آغاز گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان/ اصناف مراقب تخلفات خود باشند

  • شناسه خبر: 41549
آغاز گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان/ اصناف مراقب تخلفات خود باشند

گشت صیانت از حقوق شهروندی و احیای حقوق عامه در بین اصناف رفسنجان آغاز به کار کرد.

گشت صیانت از حقوق شهروندی و احیای حقوق عامه در بین اصناف رفسنجان آغاز به کار کرد.

به گزارش “روراستی” محمد قریب بازپرس دادسرای رفسنجان در حاشیه بازرسی گشت کمیته صیانت از حقوق شهروندی و احیای حقوق عامه اظهار داشت: این کمیته به دستور دادستان و ریاست دادگستری تشکیل شده و با همکاری کارشناسان بهداشت، شبکه دامپزشکی و تعزیرات در سطح شهر به اصناف مختلف مراجعه و با هر نوع تخلف و جرم با اعلام نظر کارشناسان رشته مربوطه و حضور ما به عنوان نماینده دادستان و بازپرس دادسرا برخورد لازم با اصناف متخلف انجام می شود.

وی تصریح کرد: تهدید علیه بهداشت عمومی جرم است و قانونگذار برای آن مجازات گذاشته و برخورد لازم در صحنه از جمله پلمب آن مجموعه انجام و  در نهایت شخص متخلف که مسؤول تالار یا هر کس که مسؤولیتی دارد باید پاسخگو باشد.

بازپرس دادسرای رفسنجان خاطرنشان کرد: این موارد شروعش در هفته قوه قضائیه بوده و در راستای حفظ حقوق مردم است با حمایت دستگاه قضائی اعمال قانون شده و قطعا بازدارنده خواهد بود.

قریب افزود: مهمتر از آن جنبه بازدارنده و بازتابی است که راجع به اصناف دیگر دارد و هر لحظه باید به فکر این باشد که کمیته در محل حاضز می شود و  بر این اساس از تخلف جلوگیری خواهد شد.

وی در ادامه توضیح داد: امروز به دو تا از رستوران های نسبتا بزرگ شهر مراجعه شد و توسط کارشناسان بهداشت، دامپزشکی و اداره تعزیرات بررسی شد و تذکرات لازم به مسؤولان آن ها داده شد.

بازپرس دادسرای رفسنجان ابراز داشت: این دو رستوران  از نظر سطح بهداشتی و کیفی حداقل بهداشت را رعایت کرده بودند و نسبتا از نظر نمره بهداشتی حداقل نمره را کسب کردند و نقایص به صورت تک تک تذکر داده شده  و از مسؤولان تعهد گرفته شد که تا یک ماه آینده چنانچه این نقایص برطرف نشود اقدام قانونی از جمله پلمب محل انجام می شود.

 

برچسب ها:
حقوق شهروندی رفسنجان صیانت گشت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :