وعده های بی عمل مسؤولان برای مردم رفسنجان مانند ریسمان سیاه و سفید شده است

  • شناسه خبر: 41809
وعده های بی عمل مسؤولان برای مردم رفسنجان مانند ریسمان سیاه و سفید شده است

در پی اظهارات انارکی محمدی در جلسه شورای اداری به میزبانی سرچشمه، چند سؤال از نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی مطرح است.

در پی اظهارات انارکی محمدی در جلسه شورای اداری به میزبانی سرچشمه، چند سؤال از نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی مطرح است.

به گزارش “روراستی” طی اظهاراتی که انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری تیرماه ۹۷ به میزبانی بخش مرکزی در شهر سرچشمه داشت، چند سؤال از وی مطرح است که در اینجا مطرح می شود.

جناب آقای انارکی در شورای اداری در شهر سرچشمه وعده توسعه مس سرچشمه از ۱۷۰ هزار تن به ۴۶۰ هزارتن و نیز انتقال آب خلیج فارس تا ۲ سال آینده به سرچشمه را دادند که در این موارد مطالب تقدیم میگردد.
۱ – حتما اهل فن مستحضرند که به ازای ۱۰۰۰ تن تولید مس خالص چند هزار تن اسید مازاد دپو و چند ده هزارتن پسماند و رسوبات خطرناک و آلوده کننده در طبیعت رها می شود که نمونه آن سدهایی رسوبگیری است که در حوزه آب گیر و بالا دستی شهرستان احداث شده اند و چند هزار هکتار از اراضی و تپه ها و مراتع منحصر به فرد را برای همیشه در زیر چند صد متر پسماند مدفون کرده است .

حالا تصور کنید وقتی تولید ۱۷۰ هزارتن به۴۶۰ هزار تن برسد چند ده هزار هکتار از اراضی و مراتع که حکم ریه های شهرستان را دارند و منبع مهم تامین آب شهرستان هستند باید تخریب شوند؟ خسارت آن چقدر است؟ نظر دستگاههای ذیربط مثل محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، معاونت بهداشتی، منابع طبیعی و اداره جهاد کشاورزی چیست؟ خوب است بدانید به ازای تولید فعلی مس (یکصد وهفتاد هزار تن ) بیش از ۷۰۰ هزار تن اسید تولید می شود که به تنهایی بیش از نیاز مصرفی کل صنایع به اسید است به فرض محال اگر ظرفیت تولید به ۴۶۰ هزارتن یعنی سه برار تولید فعلی برسد اسید تولیدی به مرز ۲ میلیون تن خواهد رسید که بیش از نیاز کل خاور میانه است. با آین حجم بالای اسید چه می کنید ؟مخصوصا که اخیرا طرح فروش اسید به خارج از طریق دو شرکت خارجی بدلیل وضعیت برجام منتفی است.جناب نماینده محترم بهتر نیست بجای افزایش تولید و صادرات خام شمش مس به بهانه ایجاد اشتغال صنایع جانبی برای تولید محصول نهایی مثل سیم و کابل و ورق و مفتول ظروف خانگی و صنایع دستی و تزیینی و ساختمانی و ….. را در شهرستان پیگیری نمایید تا هم ایجاد اشتغال آن در شهرستان خواهد بود و هم ارزش افزوده آن به خودمان می رسد و در راستای اقتصاد مقاومتی است؟
بهتر نیست حال که تخریب زیست محیطی و بیماری و آلایندگی فعالیت مس سرچشمه نصیب ما رفسنجانی ها و اناریهاست حد اقل بخشی از گردش مالی چند ده هزار میلیارد تومانی سالانه مس که در بانکهای تهران و ….در بانکها این دو شهرستان قرار گیرد تا شاید در خدمت رونق کسب و کار و عمران شهری و روستایی و در راستای ایجاد اشتعال پایدار قرار گیرد؟
و دهها سئوال دیگر که در این مجال نمی گنجد.

۲-فرمودید آب خلیج فارس تا ۲ سال آینده به سرچشمه می رسد.
نام پروژه عبارت است از”انتقال ۶۵۰ میلیون متر مکعب سالانه در قالب طرح انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور ” اولا این پروژه در سه فاز بایستی اجرایی شود که هنوز۳۰% فاز اول آن با تاخیر اجرا شده است.
طبق نامه اعتراضی نماینده مردم سیرجان به ریاست مجلس در خصوص کندی اجرای طرح فوق چنین مرقوم داشته اند که “،فاز اول این طرح که قرار بود سال ۹۲ شروع شود در سال ۹۳ شروع شده و قرار بود تاسال ۹۶ به سیرجان برسد تا مشکل آب واحدهای فولاد را رفع نمایدکه با پیگیری و بررسی انجام شده این مهم عملی نشده و تنها ۳۳%پیشرفت داشته و اگر با همین سرعت پیشرفت داشته باشد تا ۱۰ سال دیگری به سیرجان هم نمی رسد”.
حال سؤال ما از نماینده محترم جناب آقای انارکی این است با توجه به اینکه طول کل پروژه ۹۷۵ کیلومتر است و طول فاز اول آن تا سیرجان که حدود ۳۰۰ کیلومتر است و فقط ۳۰ درصد پیشرفت داشته است یعنی ۱۰% کل پروژه چگونه می توان از حضرتعالی قبول کرد تا دو سال آینده آب به سرچشمه می رسد؟ بهتر است واقع بین باشیم و وعده های غیر عملی ندهیم مردم رفسنجان در سه دهه گذشته مار گزیده هایی شدند که از هر ریسمان سیاه و سفید می ترسند.
دروغ انتقال آب به رفسنجان که توسط دو جریان سیاسی حاکم شهرستان که از قضا شما نیز متعلق به یکی از همین جریانات هستید به قصد بهره برداری سیاسی مطرح گردیده و اقدام عملی خاصی نیز غیر از تبلیغات و بزرگنمایی پیرامون آن صورت نگرفته و مردم انار و رفسنجان را به شدت بی اعتماد کرده است. از آنجا که انتخابات مجلس نزدیک است و مردم این دوشهرستان بر اساس تجربه تاریخی چند باره با شنیدن موضوع انتقال آب آن را به انتخابات پیوند می زنند و حق هم دارند پس بهتر است از طرح مسائل این چنینی و دادن وعده های غیر عملی آنهم در شرایط فعلی اجتناب نمود این هم به نفع نماینده محترم و هم به مصلحت روانی و اجتماعی شهرستانهای ذیربط است.
با آرزوی توفیق حضرت عالی در انجام خدمت صادقانه به مردم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان ریسمان مسؤولان وعده
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :