۵۰۰ هزار تن به ظرفیت کنسانتره مس کشور اضافه می‌شود

  • شناسه خبر: 41462
۵۰۰ هزار تن به ظرفیت کنسانتره مس کشور اضافه می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پروژه‌های عظیم مس را در کشور داریم که حدود ۵۰۰ هزار تن به ظرفیت کنسانتره مس اضافه می‌شود که همه‌ آن در استان کرمان است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پروژه‌های عظیم مس را در کشور داریم که حدود ۵۰۰ هزار تن به ظرفیت کنسانتره مس اضافه می‌شود که همه‌ آن در استان کرمان است.

به گزارش “روراستی” مهدی کرباسیان ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات صنعت شهرستان رفسنجان در منطقه ویژه اقتصادی این شهر اظهار داشت: با وجود مشکلات اما از لحاظ توسعه‌ای خبرهای خوشی در این منطقه شنیدیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: مهمترین نکته در مقطع فعلی و مشکلاتی که بر کشور حادث شده همدلی، وحدت و تلاش برای حل مشکلات و رفتن به سمت تولید و اشتغال است و این وظیفه همه ماست چون ایران در تمام زمینه‌ها ظرفیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه خداوند به ما نفت، گاز و معادن وسیع داده و استان کرمان یک استان معدنی است، افزود: در کرمان معادن سنگ‌ آهن به طور وسیع وجود دارد سال گذشته و سال قبل در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با همت سرمایه‌گذاران پروژه‌های متعددی افتتاح شد و این‌ها مسیر صحیح و درست اقتصاد مقاومتی است که از امکانات خدایی برای منافع بشر استفاده می‌شود.

کرباسیان ادامه داد: در حوزه مس هم سال گذشته چندین پروژه افتتاح شد و با افتتاح کارخانه اسید نگرانی‌ها برطرف می‌شود و قولی که داده شده این است که پروژه اسید سرچشمه با سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیون دلار نیمه دوم امسال افتتاح می‌شود.

کرباسیان خاطرنشان کرد: کارخانه اسید خاتون‌آباد هم در منطقه دیگری امسال فراهم می‌شود حدود ۱۵۰ میلیون دلار مس در آن منطقه سرمایه‌گذاری کرده است و پروژه‌های عظیم مس را در کشور داریم که حدود ۵۰۰ هزار تن به ظرفیت کنسانتره مس اضافه می‌شود که همه‌ آن در استان کرمان است.

وی ادامه داد: در غرب استان کرمان پروژه عمده و وسیع تیتانیوم در کهنوج است که ۱۳۰ هزار تن کنسانتره و ۷۰ هزار تن سرباره تولید می‌کند و همه این‌ها نشان می‌دهد کرمان استان زرخیزی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بدیهی است که کشور مشکل اساسی دارد از بدو پیروزی انقلاب که مردم شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دادند برای کشورمان مشکلاتی بوده در دنیا در بین کشورهای در حال توسعه کشور دومی سراغ ندارم که استقلال سیاسی کشور ما را داشته باشد حتی کره شمالی هم وابستگی‌اش به چین و روسیه را نمی‌توانیم فراموش کنیم.

وی تصریح کرد: در کشور ایران مردم با تمام سختی‌ها و گرفتاری‌ها پای استقلال‌شان ایستاده‌اند در حوزه تحریم‌ها کشور ما به نحوی است که اگرچه صنعت‌گران گله‌مندند اما کشور به سمت صنعتی‌شدن پیش می‌رود.

کرباسیان ابراز داشت: در این مسیر هر چند وقت یکبار دچار چالش می‌شویم و این روزها چالش بیشتری داریم با مردم باید صادق صحبت کنیم اینکه بعضی شعار می‌دهند که هیچ‌طور نمی‌شود، نیست در این روزها بعضی تصمیمات که گرفته شده بلندمدت نیست و از یک ماه گذشته به این طرف در حال اصلاح است و امیدواریم تصمیمات امروز دولت بحران را کاهش دهد و آرامش به صنعتگران وارد شود.

وی بیان کرد: جدا از همدلی همه ما باید بپذیریم در بحران اخیر خیلی نباید روی اروپا حتی روسیه و چین هم حساب کنیم چون آن‌ها منافع ملی و سیستم بانکی خود را می‌بینند و نشان می‌دهد، نمی‌توانند به راحتی از چرخه سیستم بانکی بین‌المللی که فرماندهی‌اش دست آمریکاست خارج شوند.

کرباسیان بیان داشت: همدلی و وحدت درون و استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور موردی است که طی ۳۰ سال گذشته مغفول مانده و باید از این ظرفیت مالی وسیعی که دارند استفاده کنیم، بعضی تصمیمات ما با تاخیر انجام می‌شود در مورد ارز هم اگر این تصمیمی که الان گرفتیم دو ماه قبل گرفته بودیم بهتر بود.

وی در ادامه با اشاره به تأکید مقام رهبری که دستور دادند سران قوا جلسات مکرر و مداوم برگزار و تصمیم‌گیری کنند، یادآور شد: تاکنون دو جلسه برگزار شده و امیدوارم جلسه بعدی در رابطه با پشتیبانی از تولید باشد و مردم نتایج آن را ببینیم.

کرباسیان با بیان اینکه بحث پساب به طور جد باید دیده شود، اضافه کرد: پساب یکی از امتیازاتی است که این روزها با وجود کم‌آبی می‌تواند کمک باشد.

وی تصریح کرد: رفتن به سمت صنعتی شدن آب نیاز دارد و یکی از راه‌های تأمین آب استفاده از پساب است و بخش صنعت هم باید حداکثر صرفه‌جویی در بخش انرژی را داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به موضوع مسؤولیت اجتماعی اشاره و تأکید کرد:یک واحد تولیدی هر جا که هست باید اطرافش را ببیند شرکت مس در سطح کشور مسؤولیت اجتماعی خود را به طور خوبی انجام داده اما در رفسنجان باید شفاف بودجه‌ای که تصویب می‌شود شفاف اعلام شود.

برچسب ها:
رفسنجان ظرفیت کنسانتره مس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :