متولیان خلق امنیت در رفسنجان با هم هماهنگ نیستند

  • شناسه خبر: 42128
متولیان خلق امنیت در رفسنجان با هم هماهنگ نیستند

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان با اشاره به کمبود محصول پسته و احتمال افزایش معضلات اجتماعی گفت: متولیان خلق امنیت در شهرستان با هم هماهنگ باشند تا در زمینه کاهش آسیب ها و افزایش ضریب امنیتی موفق باشیم.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان با اشاره به کمبود محصول پسته و احتمال افزایش معضلات اجتماعی گفت: متولیان خلق امنیت در شهرستان با هم هماهنگ باشند تا در زمینه کاهش آسیب ها و افزایش ضریب امنیتی موفق باشیم.

به گزارش “روراستی” نصرالله عباسی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران رسالت بزرگی بر دوش دارند و زبان گویا و صریح ملت هستند و عیب و نقص‌ها را به مسؤولان گوشزد می‌کنند.
وی بیان داشت: خبرنگار در تمام عرصه‌ها فعال است و هر جا تحرک، تولید، اقتصاد و امنیت باشد خطری در کنارش هست و خبرنگاران حضور دارند.
چهره‌ها و مسؤولان از اظهارات تفرقه‌انگیز پرهیز کنند
فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه با توجه به مثلث شومی که توسط دولت‌های مستکبر جهان از جمله آمریکا، صهیونیسم جهانی و سلفی‌ها ایجاد کردند همه ما با توجه به آسیب‌شناسی وحدت کارمان را مضاعف کنیم تا با پشتکار و تلاش بر استکبار پیروز شویم، ادامه داد: باید با افزایش تبادل و تعامل مسؤولان در جلوگیری از افراط و تفریط و پرهیز از اظهارات و اقدامات تفرقه‌انگیز از سوی چهره‌ها و مسؤولان تقویت، جذب و هوشمندسازی نسل جوان که امروز باید به فریادشان برسیم نسبت به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی هوشیارانه بایستیم.
وی خاطرنشان کرد: دشمن قصد دارد بر موج اعتراضات به حق مردم سوار شود و نقش‌آفرینی کند که باید هوشیار باشیم.
کمبود محصول پسته و افزایش معضلات اجتماعی
عباسی در ادامه با نگاهی به وضعیت امنیت شهرستان و اینکه امسال محصول کمی داریم و افراد زیادی بیکار شدند، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم یک سری معضلات اجتماعی در پیش داشته باشیم که پیشگیری یک قاعده اصلی برای برخورد با آسیب‌هایی است که احتمال وقوع آن هست.
وی با بیان اینکه امنیت نرمال و قابل قبولی داریم، تأکید کرد: بعضی شایعات را دشمن در بحث امنیت منتشر می‌کند و احساس ناامنی ایجاد می‌کند در حالی که احساس ناامنی از ناامنی واقعی اثرات بیشتری دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان در بخش دیگری از این نشست خبری با مقایسه آمار ۵ ماهه اول امسال با مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد: در زمینه دستگیری خرده‌فروشان و دستگیری معتادان متجاهر نسبت به سال قبل ۲۲ درصد افزایش دستگیری و کشف داشتیم.
وی بیان کرد: ۱۹ درصد دستگیری سارقان منزل افزایش داشته و ۶۰ درصد سرقت منازل کشف شده که در دنیا آمار کشف بیش از ۴۰ درصد سرقت‌ها نشان از عملکرد موفق دارد.
۹۰ درصد جرایم فضای مجازی کشف شده است
عباسی با اشاره به اینکه ۱۸ درصد سارقان از اتباع بودند و قطعا تعداد زیادی غیربومی هستند، گفت: در زمینه کشف کالای قاچاق افزایش ۱۰۰ درصدی داشتیم و ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی کشف و به پرونده‌ها رسیدگی شده است.
وی به گشت‌زنی محسوس و نامحسوس اطراف اردوگاه افاغنه شهرستان اشاره کرد و توضیح داد: ۱۱۰ بسیار تقویت شده و یگان امداد ۱۰۰ درصد آماده انجام هر گونه مأموریت است و نسبت به سال گذشته مقتدرانه‌تر عمل می‌کند.
این مقام انتظامی بخش دیگری از سخنان خود را به وضعیت اقتصادی شهرستان اختصاص داد و خشکسالی شهرستان را یادآور شد که موجب شده سطح بیکاری شهرستان افزایش داشته باشد و این موضوع عاملی برای سرقت‌های خرد شده است.
وی اظهار کرد: وضعیت جامعه خوب نیست و هشداری به مسؤولان است که بیکاری و اعتیاد زیاد شده است باید ایجاد اشتغال کنند تا جلوی افزایش آسیب‌های اجتماعی گرفته شود.
با حاشیه‌نشینی کانون ناامنی ایجاد می‌شود
عباسی به بحث حاشیه‌نشینی به ویژه از سوی اتباع ورود کرد و تصریح کرد: باید جلوی آن گرفته شود با حاشیه‌نشینی منطقه پرآسیب شکل می‌گیرد و اگر جمع نشوند کانون ناامنی ایجاد می‌شود باید به صورت اساسی و دایمی و یک بار برای همیشه جلوی آن را گرفته به ویژه از افاغنه‌ای که در مسیر خانه حاج‌آقاعلی و در باغات اطراف اقدام به ساخت آلونک‌ها کردند باید جلوگیری کرد.
وی در ادامه بیان داشت: زیر پوست شهر جرایمی صورت می‌گیرد افراد معتاد و کارتن‌خوابی هستند تکدی‌گری و…شکل گرفته و باید تمام ادارات متولی اقدامات مؤثر و پیشگیرانه انجام دهند شهرداری نقش بسیار بزرگی در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.
**متولیان خلق امنیت و آسایش مردم با هم هماهنگ نیستند
عباسی تأکید کرد: متولیان خلق امنیت ، آرامش و آسایش مردم به کمک نیروی انتظامی بیایند اما همه با هم هماهنگ نیستند باید زیرساخت‌ها فراهم شود کار موقتی بی‌فایده خواهد بود.
وی در پایان عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۶ هزار نفر از اتباع غیرمجاز در نقاط مختلف شهرستان دستگیر و از کشور طرد شدند.

برچسب ها:
افاغنه امنیت تجلیل خبرنگاران رفسنجان سرقت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    سلام من از روی شما شرمنده ام فکر میکردم شما خط بگیر جایی هستین ولی بحث حق و حقوق آکا شدین منو شرمنده کردین و حلال کنید مردم پشت شما هستند شما بهترین سایت هستید ممنون

    شهروند

    سلام من از روی شما شرمنده ام فکر میکردم شما خط بگیر جایی هستین ولی بحث حق و حقوق آکا شدین منو شرمنده کردین و حلال کنید مردم پشت شما هستند شما بهترین سایت هستید ممنون