در جلسه ستاد اقامه نماز تأکید شد:

ضرورت اقامه نماز جماعت در ادارات بالای ۸ کارمند

  • شناسه خبر: 42347
ضرورت اقامه نماز جماعت در ادارات بالای ۸ کارمند

در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان بر  ضرورت اقامه نماز در ادارات بالای ۸ کارمند و فرهنگ‌سازی برای حضور بیشتر و باشکوه‌تر برای اقامه نماز صبح در مساجد تأکید شد.

در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان بر  ضرورت اقامه نماز در ادارات بالای ۸ کارمند و فرهنگ‌سازی برای حضور بیشتر و باشکوه‌تر برای اقامه نماز صبح در مساجد تأکید شد.

به گزارش “روراستی” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور صبح امروز در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان اظهار داشت: نماز برترین و بالاترین کار برای همه محسوب می‌شود و آن‌قدر اهمیت دارد که در نظام مجاز شدیم که ۲۰ دقیقه از وقت اداری را به اقامه نماز اختصاص دهیم.

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: اهمیت نماز بسیار بالاست و بالاترین معروف است و ترک آن بزرگترین منکر است.

رمضانی‌پور با بیان اینکه در رفسنجان وضعیت مناسبی نسبت به نماز داریم و تقریبا تمام مساجد داخل شهر و برخی حسینیه‌ها و تکایا نماز جماعت دارند، عنوان کرد: در بیش از ۸۰ حسینیه و مسجد داخل شهر نماز جماعت اقامه می‌شود.

وی ادامه داد: وعده صبح بعضی مساجد اقامه نماز دارند و متأسفانه خیلی رونق ندارد چون در این زمینه کمتر فرهنگ‌سازی کردیم و یکی از مساجد شهر طرح ورزش صبحگاهی بعد از نماز صبح را اجرا کرده و جوانان زیادی را به این سمت کشانده است.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: باید ابتکاراتی به کار برده شود تا نماز صبح رونق بیشتری بگیرد چراکه نورانیتی که در نماز صبح است درجه‌اش بالاتر از سایر نمازهاست و مستحب است نماز صبح طولانی‌تر خوانده شود.

وی افزود: خواب بعد از نماز صبح مسموم و شوم است رزق انسان بعد از نماز صبح توزیع می‌شود رزق به معنای اهم است که انواع رزق‌هایی که در طول عمرمان باید دریافت کنیم بین‌الطلوعین تقسیم می‌شود.

رمضانی‌پور با بیان اینکه اکثریت مدارس ما هم در سال تحصیلی به اقامه نماز اهتمام می‌ورزند، افزود: ستاد اقامه نماز شهرستان فعال است.

وی گفت: حسب درجه ایمان افراد متفاوت است گاهی با یک برخورد سرد و بی‌توجهی فرد دلسرد می‌شود و از همان میزان کم ایمانی که دارد دوری می‌جوید باید جواب ارباب‌رجوع را به خوبی داد و خدمت کرد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین علیزاده عضو شورای اقامه نماز استان کرمان نیز در این جلسه با تبریک عید غدیر و بیان اینکه نماز یک واجب دینی است، اظهار داشت: همه ما در حکومت اسلامی به افتخار حکومت اسلامی مسؤولیت گرفتیم.

وی بیان کرد: خدا مسؤولیتی به ما عطا کرده که بالاترین مسؤولیت است اگر انجام ندهیم مؤاخذه می‌شویم فردای قیامت در محضر قاضی‌ای نشستیم که خود شاهد است و مسؤولیت ما بر اساس آیه ۴۱ سوره حج اقامه نماز است.

عضو شورای اقامه نماز استان کرمان تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل وزیر کشور ۱۷ دستورالعمل به استانداری‌ها ابلاغ شده و مسؤولیت پیگیری اقامه نماز در ادارات دولتی به عهده فرماندار است.

وی ابراز داشت: ارباب رجوع وقتی زمان اذان به اداره مراجعه می‌کند باید بفهمد نماز در دستگاه وجود دارد ادارات باید نماز خانه داشته باشد و ادارات بالای هشت نفر باید نماز جماعت برگزار کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه امروز بحث آسیب‌های اجتماعی طوری فراگیر شده که دغدغه همه مسؤولان است، یادآور شد: رهبر انقلاب در بحث آسیب‌های اجتماعی خودشان مستقیم ورود کردند.

برچسب ها:
ادارات رفسنجان فرهنگ سازی نماز
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :