودند: با ۶ خط تولید هر روز بهانه‌ای درمی‌آورند درحالی که کارخانه کاشی دیگر در همین شهر این بهانه‌ها را ندارد.

همکاران به اداره کار اعتراض کردند جواب درستی ندادند امروز کارگران به‌هیچ عنوان خطی راه نمی‌اندازند تا جواب بگیرند، وعده نمی‌خواهیم، یک برج حقوق دردی دوا نمی‌کند.

یک کارگر دیگر گفت: آرایشگاه و سوپری قرضی می‌رویم، وام‌ها مانده، نمی‌توانیم مهمان دعوت کنیم.

مدیرعامل کارخانه: حقوق سه ماه کارگران تا ۱۰ تیر پرداخت می‌شود

سیدمصطفی ترابی مدیرعامل کارخانه کاشی الماس کویر رفسنجان به خبرنگار ما گفت: تا دو، سه روز آینده حقوق یک ماه و تا ۱۰ تیرماه حقوق کارگران تا پایان سال ۹۶ تسویه می‌شود.

وی  اظهار داشت: امروز صبح متوجه شدم نیمی از پرسنل اعتصاب کردند برای من خیلی عجیب بود و چرایی آن جنبه‌های متعددی داشت، مجوعه الماس کویر ۱۷ سال استارت خورده تا کنون مشکلاتی نداشته از دو سال پیش مسائلی در زمینه یارانه‌ها و حذف جایزه صادراتی و خیلی از مسائل دیگر به وجود آمد و این اتفاقات امروز را رقم زد.

**مشکلات تحریم‌های بین‌المللی برای تولیدکنندگان

مدیرعامل شرکت کارخانه کاشی الماس کویر تصریح کرد: تحریم‌های بین‌المللی و مسائل یادشده  دست به دست هم داد و به مرور زمان موجب شد در پرداخت حقوق کارگران تأخیر افتد.

وی توضیح داد: نیمه دوم سال ۹۶ به مطالب و مسائلی رسیدیم که با مدیران و سرپرستان و کارگران صحبت و نامه‌نگاری کردیم دست به دست هم دهند در ارتباط با مباحث بهره‌وری و کاری کمک کنند و نظر دهند که مشکلات مدیریتی و …که بین راه هست مدیریت شود.

ترابی خاطرنشان کرد: مسائل زیاد است، حدود ۶۰۰ نفر شاغل دارد یک شرکت اما یک سرفصل هزینه ندارد ده‌ها و صدها مورد می‌تواند بهره‌وری داشته باشد که دست یک یا دو نفر نیست همه باید نظر و ایده دهند تا این مسائل و مشکلات حل و فصل شود.

وی در ادمه با بیان اینکه  تا پایان ماه ۱۰ که حقوق پرسنل را دادیم، ۴ ماه عقب هستیم، افزود: خیلی از شرکت ها و ادارات دو، سه ماه عقب مانده دارند در صنوف مختلف تولیدکنندگان سراسر کشور تعطیلاتی بوده، ما صندوق رفاه کارگران داشتیم و تا توانستیم کمکی به کارگران کردیم.

مدیرعامل کارخانه کاشی الماس کویر با اشاره به اینکه در این هفت، هشت سال به مرور زمان موارد زیادی از تولیدکنندگان گرفته شد، ابراز داشت: به کارگران قول دادم تا دو، سه روز آینده یک حقوق بدهیم و دو ماه حقوق تا ۱۰ تیر کامل و جامع پرداخت می‌شود.

برچسب ها:
اعتراض الماس کویر رفسنجان کارگران کاشی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :