تولید بالای زباله عامل افزایش حضور سگ‌های ولگرد است+عکس

  • شناسه خبر: 41924
تولید بالای زباله عامل افزایش حضور سگ‌های ولگرد است+عکس

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان با اشاره به ساماندهی سگ های ولگرد گفت: تولید بالای زباله عامل افزایش حضور سگ های ولگرد است.

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان با اشاره به ساماندهی سگ های ولگرد گفت: تولید بالای زباله عامل افزایش حضور سگ های ولگرد است.

به گزارش “روراستی” معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: رفسنجان به عنوان شهر پیشرو در استان در زمینه صید سگ‌ها عقیم‌سازی و ایمن‌سازی و سپس رهاسازی کار را آغاز کرده است که در این رابطه ساختمانی با مساحت یک هزار و ۶۰۰ متر مربع ایجاد شده و سگ‌های زنده‌گیر شده به این محل انتقال داده می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از انتقال سگ‌ها، سگ‌های بیمار تحت معالجه قرار گرفته و سگ‌هایی که بیماری صعب‌العلاج دارند با مرگ آرام معدوم می‌شوند.

مختاری در ادامه توضیح داد: بعد از کار عقیم‌سازی سگ‌ها، قلاده و شماره‌گذاری انجام می‌شود و در محلی در جوار میدان زباله رهاسازی می‌شوند.

وی عنوان کرد: کار عقیم‌سازی سگ‌ها از ۱۰ روز پیش آغاز شده است، تعداد سگ‌هایی که در پردیس حمایت از حیوانات بود ۵۰۰ قلاده بود که تعدادی معدوم و بقیه واکسن هاری دریافت کردند.

مختاری با اشاره به این موضوع که رشد و تکثیر این سگ‌ها به دلیل اینکه تولید زباله‌ای که شهروندان انجام می‌دهند بالاست و وجود مواد غذایی زمینه مساعد برای حضور سگ‌ها ایجاد کرده است، اضافه کرد: تکثیر دو مرتبه در سال و تعداد زیاد، عملا کار جمع‌آوری سگ‌ها را نامحسوس نشان می‌دهد در حال حاضر حدود ۱۶۰ قلاده سگ عقیم‌سازی و ایمن‌سازی شده واکسن دریافت کردند که دوستداران حیوانات هم می‌توانند به محل نگهداری آن‌ها مراجعه کنند و غذادهی این سگ‌ها را به کمک شهرداری انجام دهند.

اما مختاری در بحث تخلیه فاضلاب‌های خانگی اظهار کرد: تخلیه در قسمت‌هایی از شهر که در نزدیکی محل زندگی مردم بود انجام می‌شد که شهرداری در محل میدان زباله چاله‌های آماده کرده ماشین‌های جمع‌آوری فاضلاب در این محل تخلیه انجام دهند و در غیر از این جاها هر نوع تخلیه‌ای تخلف محسوب می‌شود و موجب توقیف خودروهای متخلف خواهد شد.

برچسب ها:
تولید رفسنجان زباله سگ
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :