دره‌های سرسبز «راویز» و آبشار «پورکان» جاذبه‌های ییلاقی رفسنجان

  • شناسه خبر: 42006
دره‌های سرسبز «راویز» و آبشار «پورکان» جاذبه‌های ییلاقی رفسنجان

علی رغم گرمای هوا اما بازار گردشگری در این شهرستان رفسنجان گرم است و مناطق ییلاقی نظیر راویز و سرچشمه بازدیدکننده‌های زیادی دارند.

علی رغم گرمای هوا اما بازار گردشگری در این شهرستان رفسنجان گرم است و مناطق ییلاقی نظیر راویز و سرچشمه بازدیدکننده‌های زیادی دارند.

به گزارش “روراستی” شهرستان رفسنجان در مسیر جاده ترانزیتی کشور قرار دارد و رهگذران زیادی برای رسیدن به مقصد در شهرهای مختلف باید از رفسنجان عبور کنند، اما وجود جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مصنوعی این شهرستان موجب جذب گردشگران شده و چه مسافرانی که از مسیر رفسنجان عبور می‌کنند و یا کسانی که رفسنجان را مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند به این شهر سفر کرده و از این جاذبه‌ها لذت می‌برند.

فصل بهار رفسنجان در قرق گردشگران است و مسافران زیادی به خود می‌بیند به ویژه خانه حاج‌آقاعلی قاسم‌آباد که بزرگترین خانه خشتی دنیاست مقصد این گردشگران است و همچنین سایر اماکن نظیر روستای اودرج، دره راگه و…

اما تابستان رفسنجان چگونه است تابستانی که گرم است و علی‌رغم وجود گرما باز هم گردشگران خاص خود را دارد.

حسن حسینی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در تابستان مناطق ییلاقی نظیر راویز و سرچشمه بازدیدکننده‌های زیادی دارد.

وی ادامه داد: روستای راویز طبیعت زیبایی دارد که آبشار پورکان یکی از این جاذبه‌هاست هر سالی که بارندگی باشد زیبایی‌اش دوچندان است و امسال که بارندگی چندانی نشد باز هم جذاب است و محلی برای بازدید است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه دره‌های سرسبز منطقه راویز و دو خانه بوم‌گردی این منطقه برای جذب گردشگران آماده و مهیاست، افزود: قرق منصورآباد هم این روزها میزبان گردشگران خاص خودش است از طرفی بخشی از منصورآباد که سمت راویز است بر تعداد بازدیدکنندگان منطقه راویز افزوده است.

حسینی روستاهای دره‌در، خنامان و اودرج را ذکر کرد که از مناطق ییلاقی شهرستان هستند و توضیح داد: منطقه اودرج بازدیدکنندگان هفتگی دارد چراکه این منطقه هم جاذبه طبیعی، هم تاریخی و هم مصنوعی دارد.

وی خاطرنشان کرد: خانه حاج‌آقاعلی بزرگترین خانه خشتی دنیا هم این روزها به خود میهمانانی از سراسر ایران و استان و شهرستان می‌بیند و دره راگه هم گردشگر خارجی و هم داخلی دارد که صبح و عصر از این منطقه بازدید می‌کنند.

حسینی عنوان کرد: به‌طور میانگین بزرگترین خانه خشتی دنیا روزانه بیش از ۲۰۰ بازدید کننده و دره راگه بیش از ۱۰۰ گردشگر داخلی و خارجی دارد.

وی ابراز داشت: جاذبه مصنوعی بزرگی که در رفسنجان وجود دارد که در جنوب شرق کشور نیست مجموعه موج‌های آبی است که در ایام نوروز از استان‌های همجوار از آن استقبال شده بود و تابستان هم از سراسر استان میهمان دارد دیگر جاذبه این شهرستان است.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر دو خانه بوم‌گردی در رودین و قیه از منطقه راویز داریم، متذکز شد: دو تا سه خانه بوم‌گردی در آینده برای پذیرایی از میهمانان شهرمان آماده می‌شود.

انتهای پیام/بمی نژاد

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :