محل اسکان معلولان نباید در جایی پرت و دور افتاده باشد

  • شناسه خبر: 41949
محل اسکان معلولان نباید در جایی پرت و دور افتاده باشد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: ما معلولان را باید نزدیک مراکز درمانی اسکان دهیم نه در جایی که پرت و دور افتاده باشد اگر نیمه شب معلولی دچار مشکل تنگی نفس شد چه باید بکند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: ما معلولان را باید نزدیک مراکز درمانی اسکان دهیم نه در جایی که پرت و دور افتاده باشد اگر نیمه شب معلولی دچار مشکل تنگی نفس شد چه باید بکند.

به گزارش “روراستی” محمود حیدری در جمع خبرنگاران پیرامون سؤالی مبنی بر اینکه حساب مددجویان و معلولان بهزیستی که در بانک توسعه تعاون است اما سطح شیب‌داری ایجاد نمی‌شود و معلولان مشکل دارند و به سختی وارد بانک می‌شوند، اظهار کرد:  حساب های حقوقی مددجویان به بانک رفاه انتقال داده شده و بخشی به بانک ملت منتقل شده بعضی حساب ها مانند مسکن و پول های بلاعوضی که به معلولان پرداخت می شود در بانک توسعه تعاون انجام می شود اما برای برطرف کردن این مشکل  بانک همیشه اعلام کرده ساختمان اجاره است نزدیک دو سال است درگیر این موضوع هستیم در تمام جلسات مناسب سازی مطرح کردیم اما رسیدگی نشده است در حالی که باید محیط برای راحتی معلولان مناسب سازی شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرسان رفسنجان در پاسخ به این سؤال که ساختمان بهزیستی در همه شهرستان ها ساخته شده اما در رفسنجان ساختمانی که در محل خیابان آیت الله صدر واقع است  هنوز ساخته نشده است، افزود: چند سال وضعیت اعتبارات به گونه ای است که برای ساخت و ساز جدید تخصیصی داده نمی شود اعتبارات ملی برای طرح های اساسی شهر کار می شود. امسال برای ساخت و ساز در بهزیستی ۶۰۰ میلیون اعتبار گذاشته شده است.

حیدری نسبت به طرح سؤالی در خصوص باغ پسته ای که متعلق به بهزیستی است و هیچ پولی از ناحیه آن شامل بهزیستی نشده است، توضیح داد: باغ پسته مجموعه بهزیستی در اسماعیل آباد نوق چندین سال پیش روی کار آمده به مساحت ۵۵۰ قصب است چند سال به صورت هیأت امنایی اداره می شد و با نظارت بهزیستی به اهالی خود منطقه بر اساس نیازها در بحث مسکن، جهیزیه، درمان و معیشتی هزینه می شد اما حدود هفت سال است این زمین به فردی اجاره داده شده ما هیچ نفوذی روی این زمین نداشتیم از طریق اداره کل پیگیری می کردیم هر زمان درآمدی از این باغ تقاضا کردیم بهانه ای می گرفتند و می گفتند هزینه اش بیشترش از درآمدش شده است.

وی ادامه داد: من سه سال است که درگیر پرونده در پیچ و خم دادگستری هستم و استان از من می خواهد، اما هنوز نتیجه نگرفتم امسال سال آخر اجاره اش است که امیدواریم حداقل زمین را پس بدهد. در این مدت هفت سال تنها یک سال به بهزیستی پولی پرداخت کرده است. ۲ سال پش کارشناس دادگستری  ۴ تن پسته تر برآورد کرد اما این شخص اعلام کرد که پسته نداده است.

حیدری در ادامه در مورد منازل مددجویان در شهرک یادگار امام(ره) که به گفته خود معلولان استحکام ندارند، حصارکشی نیستند و سگ‌های ولگرد خیلی مشکل به وجود آوردند، گفت:  این خانه ها مقاوم سازی شده بودند و پایان کار دارند اگر تخلفی شده شهرداری مسؤول است ما ساختمان هایی که پایان کار دارند را تهیه کردیم  اما راجع به جمع آوری سگ های ولگرد وظیفه یک ارگان دیگر است بحث حصارکشی برای این واحدها امکان پذیر نیست.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان همچنین از گلایه خانواده های دارای دو معلول در مورد واگذاری زمین و تسهیلات خاطرنشان کرد: بهزیستی اعتبار دارد زمینی که سازمان مسکن و شهرسازی به بهزیستی واگذار کرده پرت و دور از آبادی است ما حتی قبول کردیم همان را بسازیم که سرمایه ای برای خانواده باشد برای انتقال آب هزینه سنگینی نیاز داریم زمین در جوار آرامستان است دنبال تغییر مکان زمین هستیم تا بتوانیم امکانات رفاهی برای معلولان فراهم کنیم ما معلولان را باید نزدیک مراکز درمانی اسکان دهیم نه در جایی که پرت و دور افتاده باشد اگر نیمه شب معلولی دچار مشکل تنگی نفس شد چه کار باید کنند ضمن اینکه اگر دیر شود اعتبار از دست رفته است.

وی متذکر شد: گرانی مصالح ساختمانی هم موضوعی است که نباید نادیده گرفت و هر چه سریع تر باید به موضوع زمین رسیدگی شود.

برچسب ها:
اسکان رفسنجان زمین معلولان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :