مدیرعامل تعاونی مرغداران رفسنجان تأکید کرد:

نبود نهاده های مرغداری در رفسنجان و خطر تلف شدن مرغ ها

  • شناسه خبر: 43016
نبود نهاده های مرغداری در رفسنجان و خطر تلف شدن مرغ ها

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رفسنجان گفت: مسؤولان مشکل تأمین نهاده‌های ذرت و سویا برای برای مرغداری‌های این شهرستان رفع کنند چراکه این کمبود ضربات جبران ناپذیری می‌زند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رفسنجان گفت: مسؤولان مشکل تأمین نهاده‌های ذرت و سویا برای برای مرغداری‌های این شهرستان رفع کنند چراکه این کمبود ضربات جبران ناپذیری می‌زند.

به  گزارش “روراستی” جمع زیادی از مرغداران رفسنجان با مشکل نبود ذرت و سویا برای مرغداری‌ها مواجه شده‌اند و خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به این مشکل هستند چراکه هزاران قطعه مرغ گوشتی و تخم‌گذار تلف خواهند شد.

شهرآبادی مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رفسنجان در پی مشکلاتی در خصوص تهیه نهاده‌های ذرت سویا و دیگر نهاده‌ها اظهار داشت: تعاونی مرغداران رفسنجان برای تمام مرغداران ذرت و سویا را تامین می‌کند و همیشه ذخیره داریم اما از اول مهر بار خریداری شده و در بندرعباس معطل مانده و به دست‌مان نرسیده است.

وی ادامه داد: اکنون انبارها خالی شده و مرغ‌ها در سالن‌ها گرسنه هستند با این مشکل مرغداران جوجه‌ریزی هم نمی‌توانند انجام دهند و مشکل بزرگتر این است که ۴۰ روز آینده با کمبود مرغ هم مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رفسنجان تأکید کرد: مسؤولان فکری کنند ذرت و سویایی که خریداری می‌کنیم حمل شود چراکه کمبود ذرت و سویا ضربات جبران ناپذیری می‌زند.

شهرآبادی در ادامه به میزان مرغ تولیدی در شهرستان اشاره و عنوان کرد: مرغ موجود شهرستان ۵۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار است که مرغ تخم‌گذار روزانه حداقل ۴۰ تن دان نیاز دارد و مرغ گوشتی هم بالغ بر ۷۰ تا ۸۰ تن مصرف دان دارد.

وی ادامه داد: در رفسنجان حدود ۴۰ درصد مرغ و حدود همین مقدار تخم‌مرغ استان کرمان تولید می‌شود و زنجیره کاملی هستیم.

شهرآبادی در ادامه با بیان اینکه انبارهای پشتیبان در کرمان باید حداقل مقداری بار آزاد کنند و پول آن را نقد دریافت کنند تا بخشی از مشکل ما برطرف شود، گفت: زیبنده نیست در کرمان بار ذخیره باشد و مرغ در سالن‌ها تلف شود.

وی خاطرنشان کرد: مکاتبه با همه ارگان‌ها داشتیم رئیس سازمان جهاد کشاورزی شبانه‌روز پیگیری کرده اما مشکل سر جای خود باقیست.

برچسب ها:
رفسنجان کمبود مرغداران نهاده ها
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :