پلمب ۴ بستنی فروشی در رفسنجان و انار

  • شناسه خبر: 42021
پلمب ۴ بستنی فروشی در رفسنجان و انار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از پلمپ و تعطیلی ۴ بستنی فروشی در سطح شهرستانهای رفسنجان و انار طی امسال خبر داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از پلمپ و تعطیلی ۴ بستنی فروشی در سطح شهرستانهای رفسنجان و انار از اول امسال تا کنون خبر داد.
به گزارش “روراستی” احمد جمالی زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شهرستان های رفسنجان و انار شهرستان ۱۰۰ واحد بستنی فروشی و آمیوه گیری وجود دارد که از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۰۰ مورد بازدید و بازرسی از این واحدها انجام شده است و طی این بازدیدها نمونه برداری از محصول جهت بررسی هر گونه آلودگی صورت گرفته و نکات بهداشتی و نکات ایمنی نیز مورد بازدید قرار گرفته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: طی امسال ۴ واحد بستنی فروشی به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و پلمپ شدند همچنین ۱۵ مورد اخطار هم به برخی مراکز داده شد.
وی با تأکید بر اینکه رعایت بهداشت در بستنی فروشیها از اهم است، گفت: صاحبان و متصدیان بستنی فروشیها تمامی مراحل استاندارد و بهداشت را برای تهیه بستنی سالم و عاری از هرگونه آلودگی رعایت کنند تا مشتریان دچار مشکل و بیماری نشوند.
وی افزود: رعایت بهداشت فردی توسط کارکنان بستنی فروشی ها اعم از گذراندن دوره بهداشت عمومی، پوشیدن روپوش مناسب، رعایت نظافت مغازه و گندزدایی وسایل و دستگاه بستنی ساز، شستشو و سالم سازی میوه جات در صورت عرضه مانند هویج، طالبی و موز و … از جمله نکاتی است که متصدیان بستنی فروشی ها باید رعایت کنند.
جمالی زاده توضیح داد: از اضافه کردن رنگ، اسانس، طعم دهنده ها و شیرین کننده های شیمیایی غیر مجاز در تهیه بستنی باید خودداری شود و برای رعایت و کنترل دما در یخچال و فریزر دماسنج نصب شود.
وی تصریح کرد: باید از ظروف استیل و چینی برای عرضه فالوده استفاده شود استفاده از ظروف آهن سفید برای این کار توصیه نمی شود ضمن اینکه از یخ بهداشتی و عاری از آلودگی برای تهیه خوراکی ها در بستنی فروشی ها استفاده شود.
وی در ادامه عنوان کرد: ۱۰۰ واحد بستنی فروشی و آبمیوه گیری در شهرستان های رفسنجان و انار فعالیت می کنند.
جمالی زاده در پایان یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان جمعیتی بالغ بر ۳۱۱ هزار نفر در شهرستان رفسنجان و بالغ بر ۳۷ هزار نفر در شهرستان انار زیر پوشش دارد.

 

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :