مدیر مجتمع مس سرچشمه:

باید اهداف اقتصاد مقاومتی، مقاوم‌سازی هر مجموعه در مقابل تنش‌ها باشد

  • شناسه خبر: 42334
باید اهداف اقتصاد مقاومتی، مقاوم‌سازی هر مجموعه در مقابل تنش‌ها باشد

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: باید اهداف اقتصاد مقاومتی، مقاوم‌سازی هر مجموعه در مقابل تنش‌ها باشد.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: باید اهداف اقتصاد مقاومتی، مقاوم‌سازی هر مجموعه در مقابل تنش‌ها باشد.

به گزارش “روراستی” حسین احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در حاشیه افتتاح اولین نمایشگاه توانمندی ها و نیازمندی های مس در بستر اقتصاد مقاومتی با اشاره به وضعیت فعلی کشور و همه جوامع پیرامونی مس اظهار کرد: همه شرایط دست به دست هم داده وضعیت سختی برای منطقه و مردم ایجاد کند و بنگاه اقتصادی بزرگ هم پیرامونش اثر پذیری از شرایط خواهند داشت.

وی بیان داشت: اینکه می‌گویند چرا منطقه صنعتی نیست باید گفت شاید نیازی نبوده، استان کرمان قطب کشاورزی بوده و بیشتر در حوزه کشاورزی کار می‌کردند الان مشکلاتی که برای کشاورزی پیش آمده مسائل آب و خشکسالی شاید لزوم بازنگری در عقاید و اعمال‌مان را بطلبد و باید از فرآیند کشاورزی به سمت صنعتی شدن برویم و حتی کشاورزی مکانیزه هم ضرورت است.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی که تأکید مقام معظم رهبری است، افزود: این موضوع تولید قطعات را در داخل کشور هدایت می‌کند در شرایط فشار و تحریم باید راهکاری پیش‌بینی شود تا هر مجموعه‌ای بتواند خود را از بحران‌ها نجات دهد و این اقتصاد مقاومتی است و باید اهداف اقتصاد مقاومتی، مقاوم‌سازی هر مجموعه در مقابل تنش‌ها و مشکلات باشد.

احمدی خاطرنشان کرد: در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی همه شرکت‌های دنیا وظایفی دارند اقتصاد مقاومتی یک مبحثی است که باید گنجانده شود این شرایطی که ما را ملزم می‌کند به سمت تولید داخل و استفاده از ظرفیت و توانمندی اطراف خود بیشتر واقف شویم.

وی ادامه داد: شرکت مس به عنوان شرکتی که ظرفیت بسیار خوبی در حوزه تولیدات معدنی دارد در حوزه ذخائر جزء ۱۰ کشور اول دنیا هستیم و در حوزه تولید در آسیا رتبه خوبی داریم.

احمدی خاطرنشان کرد: شرکت مس در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی متعهد است و استفاده حداکثری از توان داخلی و ظرفیت های کشور خود را متعهد به کار در این حوزه می‌داند.

وی بیان کرد: مواد مصرفی قطعات کارخانه‌ها و صنایعی که توجیه اقتصادی دارد برنامه‌ریزی می‌شود که به خوبی مدیریت شود حتی اگر شرایط تحریم نباشد هم مس بخش عمده مشکلات صنعت کشو را به دوش می‌کشد.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: اگر بخواهیم اقدامات و فعالیت‌ها به پایان خوب منتج شود زیرساخت‌های خوب لازم دارد و باید به دور از مسائل سیاسی باشد.

احمدی بیان کرد: زیرساخت‌هایی که در تولیدات داخلی باید دخیل باشند زیرساختی است که جوامع پیرامون و ذینفع شناسایی شوند و در آن راستا حرکت کرد.

وی اظهار کرد: در حوزه مسئولیت اجتماعی در تولیدات داخلی، جامعه پیرامون ما تولیدکندگان و صادرکنندگان کالا هستند، شرکت مس اخیرا کمیته ساخت داخلی را تشکیل داده و وظیفه شناسایی اقلام مورد نیاز شرکت، اقدامات مهندسی در خصوص اسناد و مدارک، مهندسی معکوس، مهندسی کارگروه‌های کنترل کیفیت را بر عهده دارد.

احمدی عنوان کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران جزء ۵ شرکت بورسی کشور است و همیشه یک صنعت خوب مالی و مطمئن برای سرمایه‌گذاری‌ها بوده است .

برچسب ها:
اقتصاد مقاومتی رفسنجان مس مقاوم سازی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :