عضو پژوهشکده سرطان پستان:

از هر ۱۰۰ هزار نفر ۳۴ نفر مبتلا به سرطان سینه می شوند

  • شناسه خبر: 42711
از هر ۱۰۰ هزار نفر ۳۴ نفر مبتلا به سرطان سینه می شوند

عضو پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی تهران با بیان اینکه در کشورمان از هر ۱۰۰ هزار نفر ۳۴ نفر مبتلا به سرطان پستان می شوند، گفت: با تغییر شیوه زندگی، اصلاح عادات تغذیه‌ای، افزایش تحرک و ورزش، کاهش آلاینده‌ها و مواد افزودنی و کنترل وزن می‌توان از ابتلا به سرطان پستان پیشگیری کرد.

عضو پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی تهران با بیان اینکه در کشورمان از هر ۱۰۰ هزار نفر ۳۴ نفر مبتلا به سرطان پستان می شوند، گفت: با تغییر شیوه زندگی، اصلاح عادات تغذیه‌ای، افزایش تحرک و ورزش، کاهش آلاینده‌ها و مواد افزودنی و کنترل وزن می‌توان از ابتلا به سرطان پستان پیشگیری کرد.

به گزارش “روراستی” مریم انصاری در کارگاه آموزشی، غربالگری و تشخیص زودرس سرطان پستان در رفسنجان با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار اعلامی سال ۹۳ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۳ هزار بیمار مبتلا به سرطان پستان در کشور شناسایی شده، اظهار داشت: عوامل خطر این بیماری شامل سابقه فامیلی، مصرف هورمون در طولانی مدت، عدم شیردهی و عدم بارداری، افزایش وزن و کم‌تحرکی، دخانیات، الکل و در معرض اشعه‌بودن هستند.

عضو پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی تهران بیان داشت: با پیشرفت علم پزشکی و تشخیص زودهنگام می‌توان به درمان سرطان‌ها امیدوار بود ضمن اینکه بیشترین و بزرگ‌ترین کمک برای درمان سرطان باید توسط خود فرد و با افزایش آگاهی از علائم آن صورت گیرد.

وی تصریح کرد: سرطان‌ها انواع مختلف دارند و می‌توانند هر اندام و قسمتی از بدن را درگیر کنند اما شایع‌ترین سرطان‌ها طبق آمار سال ۹۳ در بین مردان ایرانی معده و در بین زنان سرطان سینه است.

انصاری ابراز داشت: به گفته پزشکان از آن‌جا که درمان بیماری زمانی رخ می‌دهد که زود تشخیص داده شود امیدواریم آگاهی زنان و دختران افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: سرطان پستان در جهان و ایران شایع است و خانم‌های مبتلا به دلیل فعالیت‌های اجتماعی، همسربودن و مادربودن باید از نظر سرطان پستان چکاپ شوند، وقتی بیماری در ابتدا تشخیص داده شود درمان موفقیت‌آمیزتر است.

ضرورت مراجعه زنان بالای ۲۰ سال برای کنترل و غربالگری سرطان پستان

این پژوهشگر سرطان سینه اظهار کرد: تشخیص زودهنگام موجب درمان موفقیت‌آمیزتر می‌شود بهتر است هر خانم بالای ۲۰ سال به عنوان کنترل و غربالگری به مراکز درمانی مراجعه کند هرچند که بیش از ۸۰ درصد این افراد بدون مشکل هستند.

وی با بیان اینکه در مقایسه با کشورهای خارجی بیماران ما جوان‌تر هستند و در سنین ۴۹ تا ۶۹ سال بیشترین آمار مبتلایان ماست، تصریح کرد: لازم است کمک کنیم هرچه زودتر و در ابتدای بروز بیماری آن را تشخیص داده و درمان آغاز شود تا بقای عمر بیمار بیشتر شود.

انصاری عنوان کرد: بقای پنج ساله حدود ۷۰ درصد است، یکی از اهداف کنترل این بیماری در شهرها و روستاها افزایش آگاهی مردم است تا با مراقبت از خود و شناسایی علائم اولیه مراجعه به موقع به کادر درمانی و ماماها و کارشناسان مراکز بهداشتی داشته باشند.

وی ادامه داد: با تغییر شیوه زندگی، اصلاح عادات تغذیه‌ای، افزایش تحرک و ورزش، کاهش آلاینده‌ها و مواد افزودنی و کنترل وزن می‌توان از ابتلا به سرطان پستان پیشگیری کرد همچنین حاملگی به موقع و شیردهی کامل به نوزاد نیز از ابتلای مادر به این سرطان پیشگیری می‌کند.

عضو پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی تهران خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۷۵ کلینیک برست جهاد دانشگاهی شروع به کار کرد و در قالب گروه برست، گروه کیفیت زندگی و گروه ژنتیک و سایر گروه‌های پژوهشی مسائل مختلف در مورد سرطان سینه را مورد بررسی قرار دادند.

وی تصریح کرد: در کشورمان از هر ۱۰۰ هزار نفر حدود ۳۴ نفر مبتلا به سرطان پستان می‌شوند در کشورهای اروپایی و آمریکایی این آمار بیشتر است در کشورهای ژاپن و آسیای شرقی بروز بیماری کمتراز کشور ماست.

برچسب ها:
آمار پستان رفسنجان سرطان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :