در نشست خبری شهردار و رئیس شورای شهر رفسنجان مطرح شد:

خرید ۸ دوربین برای پایش تقاطع‌های شهر

  • شناسه خبر: 42375
خرید ۸ دوربین برای پایش تقاطع‌های شهر

نشست خبری شهردار و رئیس شورای شهر رفسنجان و مراسم تجلیل از خبرنگاران رفسنجان برگزار شد.

نشست خبری شهردار و رئیس شورای شهر رفسنجان و مراسم تجلیل از خبرنگاران رفسنجان برگزار شد.
به گزارش “روراستی” نشست خبری شهردار و رئیس شورای شهر رفسنجان سه شنبه در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان برگزار شد.
حجت‌الاسلام شیخ‌علی هاشمیان رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان در پاسخ به سؤالات خبرنگاران اظهار داشت: شهرداری‌ها هم باید خود درآمد کسب کنند و هم باید خود هزینه کنند در سنوات گذشته بودجه‌هایی بهتر از بودجه جدید داشتند اما اولویت‌بندی و مدیریت نشد ما روی بودجه ۵۰۰ نفر ساعت زمان گذاشتیم و درخواست‌های مردمی هم در اولویت‌های کاری اثر داشته است.
وی بیان داشت: پروژه صدچشمه یک پروژه ماندگار برای شهر رفسنجان خواهد بود و در امر گردشگری تأثیرگذار است رفسنجان را از شهری خسته به شهری پویا و شاداب تبدیل خواهیم کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان با اشاره به سفر اخیر خود به کشور آلمان این سفر را با هزینه شخصی اما برای پرداختن به مسائل مربوط به کار عنوان کرد و افزود: در این سفر به بحث زباله و مدیریت پسماند پرداختم در دنیا سه منطقه ژاپن، آمریکا و اروپا حرکت خوبی در حوزه صنعت زباله دارند که آلمان این کار را بهتر انجام داده و از بهترین کارخانه‌های آن بازدید کردم.
وی ادامه داد: در کشور آلمان از ۱۰۰ درصد زباله استفاده می‌شود و درآمد کسب می‌شود همچنین کسب تجربه در بعد شهرسازی در این کشور که ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد اما ترافیکی را شاهد نیستیم، مفید است.
هاشمیان در بخش دیگری از سخنان خود به شهرفروشی دوره قبل اشاره کرد و اینکه توجهی به راه‌های درآمد نشده را یادآور شد و گفت: این امر خسارت سنگینی به شهرداری وارد کرده است.
محمدرضا عظیمی‌زاده شهردار رفسنجان هم از طرح جامع برای رودخانه‌ای که از مرکز شهر عبور می‌کند یاد کرد و اظهار داشت: طول این رودخانه ۶ کیلومتر است و مسیری طراحی شده که با عنوان صدچشمه اجرا می‌شود که گامی در رونق صنعت گردشگری است.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد جمع‌آوری سگ‌های ولگرد هم این طرح را توسط پیمانکاری در حال اجرا عنوان کرد و گفت: کار عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد و معاینه این سگ‌ها در حال انجام است و شماره‌ای برای شهروندان در نظر گرفته می‌شود که در این رابطه با شهرداری تماس برقرار کنند تا سگ‌های ولگرد جمع‌آوری شوند.
شهردار رفنسجان در ادامه مهاجرت قشر اصیل رفسنجان را از چالش‌های این شهرستان در توسعه و آبادانی و پیشرفت برشمرد و تصریح کرد: باید جلوی این مهاجرت را به طور اورژانسی گرفت.
**چارچوب شهر هوشمند باید طراحی و عملیاتی شود
وی با بیان اینکه نظام و ساختار جمع‌آوری زباله باید اصلاح شود، توضیح داد: چارچوب شهر هوشمند باید برای رفسنجان طراحی و عملیاتی شود.
عظیمی‌زاده خاطرنشان کرد: برای شهر الکترونیکی ۸ دوربین برای تقاطع‌های شهر رفسنجان خریداری شده و اتاق مانیتورینگ و سایر ابزاری که برای شهر الکترونیک نیاز است در حال تأمین است.
وی همچنین عنوان کرد: درآمد آرامستان درآمدی نیست که کفاف هزینه‌های نگهداری آن را داشته باشد.
شهردار رفسنجان در پایان گفت: هیچ‌گاه حرفی از استعفا نزدم و تا زمانی که برای رفسنجان مفید باشم، خدمت می‌کنم.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما پیرامون بدهی مقصود مشاور پورمحمدی شهردار سابق بابت اجاره گلخانه و نهالستان متعلق به شهرداری و همچنین عدم ارائه مدرک دکتری تا آخرین روزهای خدمتش در کنار پورمحمدی به رسانه ها توضیح داد: وی اکنون مشاور من نیست که اگر اینگونه بود من مدرکش را می خواستم به طور مثال یکی از مشاوران من مدرک مهندسی عمران از دانشگاه شیراز داشت.

شهردار رفسنجان ادامه داد: اما مقصود قراردادی ۳ ساله با سازمان پارک ها بسته و ما هم به آن پایبند هستیم اما هزینه بابت اجاره این سالن ها و زمین پرداخت نکرده چک های وی برگشت خورده بخشی از چک ها وصول و مابقی را هم وصول خواهیم کرد و در این رابطه به او اخطار داده ایم.

 

برچسب ها:
تقاطع دوربین رفسنجان شهرداری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :