فرمانده انتظامی رفسنجان عنوان کرد:

کشف ۹۵ درصد جرایم فضای مجازی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 42957
کشف ۹۵ درصد جرایم فضای مجازی در رفسنجان

فرمانده انتظامی رفسنجان گفت: امسال ۷۵ فقره جرائم رایانه‌ای داشتیم که ۹۵ درصد آن کشف شده است.

فرمانده انتظامی رفسنجان گفت: امسال ۷۵ فقره جرائم رایانه‌ای داشتیم که ۹۵ درصد آن کشف شده است.

به گزارش “روراستی” نصرالله عباسی امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته ناجا اظهار داشت: شعار هفته ناجا امسال «پلیس مقتدر، امین مردم»، است که امیدواریم بتوانیم افزایش احساس امنیت در جامعه و توسعه امنیت پایدار با مشارکت مردم و دولت را داشته باشیم.

وی بیان داشت: رویکرد پلیس اقتدار، توانمندی، کارآمدی و هوشمندی پلیس در تأمین نظم وامنیت جامعه، توسعه رویکرد جامعه ‌محوری پلیس، ایجاد روحیه امید و نشاط، آرامش و … معرفی اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس در ابعاد مختلف در هفته ناجا است.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه امروزه امنیت مانند گذشته نیست، افزود: در دنیا امنیت صرفا پلیس‌محور و دولت‌محور نباید ایجاد شود، بلکه امنیت پایدار زمانی محقق می‌شود که مردم همگام با دولت و دیگر نهادهای سهیم پا به عرصه گذاشته نقش خود را ایفا کنند.

وی در ادامه با مقایسه میزان جرائم سال جاری نسبت به سال گذشته، عنوان کرد: امسال ۷۵ فقره جرائم ریانه‌ای داشتیم که ۹۵ درصد آن کشف شده، اینکه سال ۹۶ تعداد ۱۷ فقره جرم رایانه‌ای داشتیم.

عباسی تصریح کرد: در سال جاری با افزایش ۲۳ درصدی سرقت‌ها روبه‌رو هستیم که این رقم پیام دارد، خشکسالی، بیکاری کارگران باغات پسته و وضعیت اقتصادی بد مردم موجب افزایش سرقت‌ها شده است، البته ۵۷ درصد سرقت‌ها کشف شده و ۹ درصد در دستگیری سارقان نسبت به سال گذشته موفق بودیم، همچنین ۷۵ درصد افزایش کشف و توقیف موتور سنگین قاچاق داشتیم.

وی ابراز داشت: امسال انهدام ۱۱ باند سرقت مخوف زنجیره‌ای بسیار خطرناک در شهرستان رفسنجان انجام شد و سارقان این باند تحویل مقامات قضایی شدند و در زندان به سر می‌برند.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان عنوان کرد: ۱۸۱ نفر معتاد پرخطر از ابتدای سال جاری تاکنون دستگیر شدند، ۳۵ نفر قاچاقچی و ۱۷۵ نفر خرده‌فروش نیز تحیل مراجع قضایی شدند.

وی اظهار کرد: در تصادفات درون ‌شهری ۱۸ درصد کاهش فوتی و یک درصد افزایش جرحی داشتیم، همچنین ۱۵ درصد کاهش فوتی در تصادفات برون‌شهری را شاهدیم و هشت درصد افزایش خسارتی از دیگر موارد شایان ذکر است.

عباسی خاطرنشان کرد: امیدواریم در ادامه امسال و سال آتی عملکردمان را ارتقا دهیم و رفتار پلیس را هدفمندتر و ارتباط خود را با مردم نزدیک‌تر کنیم که اصحاب رسانه در این زمینه یاوران ما هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان بیان کرد: عملکرد پلیس راهنمایی رانندگی ۸۰ درصد تغییر کرده و نسبت به کنترل ترافیک و … عملکرد خوبی دارد و در اکثر میادین و خیابان‌ها پلیس راهنمایی و رانندگی حضوری چشمگیر دارد.

برچسب ها:
پلیس فتا جرایم رفسنجان کشف
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :