اروپا و آمریکا در مسئله برجام تقسیم کار کردند

  • شناسه خبر: 41720
اروپا و آمریکا در مسئله برجام تقسیم کار کردند

وزیر اسبق اطلاعات گفت: در مسئله برجام برخورد اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها تقسیم کار است، اما با کمال تأسف یک عده هنوز به آن طرف آب‌ها دل بستند، اداره کشور را رها کردند و منتظرند ببیند آن طرف چه می‌شود.

وزیر اسبق اطلاعات گفت: در مسئله برجام برخورد اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها تقسیم کار است، اما با کمال تأسف یک عده هنوز به آن طرف آب‌ها دل بستند، اداره کشور را رها کردند و منتظرند ببیند آن طرف چه می‌شود.

به گزارش “روراستی” حجت‌الاسلام حیدر مصلحی عصر امروز در جمع نیروهای انقلابی در محل مصلای بزرگ امام خامنه‌ای این شهر با تسلیت شهادت امام صادق (ع)اظهار داشت: امیدواریم به معنای واقعی کلمه شیعه جعفری باشیم و در زندگی به معنای واقعی شیعه و ولایتمدار واقعی در مسیر امامت و ولایت باشیم.

وی بیان داشت: در جمع یاوران انقلاب جوانان باید جمع شوند و ارتباط با نسل جدید انقلاب بیشتر باشد و بزرگترین مسؤولیت و وظیفه ما انتقال تجربیات انقلاب به نسل امروز است.

وزیر اسبق اطلاعات تصریح کرد: ما نتوانستیم هنوز آن‌گونه که باید و از ما توقع و انتظار است کار کنیم این مجموعه در دوران سخت و بحران‌های سنگین انقلاب را جلو برده است و باید از اندیشمندان و افراد با تجربه استفاده و از روش‌هایی استفاده شود که با نسل امروز بتوانند اراتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به تهدیدات پیش رو و طراحی‌های دشمن عنوان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند در مقابله با انقلاب اسلامی اتاق جنگ اقتصادی تشکیل دادند و دشمن این اتاق جنگ را از بعد از پذیرش قطعنامه دوران دفاع مقدس تشکیل داده است.

مصلحی خاطرنشان کرد: بعد از پذیرش قطعنامه دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونستی مجموعه‌ای تشکیل دادند و بیش از یک سال کار پژوهشی انجام دادند که برای مقابله با انقلاب اسلامی چه باید کنند.

وی ادامه داد: یک متفکر بزرگ انگلیسی در رابطه با تمدن‌ها و انقلاب‌ها مطلبی قابل توجه گفته و این مطلب نشان می‌دهد برای چه استکبار ۴۰ سال انواع و اقسام توطئه‌ها را طراحی می‌کند که انقلاب اسلامی را از بین ببرد، این متفکر می‌گوید ۱۵ تمدن در زندگی بشر شکل گرفته که این تمدن‌ها عمدتا به تمدن‌های فسیلی تبدیل شدند و دیگر وجود خارجی ندارند.

مصلحی بیان کرد: اما وی می‌گوید تمدن اسلامی هرگز فسیل نشد و مانند شیری است که فعلا زمین‌گیر شده است و اگر به همین حالت بماند خیال غرب راحت خواهد بود اما اگر اسلام بیدار شود غرب باید بداند روزگار بسیار سختی خواهند داشت، او این حرف را حدود ۱۵ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گوید.

انقلاب اسلامی آمریکا را در حالت نابودی قرار داده است

وزیر اسبق اطلاعات تصریح کرد: امام (ره) با انقلاب اسلامی شیر خفته را بیدار کرده و هستی غرب را هدف قرار داد، انقلاب اسلامی امروز آمریکا را در حالت نابودی قرار داده، ممکن است عده‌ای بگویند آمریکا کدخدای دنیاست، در حالی که ۱۴ میلیون مقاله در مورد فروپاشی آمریکا در فضای مجازی می‌توانید پیدا کنید.

وی ابراز داشت: همه این مقالات را هم خود آمریکایی‌ها نوشتند محور این ۱۴ میلیون مقاله این است که انقلاب اسلامی دارد آمریکا را نابود می‌کند.

مصلحی اظهار کرد: کافی است سخنرانی‌های اخیر ترامپ با سخنرانی‌های کنگره آمریکا را بخوانید می‌فهمیم که آمریکا در حال فروپاشی است این که درگیری قرار می‌دهد عوارض و مالیات‌های سنگین قرار می‌دهد با چینی‌ها درگیر می‌شود برای همین ترس از فروپاشی است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در مسیر فروپاشی قرار گرفته است و منشأ آن انقلاب اسلامی است و انقلاب رو به جلو است، تصریح کرد: همین موضوع منجر به طراحی‌های توطئه‌های آمریکاست.

مصلحی با بیان اینکه دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی نشستند و گفتند کار نظامی جواب نمی‌دهد، اضافه کرد: دشمن گفت باید از طریق جنگ اقتصادی وارد شویم و از ۳۰ سال پیش که این تصمیم را گرفتند، دارند کار انجام می‌دهند.

اولین قربانی استکبار دلخوش‌های مذاکره هستند

وی بیان داشت: اینکه بعضی می‌گویند با مذاکره کار تمام شود، درست نیست اولین قربانی استکبار همین‌ها هستند.

مصلحی از طراحی دشمن با برنامه‌ریزی از طریق نفوذ، شایعات و شبکه‌های اجتماعی یاد کرد که دنبال ناکارآمدی نظام است و افزود: دشمن اگر بخواهد به نتیجه برسد باید نظام را بزند.

وی با بیان اینکه برخی با برجام می‌خواستند برای کشور کار کنند امروز بیایند کشور را اداره کنند، ادامه داد: یکی از نکات مهم قابل توجه امروز کشور این است که باید ببینیم در اداره نظام و وضعیت نظام در هر گوشه چه وظیفه‌ای داریم مدیریت اداری و اجرایی کشور دست هر کس است باید مطالبه‌گری از او باشد.

وزیر اسبق اطلاعات با اشاره به اینکه ما جایگاه ولایت و مقام معظم رهبری را در کلام انقلاب و نظام باید ببنیم، ابراز داشت: از آنجا به پایین باید تقسیم‌بندی کنیم امروز استکبار از طریق یکی از نفوذهای خود پیام استعفای رئیس‌جمهور را داده است این خط از طرف استکبار داده شده برای اینکه با نظام مقابله کند.

وی بیان داشت: ولایت کلام نظام را می‌بیند و مدیریت می‌کند و به نیروهای ارزشی انقلاب جهت می‌دهد و یکی از جهت‌هایی که می‌دهد مطالبه‌گری است.

حل مشکلات کشور مدیریت می‌خواهد

مصلحی با تشریح این موضوع که اقدام خودجوش و مطالبه‌گری‌های خودجوش و آتش به اختیار را مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار دادند، گفت: مشکلات امروز کشور مدیریت می‌خواهد شاید ۱۰، ۱۵ درصد مربوط به تحریم‌ها باشد.

وی تأکید کرد: حرکت خودجوشی که مقام معظم رهبری می‌خواهند در تمام ابعاد از جمله سیاسی، فرهنگی، اقتصای، تربیتی و… معنا پیدا می‌کند.

مصحلی اذعان داشت: نفوذ برای دشمن سنگین کار می‌کند هوشیاری در این مقوله لازمه کار است نفوذ دو نوع است نفوذ موردی و نفوذ جریانی که نفوذ موردی این است که دشمن یک نفر را جاسوس معرفی می‌کند که کار ترور انجام دهد نمونه آن دانشمندان هسته‌ای ما بود که عاملان شهادت‌شان چند نفر جاسوس موساد بودند.

وی از افتخارات جمهوری اسلامی شهید مصطفی احمدی‌روشن را نام برد و بیان کرد: سال سوم دولت دهم ما در وضعیتی قرار گرفته بودیم که غنی‌سازی ۲۰ درصد ما رو به اتمام بود و ۲۰ درصد برای درمان است سر این ۲۰ درصد اروپا هیاهو به پا کردند شهید احمدی‌روشن یک مدت پیدا نبود تا اینکه بعد از دو، سه ماه به من گفت به مسؤولان بگو مشکل ۲۰ درصد حل شد لازم نیست به دنیا بگویید ۲۰ درصد را برای ما حل کنید چون او با چند دانشجوی هسته‌ای در مدت دو، سه ماه با کار علمی ۲۰ درصد را به نتیجه رساند که تا سال‌های دور مشکل درمان کشور را برطرف کرده است.

در قضیه برجام اروپا و آمریکا تقسیم کار کردند

مصلحی در ادامه با اذعان بر اینکه در قضیه برجام برخورد اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها تقسیم کار است و یک ماه و نیم قبل از کنارکشی ترامپ از برجام نخست‌وزیر آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه و آمریکا رفتند و مذاکره کردند و تقسیم‌کار بین اروپا و آمریکا صورت گرفت که هر کدام چه کار کنند، افزود: اما با کمال تأسف یک عده هنوز به آن طرف آب‌ها دل بستند، اداره کشور را رها کردند و منتظرند ببیند آن طرف چه می‌شود.

وزیر اسبق اطلاعات عنوان کرد: در ۴۰ سال عقبه‌های علمی بزرگ داریم اما عده‌ای حاضر به پذیرفتن این‌ها نیستند و با شنیدن این حرف‌ها پوزخند می‌زنند.

مصلحی تصریح کرد: نفوذ جریانی این است که دشمن جریانی در کشور راه می‌اندازند برای فتنه جدید دشمن می‌خواهد طبقه متوسط به پایین را پای کار بیاورد در دی ماه سال گذشته و حرکت‌های اخیر اتفاقاتی افتاد.

مصلحی تصریح کرد: با کم‌کاری‌ها و ندانم‌کاری‌ها دشمن فریاد مستضعفان را بلند می‌کند تا به هدفش برسد دشمن در تجزیه و تجلیلش می‌گوید ما در فتنه ۸۸ متوسط به بالا را کف خیابان آوردیم هر چه ترقه در می‌شد فرار کردند اما متوسط به پایین اینگونه نیستند، جریانی دشمن این است که نخبگان، مردم و مسؤولان را دچار اشتباه محاسباتی کند در انتخابات اخیر آمدند شعار دادند اگر به ما رای دهید نمی‌گذاریم جنگ شود اگر به فلانی رای دهید جنگ می‌شود و نتیجه آن این شد که مردم در تصمیم‌گیری دچار اشتباه محاسباتی شدند.

وی متذکر شد: دشمن تهدید می‌کند که ما بترسیم و در تصمیم‌گیری دچار اشتباه شویم راه مقابله را مقام معظم رهبری در سخنرانی در دانشگاه امام حسین(ع)نشان دادند و فرمودند «در مقابل توطئه‌های دشمن باید صبر و تقوا پیشه کنیم».

برچسب ها:
آمریکا اروپا برجام رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :