چند سؤال از نماینده مردم رفسنجان پیرامون شرکت پسته

  • شناسه خبر: 42443
چند سؤال از نماینده مردم رفسنجان پیرامون شرکت پسته

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی پیرامون شرکت پسته و فعالیت ها و فروش املاک این شرکت و…پاسخگو باشد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی پیرامون شرکت پسته و فعالیت ها و فروش املاک این شرکت…از مسؤولان شرکت جواب بخواهد و به سهامداران پاسخگو باشد.

یادداشت///

تعاونوا علی البر و التقوی

روز تعاون را خدمت فعالان بخش تعاونی تبریک می گوییم.

به گزارش “روراستی” یکی از تعالیم مهم قرآن و اسلام مشارکت مردم در انجام امور به صورت تعاونی است و این مهم بعنوان اقتصاد تعاونی در قانون اساسی ج ا ا  آمده است.

در اوضاع آشفته و  به هم ریخته اقتصادی که نتیجه نا کارآمدی ریئس جمهور و سوء مدیریت دولت است نقش و اهمیت تعاونی ها بیش از پیش در گره گشایی از مشکلات مشخص است.

تعاونی ها خدمات خوبی را در اقتصاد کلان در چند دهه گذشته ثبت کرده اند اما چند سالی است که به دلایل مختلف  اعتماد و اطمینان مردم به این بخش رنگ باخته و ضعیف گردیده است که شرکت تعاونی پسته رفسنجان از جمله آن هاست که با اعتماد کامل مردم و با سرمایه بی حد و حصر مردم و کمک های بی دریغ دولتها چندین سال متمادی یکی از کلان بازیگران اقتصاد ایران بود که حتی انحصار واردات خودروهای سنگین و نیمه سنگین و سبک آن هم در تعداد چند ده هزار . واردات شکر، برنج، یخچال و فریزر،کلید و پریز، تراکتور و مواد اولیه کارخانجات و صدها قلم دیگر را در اختیار داشت و از این طریق هزاران میلیارد کسب منفعت نمود.

این در حالی است که این شرکت از یک طرف از بزرگترین بدهکاران بانکی است و از طرف دیگر میلیاردها تومان از طلب کشاورزان را به بهانه سرمایه گذاری به آن ها نداده است و دهها مورد از این دست.

اخیرا آنقدر آش شور شده که آقای انارکی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی که از قضا خودشان از طیف سیاسی حاکم بر شرکت پسته هستند صدایشان به اعتراض در آمده که امیدواریم  این مواضع از روی سیاسی کاری و به دلیل نزدیک بودن انتخابات مجلس نبوده باشد.

خوب است نماینده درباره سؤالات موجود در افکار عمومی و سهامداران پاسخ دهند:

-چقدر از اختیارات نمایندگی و جایگاه خود برای نظارت بر عملکرد شرکت تعاونی پسته رفسنجان استفاده کرده اید و آیا اجازه چنین کاری به شما داده شده است؟

-در مقابل تخلفات احتمالی شرکت پسته چه کرده اید و به کجا گزارش داده اید؟

-چه گزارش عملکردی را در خصوص مشکلات و تخلفات شرکت تعاونی در صحن علنی و کمیسیون های تخصصی مجلس ارائه نموده اید؟

-با توجه به اینکه شرکت پسته  تمام اقدامات و تصمیماتش بایستی به موافقت اعضا باشد، آیا حراج و به فروش گذاشتن زمین ها و املاک متعدد با برآورد قیمت چند صد میلیارد تومان به بالا  در تهران، بندرعباس، کرمان و رفسنجان و احتمالا جاهایی دیگر با موافقت اعضا بوده است؟

آیا مطالبی که در این خصوص بیان شد پس از برگزاری تشریفات قانونی و زیر نظر اداره تعاون و دستگاه های مسؤول بوده است؟

این املاک چقدر قیمت داشته اند و به چه مبلغی و به چه کسانی فروخته شده اند و چگونه وجوه آن دریافت گردیده و  این وجوه به چه مصارفی رسیده است؟

ان شاالله نماینده  و مسؤولان ذیربط و هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت درباره این سؤالات اطلاع رسانی لازم را با مردم داشته باشند.

برچسب ها:
پاسخ رفسنجان شرکت پسته نماینده
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروند

    امیدواریم کسی جوابگویی این مردم زجر و رنج کشیده و درعین حال انقلابی و متدین باشه علی الخصوص نماینده این مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دولتی و شورای شهر که ادعای مردمی بودن دارند....

    احمدی

    باسلام.املاک باید ازطرطق آگهی ومزایده بفروش برسد. ازنماینده محترم درخاست دارم که تکلیف سهامداران راروشن کنند چراکه بالغ بر۶۰%اعضا برحمت خدارفتند .فرزند صغیر وکبیر .فقیر وغنی .دربین اعضا وجود دارد ماکه اسم مسلمانی وشیعه را یدک میکشیم نباید چنین باشیم.عاقبت مدیران وهیات مدیرهای قبلی رامگر ندید باچه سختی وخفتی ازدنیا رفتند وبعضیها هم دارند سختی میکشند ودراین دنیا جواب میدهند وای بحال آن دنیا به گفته خودشان .کشاورزی که به نان شب محتاج است باید حقش پایمال شود ‌وبه گدایی بیفتد درحالی که میلیونها پول پسته از شرکت طلب دارد جرات حرف زدن ندارد.کلام آخر فقط گذشته هیات مدیره ومدیران قبلی را پیش نظر داشته باشید که به چه سختی جان به عذرایل دادند و بعضیها هنوز درانتظار عذرایل هستند وجان میدهند حق فرزند صغیر ومادرانشان به گفته خود علمای هیات مدیره جواب بدی دارد که دارند جواب میدهند