سرنوشت مبهم اموال شرکت تعاونی پسته رفسنجان/نادیده گرفتن سهم سهامداران از فروش اموال

  • شناسه خبر: 41893
سرنوشت مبهم اموال شرکت تعاونی پسته رفسنجان/نادیده گرفتن سهم سهامداران از فروش اموال

با توجه به سؤالات متعدد شهروندان در خصوص واگذاری املاک شرکت تعاونی پسته در شهر رفسنجان مطلبی به اطلاع شهروندان و پرسش هایی از مسؤولان ذیربط از جمله فرماندار و اداره تعاون و شرکت تعاونی پسته مطرح می شود.

با توجه به سؤالات متعدد شهروندان در خصوص واگذاری املاک شرکت تعاونی پسته در شهر رفسنجان مطلبی به اطلاع شهروندان و پرسش هایی از مسؤولان ذیربط از جمله فرماندار و اداره تعاون و شرکت تعاونی پسته مطرح می شود.

به گزارش “روراستی” شرکت تعاونی پسته به گفته مسؤولان شرکت بیش از ۷۵ هزار عضو داشته که اکثر آنان از شهرستان رفسنجان و مابقی از کرمان و سیرجان و شهرستان های اطراف می باشند.
اموال و داریی های شرکت متعلق به اعضا است مخصوصا که در گذشته نه چندان دور مبالغ متنابعی از سود و داریی های متعلق به اعضا را با اعلام اینکه قصد سرمایه گذاری و افزایش سرمایه را داریم، به آنان پرداخت نکردند
بر اساس قانون تعاونی ها هرگونه تصمیم در خصوص اموال و داریی ها و سپرده‌های اعضا بایستی مستند به قانون و تصویب هیات مدیره و تایید اداره تعاون و دایره حقوقی و نظر مساعد اعضا باشد و باید بصورت مزایده و مناقصه با طی تشریفات قانونی صورت گیرد.
اخیرا بنا به گزارش مردمی بخشی از املاک زیادی که شرکت تعاونی پسته آن هم در موقعیت های بسیار خوب واقع شده اند را به بعضی افراد واگذار نموده اند از جمله اراضی جنب دبیرستان مطهری تجاری و مسکونی و اراضی جنب آبشار و روبروی آن با موقعیت تجاری و هم چنین اراضی خیابان امام(ره)؛بر اساس گزارش مردمی طی یکسال گذشته افراد معدود و خاصی که اطلاعات آنان نزد سایت موجود است اقدام به خرید و تغییر کاربری و فروش املاک فوق الذکر نموده اند که ضرورت دارد جهت جلو گیری از هر گونه شبهه و صورت شفاف سازی متولیان امر مخصوصا مدیر  عامل شرکت و اداره تعاون به این سوالات پاسخ دهند.

۱_ آیا اساسا چنین مطلبی را تایید می کنید یا خیر؟

۲_ در صورت صحت خبر فوق و یا بخشی از آن لازم است مجوز قانونی فروش، مقدار آن ، زمان برگزاری مزایده، قیمت پایه و سایر اطلاعات را اعلام فرمایید.

۳_ فرد یا افرادی که برنده مثلا مزایده شده چه کسانی هستند و قیمت فروش و متراژ همراه با نوع کاربری را به اطلاع عموم برسانید.

۴_ نحوه پرداخت ثمن معامله توسط خریدار به شرکت تعاونی چگونه بوده است؟

۵_ و دیگر اینکه آیا صحیح است که خریداران با فروش تنها بخشی از املاک فوق با شرکت تعاونی تسویه نموده و بخش قابل توجهی از املاک نیز سود حاصل از این معامله برای خودشان مانده و اگر چنین سودی می تواند احصا شود چرا نصیب تعاونی و اعضا نشود و چندین سئوال دیگر که ضرورت دارد در خصوص آنها روشنگری و اطلاع رسانی لازم به عمل آید.

برچسب ها:
املاک رفسنجان سرنوشت شرکت پسته
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ah_eslami_1340@yahoo.com

    سلام بنده سال ۶۶که مقداری پسته به شرکت داده بودم یک دفترچه سهام نیز برای اینجانب صادر شد که بجز یک شماره عضویت چیزی دیگری نوشته نشده و نمیدانم سهام دیگری هم به من تعلق گرفته یا همان سهم اولیه هست بهر حال اگر کسی یک سهم هم داشته باشد سهامدار است و باید تکلیفش روشن شود

    رستم نصیری

    من سهامدار شرکت پسته هستم ولی مدرکی در دست ندارم قبلا دفترچه خرید از شرکت تعاونی داشتم که چند سالهست مفقود شده ازدوستان میخواهم راهنمایی کنندمتشکرم. نصیری.

    محمد عظیمی

    سلام شهرستان زرند هم زمین شرکت خیلی بزرگ می‌باشد اونجا افتاده . ضمن اینکه مردم الان تکلیف سهامشون چی میشه از کجا بدانن چقدر سهام دارن اکثر سهامداران یا فوت شده اند یا بیمار هستند و بچه ها شون هم نمیدونن چه کنن تعیین تکلیف کنید سهام مردم را

    علی

    اصلا هیچ مزایده ای در کار نبوده.سه نفر از دوستای اقای انارکی این مزایدرو از بانک دراوردن جالب اینه که کسایی هستن که دم از اسلام میزنن.

    ناصر

    بیش از سی سال است که این شرکت جوابگوی سهامدران خودش نیست.چرا. چون به قول دست اندر کاران شرکت پشت شون به کوه است.وهیچ کس نمی تواند جلوی این اقایون بایستد.وادعای حق و حقوق خودش را جویا شود.

    شهروند

    یه عده رو سرمایه های حاصل از رنج و زحمات مردم سوار شده اند و کاری نمیکنند که هیچ پیاده هم نمی شوند...

    فاضل

    وقتی یه فرماندار غیر بومی را درمسند رفسنجان بگذارند همینه دیگه دیروزم که رزم حسینی استاندار تو هتل هیلان با جمعی از مسولین بودن اون روزی باید میومیدی نیامدی حالا دیگه وقتش تموم شده میای مردخواری